Ga naar inhoud


NederlandHD schaatsen SD ge-upscaled..


bramj

Aanbevolen berichten


  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Even voor de duidelijkheid mbt de eeuwige 1080i vs 720p discussie. De bron voor de europese hd feeds is een 1080i60 signaal. Omzetten naar 720p kan meerwaarde opleveren als ze bijv. bij de ARD een zeer goede deinterlacer hebben staan maar strikt gezien is 1:1 doorgave de beste optie alhoewel er hier vast 1080i50 van gemaakt wordt.

 

Zal morgen ff screenshot uploaden voor de critici.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren verschillende HD bronnen vergeleken (NED1, ARD, BBC en Eurosport), maar hoewel ARD zeer scherp beeld gaf zag ik wel veel artefacten. Misschien dat dit aan mijn ontvangers lag of een niet correct uitgelijnde schotel, maar Eurosport en BBC gaven daardoor toch een iets prettiger beeld. Nederland gaf echt met afstand de slechtste kwaliteit. Ik zag nauwelijks verschil tussen de SD en HD uitzending! Buitengewoon triest.......

Xtrend ET10000 triple tuner / 3 x Selfsat-H50D / 3 x Triax MFD-41D / Johansson 9640

LG 65EF950V / Onkyo TX-NR747 / 2 B&W DM 603 S3 / 2 x B&W DM 601 S3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb m'n ongenoegen geuit in een mail nbaar de redactie van de NOS, misschien als meer mensen dit doen, dat er wat wijzigd in hun opvatting. In het verleden ware ze hier wel gevoelig voor!! zie omschakeling naar 1080I.

 

Gr.Roymar

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was gisteren Dr. Dolittle aan het opnemen voor mijn zoontje, en aangezien ik mijn Rebox doorlus, heb ik het begin van het schaatsen op Ned. 1 SD bekeken.

Toen de film afgelopen was, omgeschakeld naar Ned. 1 HD.

Het is leuk dat op de info-balk het HD logo aanflitst, maar inderdaad ik zie geen verschil tussen HD en SD.

En inderdaad Cees, snap ik niet waarom men dan Smeets en consorten er niet uitknikkert, want dat eindeloze gezever van stuurlui aan de kant, en dan zouden we alles in HD hebben.

Trouwens denk ik dat Smeets wel 36 minuten zou rijden over de 5 km, dus waar praat de man over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je mening t.a.v. Dhr. Smeets wordt door mij volledig gedeeld.

Maar ja, het is Hilversum he.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zag dus net een samenvatting van het schaatsen op de ARD.

Dat beeld was dus wel degelijk HD, en voegt werkelijk wat toe aan je beleving. Ook het ARD interview met Sven Kramer was gewoon in HD.

 

Het is voor mij totaal onbegrijpelijk, dat de NOS ons dit schaatsen in HD ontzegt. Een dikke onvoldoende voor de NOS!

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cees, ze jokken ook nog bij de Nos, zie bericht op de webpagina: www.omroep.nl (=NOS):

 

"De NOS maakt zich op om de Olympische Winterspelen van 12 t/m 28 februari in Vancouver live en in HD-kwaliteit te verslaan".

 

P.s op deze site kan ook gereageerd worden op het zgn. HD signaal van de NOS!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
Cees, ze jokken ook nog bij de Nos, zie bericht op de webpagina: www.omroep.nl (=NOS):

"De NOS maakt zich op om de Olympische Winterspelen van 12 t/m 28 februari in Vancouver live en in HD-kwaliteit te verslaan".

P.s op deze site kan ook gereageerd worden op het zgn. HD signaal van de NOS!


http://www.omroep.nl/contact
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het mooiste zou zijn het BBC systeem: opnemen in 1080p25 en dat interlaced uitzenden als 1080i50. De de-interlacer in de tv maakt er dan weer een progressive beeld van. Heb je én de bewegingsscherpte van een progressive signaal én de hogere resolutie van 1080 beeldlijnen en dat alles zonder de te grote bandbreedte die 1080p50 nu nog vraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Nou mailen naar de NOS is hetzelfde als je auto op water te laten rijden, dat heeft geen enkele zin, arrogante kwallen daar bij de NOS.
Krijg je zo´n standaard mailtje terug, "het heeft onze aandacht en bedankt voor uw reactie toedeloe"


Heb je er ervaring mee of vermoed je dit? Ik denk het laatste.

Ik heb namelijk wel eens contact gehad met de NPO (overigens ook wel eens met VARA en BNN) en kreeg serieus en inhoudelijk bericht terug. Binnen een dag bovendien. Ik denk dat ze daar heel goed doorhebben dat het niet meer werkt om niets te laten horen.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet het mail adres eens op dit forum.

Ik heb gezocht op omroep.nl, maar kon alleen een algemeen reactie forum vinden, waar ik uiteraard wel mijn mening over het SD/HD probleem heb gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...