Ga naar inhoud


NederlandHD schaatsen SD ge-upscaled..


bramj

Aanbevolen berichten


  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gerard Dielessen (CEO NOS)

 

http://twitter.com/gerarddielessen

 

" gaat helaas niet lukken vanwege de sd camera's met Ned beelden die door de dirtyfeed worden geschakeld. Wordt geuopscaled in Ned"

 

" dat gaat niet lukken helaas, omdat we dan onze eigen sd camera's niet kunnen gebruiken. dat is journalistiek niet verantwoord.. "

 

"toen we besloten alles in hd uit te zenden (de dirty feed van alles sporten) waren er geen extra hd camera's meer. Upgraden dus.. "

 

etc Dus schaatsen in HD? Forget it! crazy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Origineel bericht van: Zatter
... en het ziet er een stuk beter uit dan NED1 ondanks dat het 720P is.


omdat het 720P is.

720P is bij uitstek geschikt voor beelden waar veel beweging in zit.

En 1080i is eigenlijk 2 x 540.



Hardnekkige flauwekul: 1080i is niet 2x540. Een goede deinterlacer bakt een prima 1080p signaal uit een 1080i signaal. Zéker een beter beeld dan een native 720p signaal wat zelfs op de meeste HD-Ready schermen al geüpscaled moet worden. Ook als er veel beweging in zit; ik vind de beeldkwaliteit van de Duitse 720p zenders niet overtuigen t.o.v. wat ik in het verleden(voordat de Britten de bitrate knepen) heb gezien op BBC-HD in 1080i.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ferrarisat
ook een mail gestuurd hoop dat het vanavond al iets opleverd
met de wedstrijd van wust


Als je dit draadje goed doorgelezen hebt, weet je dat dat voor deze Spelen zeker niets op zal leveren. Ze zullen niet even een paar HD-camera's aanschaffen en snel een HD-feed regelen. Maar mailen kan wel een wijze les voor de volgende keer zijn.

Als ik de reacties van Dielessen op Twitter lees denk ik dat ze bij de NOS ook een beetje geschrokken zijn van de reacties. En terecht natuurlijk, je moet niet denken dat mensen dat niet zijn.

Zeker niet als je alles in HD uitzendt behalve de belangrijkste sport van je land.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jalu
hardnekkige flauwekul: 1080i is niet 2x540. Een goede deinterlacer bakt een prima 1080p signaal uit een 1080i signaal. Zéker een beter beeld dan een native 720p signaal wat zelfs op de meeste HD-Ready schermen al geüpscaled moet worden. Ook als er veel beweging in zit; ik vind de beeldkwaliteit van de Duitse 720p zenders niet overtuigen t.o.v. wat ik in het verleden(voordat de Britten de bitrate knepen) heb gezien op BBC-HD in 1080i.



Moet het bronmateriaal dan niet 1080p zijn. M.a.w. 1080p tot de uitzendstraat?

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ook ik heb mij ongenoegen geuit bij de omroep. Massaal gek maken (wel genuancerrd) lijkt mij de enige strategie van ons, kijkers, welke iets kan opleveren.

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: EaS
Gerard Dielessen (CEO NOS)

http://twitter.com/gerarddielessen

" gaat helaas niet lukken vanwege de sd camera's met Ned beelden die door de dirtyfeed worden geschakeld. Wordt geuopscaled in Ned"

" dat gaat niet lukken helaas, omdat we dan onze eigen sd camera's niet kunnen gebruiken. dat is journalistiek niet verantwoord.. "

"toen we besloten alles in hd uit te zenden (de dirty feed van alles sporten) waren er geen extra hd camera's meer. Upgraden dus.. "



etc Dus schaatsen in HD? Forget it! crazy


Ik vind dit schokkend en stuitend!

Dit is pure volksverlakkerij!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO
Origineel bericht van: ceesv
Ik vind dit schokkend en stuitend!

Dit is pure volksverlakkerij!


Och, je kan ook overdrijven maar het verdient zeker geen schoonheidsprijs hoe de NOS met HD omgaat.


Ja toch echt volksverlakkerij als ze eerst dit vermelden op hun site,

Citaat:
Ondanks het grote tijdsverschil zal de NOS het Nederlands publiek zo goed mogelijk bedienen. De Winterspelen worden volledig in HD uitgezonden op Nederland 1. Maar ook via radio, teletekst en een uitgebreide website zijn de laatste ontwikkelingen 24 uur per dag op de voet te volgen; zowel live als on demand. Zo kunnen kijkers zelf bepalen wanneer ze hun favoriete sport of fragmenten terug willen kijken.
bron:omroep.nl
shocked
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

>ongewenste link<

De NOS levert de hele wereld keivette schaatsbeelden, maar zelf krijgen we lowres 1992-beeldkwaliteit.

 

Het volk begint te morren.

 

Of ze hier nog mee weg komen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...