Ga naar inhoud


Windows 8 wordt totaal anders


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: hummiesat
Ik wordt alleen zo moe van dat eeuwige gezever over Windows.


Ik ook, maar weet je, dat is een combinatie van kudde gedrag, jaloezie en gebrek aan kennis.

Van de 1000 mensen die tegen Windows zijn kunnen 2 hun mening goed onderbouwen, de overige lopen helaas gewoon mee.

Daarom moet je jezelf het niet teveel aantrekken... je moet wel voldoende aantrekken, het is nog steeds aan het vriezen.


thumbs_up.gif
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 99
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: lock
Niet noodzakelijk, je kan er ook voor kiezen om een PC zonder O.S. te kopen, is nog goedkoper ook.


Er zijn bijna geen winkels die computers zonder OS verkopen, dan moet je al zelf gaan bouwen en dat is geen optie voor 99% van de mensen. Officieel moeten OEM-leveranciers wel een deel van het aankoopbedrag teruggeven als jij hard kan maken dat je geen Windows gaat gebruiken, maar dat is een hel om te doen.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dalton
gewoon met XP door gaan Het werkt al jaren prima


Een besturingssysteem van 9 jaar oud waar nog steeds gaten in worden gevonden hè, denk daar ook even aan. Bovendien eindigt later dit jaar de ondersteuning en komen er dus ook geen patches meer voor uit.

Kun je toch beter overstappen naar een up-to-date OS.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO
Bovendien eindigt later dit jaar de ondersteuning en komen er dus ook geen patches meer voor uit.


Het zal mij benieuwen of dat ook werkelijk zo zal zijn. Ze hebben ook al eerder de distributie van XP stop gezet en die onder druk van de grote marktpartijen weer moeten starten.

Als nu niet voldoende van de grote gebruikers "op tijd" overstappen en door blijven gaan met XP kon MS wel weer eens gedwongen worden om de support toch weer een tijd langer voort te zetten.

Maar je hebt wel gelijk dat je er uiteindelijk toch niet omheen kunt om te updaten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO
Er zijn bijna geen winkels die computers zonder OS verkopen,


Er zijn zelfs winkels die geen computers met OS verkopen, of zetten op de harddisk een Linux versie.

Origineel bericht van: EL PIÑO
Bovendien eindigt later dit jaar de ondersteuning en komen er dus ook geen patches meer voor uit.


Nou volgens Microsoft stopt de produktie maar de ondersteunig blijft tot 2014. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het werk gebruik ik Xp, s'morgens moet ik eerst 10 minuten wachten tot ik de muis kan bewegen (4Ghz P4 met 2 Gb ram), regelmatig zit ie vast en is uitermate sloom.

 

Volgens collega's heb ik teveel op mijn desktop, moet ik mijn registry cleanen adware e.d. Ja dat klopt deze staat helemaal vol, clean mijn registry nooit en adware cleaners gbruik ik niet. Maar thuis heb ik een IMAC, en daar staat inderdaad mijn desktop ook stampvol, en doe ik ook niks aan systeemonderhoud, maar daar hoef ik geen 10 minuten te wachten, en de boel draait al 2 jaar stabiel zonder gezeik.

 

Mijn stelling is dan ook: MAC is beter, ik ben immers dezelfde gebruiker op 2 afzonderlijke systemen welke elk afzonderlijk op mij reageren (bij windows kun je beter zeggen niet reageren...).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je blij bent met je Mac, dan kunnen we nu weer terug on topic.

 

Iedereen die wat zinvols toe te voegen heeft aan deze discussie over de vermeende plannen/strategie van Microsoft, is van harte welkom, maar anders word je vriendelijk verzocht je niet in de discussie te mengen.

 

Als je graag de Apple wilt promoten open je maar een eigen draadje. Idem voor het geval je Linux distro's of welk ander OS dan ook wilt promoten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: soktic


Volgens collega's heb ik teveel op mijn desktop, moet ik mijn registry cleanen adware e.d. Ja dat klopt deze staat helemaal vol, clean mijn registry nooit en adware cleaners gbruik ik niet.


En daar benoem je precies en exakt het hele probleem van Windows:

Het heeft een intern, maar ook extern toegankelijk register,

waar Jan en alleman in kan gaan rommelen, al is het maar via scriptjes die bewust of onbewust op webpagina´s aanwezig zijn.

Ik heb eigenlijk wel benieuwd hoe Mac dat geregelt heeft!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn altijd de bekende beloftes van MS

de nieuwe versie is veel beter,veel sneller,enz enz enz

 

En na aanschaf van de nieuwe versie kom je er achter dat

toch weer alles het zelfde is.

win95 win98 win98me win2000 xp xpsp2 vista windows7.

 

Ik vind altijd een leuk voorbeeld van win98me naar xp werd

verteld dat er geen msdos meer in zit ,klopt geen command.com

die is gerenamed naar CMD (hahaha)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Soktic,

Ik kan jouw reactie niet bijzonder waarderen.

 

Dat je ook iets zegt over XP is prima, maar laat de Mac erbuiten. Als je wil weten waar dat toe leidt hoef je maar even in dit draadje terug te lezen of ga anders eens op Webwerdeld kijken en je zult zien dat elke opmerking over welk OS dan ook in "no time" verziekt wordt door welles-nietes meldingen die niet zelden een zeer persoonlijk karakter krijgen. Zie in dat verband trouwens ook je eigen opmerking maar even.

 

Het boeit me niet wat je van mijn Duc vindt, maar jij sleept zelf (niet als eerste trouwens) de Mac in deze discussie binnen. En dat nog wel met een stelling die vrijwel zeker allerlei ongewenste reacties kan oproepen:

Citaat:
Mijn stelling is dan ook: MAC is beter, ik ben immers dezelfde gebruiker op 2 afzonderlijke systemen welke elk afzonderlijk op mij reageren (bij windows kun je beter zeggen niet reageren...).

 

Dit topic gaat niet "ook over de Mac" maar uitsluitend over Microsoft/Windows. Houd je daaraan!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterker nog, het gaat over de volgende Windows waarvan we tot nu toe enkel weten dat ie er gaat komen en dat ie anders zal zijn dan de huidige versie(s).

 

Een fatsoenlijke discussie kan er dus nooit over gevoerd worden tot er meer bekend is. Tot die tijd blijft alles speculatie.

 

Van mij persoonlijk mag het nog wel iets langer duren dan volgend jaar 'al'.

 

Als ze in de volgende versie ook de optie inbouwen om virtueel met oude applicaties te kunnen werken zijn ze mijn inziens op een goede manier bezig om de overgang naar iets compleet nieuws te realiseren. Je kunt immers je oude bestaande applicaties blijven gebruiken en voor nieuwe applicaties een voor de nieuwe Windows versie geschreven versie aanschaffen. Zo heb je als gebruiker de mogelijkheid om je 'ouwe zooi' uit te faseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Sterker nog, het gaat over de volgende Windows waarvan we tot nu toe enkel weten dat ie er gaat komen en dat ie anders zal zijn dan de huidige versie(s).

Een fatsoenlijke discussie kan er dus nooit over gevoerd worden tot er meer bekend is. Tot die tijd blijft alles speculatie.



Daar heb je gelijk in en we kunnen dan alleen terugvallen op resultaten uit het verleden:

http://www.automatiseringgids.nl/it-in-b...gebruikers.aspx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Als ze in de volgende versie ook de optie inbouwen om virtueel met oude applicaties te kunnen werken zijn ze mijn inziens op een goede manier bezig om de overgang naar iets compleet nieuws te realiseren. Je kunt immers je oude bestaande applicaties blijven gebruiken en voor nieuwe applicaties een voor de nieuwe Windows versie geschreven versie aanschaffen. Zo heb je als gebruiker de mogelijkheid om je 'ouwe zooi' uit te faseren.


Dat klinkt wel goed, maar het is tegelijkertijd het probleem waardoor MS in de huidige situatie is gemanouvreerd. Door telkens maar te updaten met als belangrijkste eis om compatible te blijven, hebben ze een enorme overhead ingebouwd en hangen ze nog steeds vast aan oude ideeën over OS-design. Ik ben er zeker van dat als de techneuten van MS de vrije hand zouden krijgen zonder die eisen van compatibiliteit dat ze dan met een volkomen ander product op de markt zouden komen dat veel meer recht doet aan de hardware.
IMHO zou een compleet nieuwe versie, compleet geschreven om optimaal van de nieuwe hardware-technieken te profiteren, daarom veel zinvoller zijn. Laat de mensen die dat perse nodig hebben tijdens een overgangssituatie maar hun oude PC er naast houden. Dan kunnen ze ook hun oude applicaties blijven gebruiken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...