Ga naar inhoud


[Satelliet] RTL en SBS in HD via CDS


User001

Aanbevolen berichten

Op de bekende satelliet informatie website word geschreven dat er een bevestiging is van Canal Digitaal dat de nieuwe transponder voor RTL 5 HD, RTL 7 HD, Net 5 HD en Veronica HD volgende week dinsdag (13 April) aangezet wordt (als test) en dat op Donderdag (15 April) de zenders definitief worden doorgegeven.

De datum is dus bekend.

VU+ Duo 2 (2 X DVB-S)

VU+ Duo 2 (1 X DVB-S / 1 X DVB-T)
Visiosat BiSat G3 D + 4 Alps Twin
Visiosat SMC 100V2 + Moteck SG-2100A + Inverto Black Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 517
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kan niet wachten, met name Net5 heeft een paar prachtige amerikaanse series die ik graag in HD wil zien!

 

Wel is zo dat mijn harddisks een stuk sneller vol lopen met die HD opnamen.

 

Toch maar even een terabytje erbij prikken.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ASG-60
Op de bekende satelliet informatie website word geschreven dat er een bevestiging is van Canal Digitaal dat de nieuwe transponder voor RTL 5 HD, RTL 7 HD, Net 5 HD en Veronica HD volgende week dinsdag (13 April) aangezet wordt (als test) en dat op Donderdag (15 April) de zenders definitief worden doorgegeven.
De datum is dus bekend.


Kijk,daar word ik nou vrolijk van laugh


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Toch vind ik dat het zonder Ketnet/Canvas HD niet compleet is. Zeker vergeleken bij de Vlamingen worden wij erg verwend met HD zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws dat de laatste zenders er volgende week dinsdag al bijkomen. Vanaf volgende week Lost dus in HD op Net 5 !!

 

Nu maar hopen dat Canvas hd en misschien ook VTM hd tegen de zomer of dit jaar nog worden bijgevoegd.

 

Groeten,

 

Pieter

 

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pieter-Brugge
Goed nieuws dat de laatste zenders er volgende week dinsdag al bijkomen. Vanaf volgende week Lost dus in HD op Net 5 !!

Nu maar hopen dat Canvas hd en misschien ook VTM hd tegen de zomer of dit jaar nog worden bijgevoegd.

Groeten,

Pieter


Je hebt in Vlaanderen toch ook nog van de VRT de zenders:
Een+ Ketnet+ en Canvas+ ?

Zouden deze niet op de satelliet moeten komen dan?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap nu iets niet... Normaal zitten er ongeveer 6 HD zenders op een transponder, nu maar vier? Dus meer bandbreedte voor de kanalen... ze kunnen er altijd nog een paar leuke zenders bij op zetten. Film1 24h is ook dubbel, die mag ook wel weg als het aan mij ligt...

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Toch vind ik dat het zonder Ketnet/Canvas HD niet compleet is. Zeker vergeleken bij de Vlamingen worden wij erg verwend met HD zenders.



Heb de epg eens bekeken. Wat voor toegevoegde waarde heeft die zender nu in HD?

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tour de France

Belgisch Voetbal

Andere wielerkoersen

Veldrijden

Jeugdprogramma's op Ketnet

 

En zo heeft iedere zender zijn liefhebbers.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
Origineel bericht van: Noordzee
Tour de France
Belgisch Voetbal
Andere wielerkoersen
Veldrijden
Jeugdprogramma's op Ketnet

En zo heeft iedere zender zijn liefhebbers.



Het einge wat in HD uitgezonden wordt op Canvas zijn:

-Tour de France
-WK voetbal in Zuid-Afrika
-Europa Leauge voetbal

Geef jij eens me de bron dat jeugdprogramma's,belgisch voetbal en veldrijden ook in HD uitgezonden worden.

Er is maar bitter weinig native HD te zien op Ketnet/Canvas terwijl VTM HD een beter aanbod heeft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Amager95,

 

Klopt één+, en canvas/ketnet+, zijn ook nog 2 Vlaamse vrt-zenders, ik kan deze ontvangen via dvb-t, maar deze zullen waarschijnlijk niet op satelliet komen, want deze zenden heel weinig uit, één+ maar enkele uurtjes in de week villa politica als de uitzendingen op één aflopen, canvas+ heeft meestal 's avonds wel elke dag een thema-uitzending. Alles te samen (één+ en ketnet/canvas+) misschien max. 10 uurtjes per week.

 

Canvas hd, maakt inderdaad meeste kans om er eerst bij te komen, want deze kan zowel voor TVV als Canal Digitaal gebruikt worden. Er gaan geruchten dat deze rond de zomer bijgevoegd zou worden.

 

Groeten,

 

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...