Ga naar inhoud


Windows 8 wordt totaal anders


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: EL PIÑO
Origineel bericht van: Sjattuh
Ze zijn te rijk te machtig en simpelweg te goed.


Rijk en macht zijn ze zeker maar tè goed? Daar ben ik het niet mee eens. Het grote probleem met Windows is IMHO juist dat het slechts goed genoeg is. Het voldoet maar echt geweldig is het allemaal niet.

Ik blijf voorlopig nog wel even bij mijn Mac.


Ze zijn 20 jaar lang al marktleider.... dan ben je errug goed.

Zeker als je bekijkt dat veel mensen over hun product klagen, dat bij een presentatie door het hoofd van het bedrijf van een nieuwe versie er een BSOD verschijnt en er een aantal alternatieven zijn.

Iedereen (bijna) die klaagt over Windows op forums doet dat middels een MS OS... dus of je nu nog steeds met XP blijft werken of de laatste versies aanschaft, je steunt ze. Zeg niet dat het het beste is, zeg niet dat wat ze leveren super is. Feit is alleen dat ze heel erg ver boven de rest staan vanuit omzet/klanten aantallen gezien.

Vanuit puur commercieel standpunt is het een geniaal bedrijf.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 99
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Sjattuh
Vanuit puur commercieel standpunt is het een geniaal bedrijf.


Daarmee heb je alles gezegd.
Het is geniaal om met een eerder modaal produkt marktleider te zijn en te blijven.
Zonder inspanningen kan je bijna niet anders dan hun OS gebruiken dus de grote massa gebruikt het dan ook wegens gebrek aan concurrentie. MAC is beter maar minder verspreid en dus minder toegankelijk voor het grote publiek en Linux is te moeilijk voor Jan met de pet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat Windows 7 er net was. Gaan we het nu al weer over de volgende versie hebben... Jawel, kunnen ze eerdere versies weer uit support halen, zodat je wel omhoog moet. Zo kun je inderdaad omzet genereren. Of dat handige politiek is, of dat je dat anders zou moeten omschrijven, kun je over twisten...

 

Ik zou ook liever Linux draaien, als deze laptop niet van de zaak zou zijn. Deze belachelijke politiek had ik dan al lang vaarwel gezegd. En sinds Linux een fatsoenlijke gui heeft, is het volgens mij niet meer zo vreselijk ingewikkeld.

 

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh

Ze zijn 20 jaar lang al marktleider....

Geen speld tussen te krijgen

Origineel bericht van: Sjattuh
dan ben je errug goed.


Volgens mij niet doordat ze zo goed zijn, maar doordat ze 20 jaar geleden geluk hebben gehad.

Punt 1. Nagenoeg alle software, drivers, ondersteuningen etc. zijn beschikbaar voor windows. Bij overige OS-en is dit minder. Hierdoor zal het overgrote merendeel ALTIJD voor Windows blijven kiezen. Puur voor de ondersteuning dus. En zolang men hierdoor voor windows blijft kiezen, zullen ook de ontwikkelaars van software, drivers etc. zich vooral op windows blijven richten. Daarmee is het eerste cirkeltje rond...

Punt 2. Bedrijven. Een werkgever zal zich echt wel 20x bedenken voordat hij naar een ander OS overstapt. Immers al zijn medewerkers kunnen met windows overweg. Als hij kiest voor een overig OS zal een heel groot deel van zijn medewerkers hier niet mee kunnen werken (=doodsteek voor een bedrijf). Vervolgens zullen mensen die op het werk met windows werken ook geneigd zijn om dit thuis ook te blijven doen. (de meesten zijn al blij dat ze met 1 OS overweg kunnen, laat staan dat ze zich ook nog moeten gaan verdiepen in een ander OS voor thuis...) Hiermee is het tweede cirkeltje rond.

Kortom, dat zij al zo lang marktleider zijn is alleen niet doordat ze (nu nog) zo goed zijn. Dat heeft meer te maken dat dit soort cirkeltjes in het verleden ontstaan zijn en is dus ook voor een groot deel puur geluk hebben. Het enige wat ze nu nog hoeven te doen om markleider te blijven is achterover leunen en elke vorm van dreigende concurrentie de kop in drukken door ze met een overmacht aan geld gewoon eventjes over te kopen...

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Quattro & Penthe,

 

Ja, beide helemaal gelijk.

 

Maar, deze situatie was er ooit niet. Deze is ontstaan in de loop der jaren, door wat voor geluk, toeval treffers en slimme marketing.

 

En om dan terug te komen op de eerste posting. Geen enkel bedrijf ter wereld zal voordeel hebben wanneer er een soortgelijke berischtgeving wordt gedaan als deze op de MSDN site; behalve MS.

 

En omdat ze dit durven en willen toepassen blijf ik i.i.g. heel veel bewondering hebben voor de P.R. afdeling.

 

Daarnaast werk ik ook met veel plezier met Windows. En ja ik weet dat veel mensen tegen zijn... maar iemand moet toch de enige zijn smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ik dacht het toch niet, Vista is niet het succes verhaal geworden, wat ze dachten dat het zou worden, Windows 7 kon niet snel genoeg gelanceerd worden cry


Lancering Vista: Januari 2007,
Lancering Windows 7: October 2009

Da's op een maandje of 4 na 3 jaar ertussen... dat is eigenlijk al te lang voor een commercieel bedrijf gericht op de software markt. De meeste komen jaarlijks met nieuwe versies, net zoals de hardware ook veel sneller gaat.

Constante ontwikkeling en het uitbrengen van nieuwe versies levert geld op, niets doen levert niets op. Zeker voor een bedrijf wie een absolute monopolie heeft als Microsoft.

Daarnaast had Vista in de eerste maand 20 miljoen exemplaren verkocht, dat is het dubbele van XP.

Met 60 miljoen exemplaren totaal verkocht in Juli 2007. Dat valt best wel tegen ja... en ik denk dat MS hier ook niet echt super happy mee is nee... zeker als je bedenkt dat er 1 miljard PC's op Windows draaien sinds 2008...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Nu dacht ik dat eind van dit jaar Google met een gratis besturingssysteem zou komen laten we dat eerst eens afwachten.
Die jongens zijn over het algemeen met alles wat ze lanceren erg succesvol hun browser gebruik ik al. laugh


Mooi, jou surfgedrag wordt dus ook al gevolgd en opgeslagen. Als je toch iets in die richting wil gebruiken doe het dan gelijk goed en gebruik SRWAre Iron, daar is het tracking gebeuren van Google Chrome uitgesloopt. Voor de rest volledig identiek aan Google Chrome en een heerlijk snel webbrowsertje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Penthe
Wat windows kiezen? Windows wordt je met de aankoop van een pc of laptop door je strot geduwd, van geluk is geen sprake wel van dwangverkoop.


Zo ben ik al een tijdje aan het zoeken naar een Smartbook met Linux erop, maar geen enkel merk die dat nog fatsoenlijk kan leveren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dieSat

MAC is beter maar minder verspreid en dus minder toegankelijk voor het grote publiek en Linux is te moeilijk voor Jan met de pet.


De MAC is net aan een opmars bezig qua verkoop.
Maar ook dat bedrijf is zeer commercieel ingesteld.

Linux is de laatste jaren zeer toegankelijk geworden, ook voor Jan met de pet.
Mijn moeder (61) is vorige maand zonder problemen overschakelt van win xp naar opensuse 2.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Puch
De MAC is net aan een opmars bezig qua verkoop.
Maar ook dat bedrijf is zeer commercieel ingesteld.

Linux is de laatste jaren zeer toegankelijk geworden, ook voor Jan met de pet.
Mijn moeder (61) is vorige maand zonder problemen overschakelt van win xp naar opensuse 2.


Dat is een beetje het probleem wat ik met Linux heb... ik weet door de vele varianten niet meer welke versie ik nou moet nemen.

Ik gebruik Vista Home en Ultimate, waarbij ik voor mijn server Ultimate echt nodig heb. Voor het 'huis-tuin en keuken' gebruik van mijn lap is home meer dan genoeg.

Ik heb nog een oud laptopje liggen, P-III iets met 1 gig geloof ik, wat zou nou een goede instap zijn?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier in de straat 5 buren omgezet naar Ubuntu. Zelfs mijn schoonvader van 72jaar. In het begin een duwtje in de goede richting geven en nu weten ze niet meer wat Windows ook al weer was...

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...