Ga naar inhoud


aanschaf 2e hands laptop Dell Vostro 1000 Laptop


seije017

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: kriebie
AMD heeft nooit een processor met een floating point bug op de markt gebracht.
(En verder ook geen negatieve ervaringen met dat merk.)


En wat hebben we daar allemaal een last van gehad ????

Gelukkig heeft AMD nog nooit een steekje laten vallen.... laugh

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk deze discussie tussen Intel en AMD.

 

Heb ooit eens een Intel based computer in een AMD halgeleider fabriek geïnstalleerd in Dresden. (ze maakten daar toen AMD processoren) Je had die smoelen moeten zien toen die pc ging opstarten met heel groot Intel inside hahaha

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahahaa ik zou die gezichten wel eens willen zien ja, als dat gebeurt.

 

Maar mijn ervaring is dat beide processoren niet echt voor elkaar onderdoen. Sterker nog, beiden hebben sterke punten.

 

Volgens mij gaat het om meetbare verschillen, die je in de praktijk van alle dag niet eens zult merken.

 

Koeling is redelijk onder controle door de nieuwe nano technologieën die beiden gebruiken dus "kokende" laptops met AMD processoren zijn inmiddels ook van de baan.

 

Prijstechnisch zit er ook maar een miniem verschil in.

Ik zou moeilijk kunnen kiezen op dit moment.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ozzo

Koeling is redelijk onder controle door de nieuwe nano technologieën die beiden gebruiken dus "kokende" laptops met AMD processoren zijn inmiddels ook van de baan.


In Amerika mogen ze ook laptops niet meer verkopen (schootcomputers) ivm aantasting van de vruchtbaarheid van de man. Je zult er alleen nog notebooks zien.

Wellicht als de temperatuur is gedaald onder het niveau van het lichaam dat het wel weer mag, de naam laptop.

Google maar eens en je ziet dat het een "hot" item is.

Nog een citaatje van FOK (Bron Fok)

Citaat:
Een laptop kan voor met name mannen schadelijk zijn aan het voortplantingsorgaan. In sommige gevallen is deze schade onherstelbaar. Dat blijkt uit een onderzoek dat vandaag is verschenen in het wetenschappelijke tijdschrift Human Reproduction.

Met name de warmte, die door de laptops wordt gegenereerd, is van invloed op de zaadproductie. Zo lopen mannen en jongens die meerdere malen op een dag een laptop op schoot nemen een verhoogd risico na een aantal jaren. "Het is moeilijk om te zeggen hoe lang de computer veilig gebruikt kan worden. Wellicht helemaal niet, als de temperatuur echt heel snel stijgt" , aldus professor Sheynkin, die het onderzoek leidde.

Enkel het nemen van de laptop op de schoot verhoogt de temperatuur van het scrotum al met 2,1 graden Celsius. Dit komt onder meer doordat de dijen tegen elkaar worden gehouden. Indien men de laptop aanzet, schiet de temperatuur van het scrotum verder omhoog, met bijna 3 graden Celsius.

In het verleden zijn al diverse ongelukken met laptops op schoot gemeld in medische tijdschriften Een 50-jarige man verbrandde zijn penis toen hij meer dan uur een laptop op zijn schoot had liggen. Dit terwijl hij een broek en ondergoed droeg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ozzo

Maar mijn ervaring is dat beide processoren niet echt voor elkaar onderdoen. Sterker nog, beiden hebben sterke punten.



Ik geloof zeker dat beide processoren sterke punten hebben. Als het echt waardeloos spul was dan zouden ze al lang niet meer bestaan.

Alleen heb ik twee maal de nare ervaring gehad dat ik voor mijn werk (thuiswerker) een stevige HP desktopcomputer kocht, met een AMD, en dat ik met beide machines zoveel ellende heb gehad met instabiele toestanden, hoevaak ik Windows opnieuw moest installeren weet ik gewoon niet eens meer. Nu heb ik een Sony Vaio desktopvervanger gekocht met een Intel, en geen centje pijn meer. Ik koop dus gewoon geen HP meer, en ik wil geen AMD processor meer (dat was volgens de winkel waar ik ze gekocht heb de hoofdoorzaak van mijn problemen). Ondertussen worden er miljoenen AMD's verkocht en miljoenen HP's, dus het zal allemaal best wel overdreven zijn, maar ik wil ze gewoon niet meer.

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hebben jullie het puur over AMD in laptops? Want ik dacht dat AMD in desktops toch wel redelijk goed is. Heb zelf nog nooit een AMD gehad, niet in mijn laptops en ook niet in mijn Desktops, altijd Intel gehad tot op de dag van vandaag. Maar ik zeg dit omdat ik verschillende kennisen heb met AMD´s en die zweren het erbij. Moet ik ook wel zeggen dat voor het snelle ragwerk AMD wel lekker loopt, als er echt gerekend moet worden zie je dat intel wat meer presteert.

 

Als je trouwens de testen leest komt AMD er ook niet geheel slecht uit, in tegendeel, soms veel beter.

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

""Een laptop kan voor met name mannen schadelijk zijn aan het voortplantingsorgaan. In sommige gevallen is deze schade onherstelbaar. Dat blijkt uit een onderzoek dat vandaag is verschenen in het wetenschappelijke tijdschrift Human Reproduction.""

 

Gezien het buikje dat de meeste mannen hebben staat die schootcomputer op hun knieën, en daar zie ik die niet te veel schade berokkenen aan hun *,* :D

Mogelijks kan die schootcomputer gebruikt worden ter bestrijding van arthrose enz... wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tot op heden geen slechte ervaringen met W7. Zou iig wel kijken omdat het een wat "oudere" laptop is of alle drivers wel beschikbaar zijn.

 

Wil je op safe spelen dan XP erop en dan ben je ook van een hoop compabiliteitsproblemen af die er zijn met Vista/W7.

 

Ik weet alleen niet of Microsoft XP nog lang zal ondersteunen.

 

Wellicht kan je eens overwegen om op Linux over te stappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...