Ga naar inhoud


Windows 8 wordt totaal anders


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: dieSat
MAC is beter maar minder verspreid en dus minder toegankelijk voor het grote publiek en Linux is te moeilijk voor Jan met de pet.


Mac is niet minder toegankelijk hoor. Als je wilt gamen geef ik je gelijk maar voor iedereen die andere dingen wil doen is alles verkrijgbaar. Bovendien veel makkelijker ook, en drivers is ook geen probleem.

Tegenwoordig kun je overigens ook al terecht bij die grote electronicaketens met een M of D terecht voor Macs. Het grote nadeel is echter dat ze wat duurder zijn (of lijken want er is geen instapmodel en dat zou voor veel mensen genoeg zijn). Windows computers zijn er veel meer en ook goedkoper, combineer dat aan het feit dat mensen vaak hun hele leven al Windows gebruiken en het is logisch dat ze daar aan blijven. Komt ook omdat praktisch op alle scholen en bedrijven Windows gebruikt wordt.

Ik studeer aan de Hogeschool Utrecht en daar hebben ze Macs, gelukkig voor mij maar je ziet dat ook veel verstokte Windows-gebruikers als ze een nieuwe laptop nodig hebben toch aan de Mac gaan omdat ze er aan gewend zijn.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 99
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Sjattuh


Ik gebruik Vista Home en Ultimate, waarbij ik voor mijn server Ultimate echt nodig heb. Voor het 'huis-tuin en keuken' gebruik van mijn lap is home meer dan genoeg.

Ik heb nog een oud laptopje liggen, P-III iets met 1 gig geloof ik, wat zou nou een goede instap zijn?


Ubuntu is vrij gebruiksvriendelijk. Ik ben sinds een aantal maanden ook ´over´ en het bevalt mij in ieder geval meer dan uitstekend. Wel geinstalleerd als dualboot met XP, voor het geval dat, maar ik doe nu vrijwel alles via Linux. Gewoon doen en je wil nooit meer terug naar het bewust brak gehouden Windhoos wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
Origineel bericht van: Sjattuh


Ik gebruik Vista Home en Ultimate, waarbij ik voor mijn server Ultimate echt nodig heb. Voor het 'huis-tuin en keuken' gebruik van mijn lap is home meer dan genoeg.

Ik heb nog een oud laptopje liggen, P-III iets met 1 gig geloof ik, wat zou nou een goede instap zijn?


Ubuntu is vrij gebruiksvriendelijk. Ik ben sinds een aantal maanden ook ´over´ en het bevalt mij in ieder geval meer dan uitstekend. Wel geinstalleerd als dualboot met XP, voor het geval dat, maar ik doe nu vrijwel alles via Linux. Gewoon doen en je wil nooit meer terug naar het bewust brak gehouden Windhoos wink



99 procent van alle huis tuin en keuken gebruikers heeft helemaal geen problemen met Windows.

Ik ben misschien iets meer dan een gemiddelde gebruiker maar ik heb vrijwel nooit problemen gehad met Vista en nu niet met Windows 7, met XP had ik regelmatig een blauw scherm.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus


99 procent van alle huis tuin en keuken gebruikers heeft helemaal geen problemen met Windows.



Inderdaad het gros is na al die jaren gewend geraakt aan vastlopers, blauwe schermen, traag opstarten, crashes, het regelmatig moeten scannen, veiligheidslekken en de dure nieuwe versies.

Verslaving heet dat, maar maak dat een verslaafde maar eens wijs wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Penthe
Wat windows kiezen? Windows wordt je met de aankoop van een pc of laptop door je strot geduwd, van geluk is geen sprake wel van dwangverkoop.

Niet noodzakelijk, je kan er ook voor kiezen om een PC zonder O.S. te kopen, is nog goedkoper ook.

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Ach, de commandline brigade heeft het weer op de heupen... sleep


Ha, ha je avater zegt al meer dan genoeg.

Om Windhoos ´af te sluiten´ moet je eerst op ´start´ klikken. Welke dronken Windhoos programmeur die logica heeft ingebakken verdient een schop wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872

Ha, ha je avater zegt al meer dan genoeg.



Jouw conclusies over een OS gebaseerd op tekst in een avatar van iemand op een satellietforum zeggen mij meer dan genoeg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Origineel bericht van: ron1872

Ha, ha je avater zegt al meer dan genoeg.



Jouw conclusies over een OS gebaseerd op tekst in een avatar van iemand op een satellietforum zeggen mij meer dan genoeg.


Ach ik ken Windhoos al wat langer dan vandaag.

Heb jij al eens een Linux Distro geprobeerd wink

Zo niet, probeer het eens, dan wil je niet meer terug.
Je opmerking over de commandline brigade klopt ook niet
helemaal, als je bekend zou zijn met Ubuntu, waar steeds
minder via Terminal wordt gewerkt. Draait het eenmaal dan
heb je het niet eens nodig en draait het als een zonnetje,
lekker stabiel, zonder er ook maar enig onderhoud aan te
moeten plegen. Maar goed, de moeite zal je wel teveel zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja wel geprobeert ja. In het verleden Redhat en recentelijk ook Ubuntu.

 

Beide halen het wat mij betreft nog niet eens bij Windows 95 dus...

 

Zolang ze in de Linux communitie geen OS produceren wat hetzelfde gebruiksgemak heeft als Windows zullen ze blijven waar ze nu zijn. Dat houd dus in dat oa commandline en/of terminal gedoe uit den boze moet zijn.

 

Maar dat jij er blij mee bent is je goed recht. Mijn zegen heb je.

Ik wordt alleen zo moe van dat eeuwige gezever over Windows.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Ik wordt alleen zo moe van dat eeuwige gezever over Windows.


Ik ook, maar weet je, dat is een combinatie van kudde gedrag, jaloezie en gebrek aan kennis.

Van de 1000 mensen die tegen Windows zijn kunnen 2 hun mening goed onderbouwen, de overige lopen helaas gewoon mee.

Daarom moet je jezelf het niet teveel aantrekken... je moet wel voldoende aantrekken, het is nog steeds aan het vriezen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat


Maar dat jij er blij mee bent is je goed recht. Mijn zegen heb je.
Ik wordt alleen zo moe van dat eeuwige gezever over Windows.



Op zich is dat niet zo vreemd als je je bedenkt dat bij iedere uitkomst van een nieuwe versie van Windows vooraf al vaststaat dat het systeem ongetwijfeld wel weer de nodige veiligheidslekken heeft en de zekerheid dat je over een paar jaar weer in de buidel mag gaan tasten voor weer een nieuwe versie. Gewoon commercieel belang van MS om Windows niet al te goed in elkaar te zetten wat weer de verkoop van een nieuwe versie kan rechtvaardigen. Ze willen niet alleen nu verkopen, maar ook graag in de toekomst. Uiteraard heeft ook Linux beperkingen, maar vooralsnog vind ik die opwegen tegen de nadelen van Windows als OS.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...