Ga naar inhoud


NederlandHD schaatsen SD ge-upscaled..


bramj

Aanbevolen berichten

Het ziet er niet uit en als ik de bitrates bekijk is NED1 erg variabel en tussen de 5 en 8,3 m/bit

 

BBC HD 9,7 m/bit

ARD/ZDF 12,7 m/bit 720P

 

Je ziet het echt dat je over de 12 m/bit zit en het ziet er een stuk beter uit dan NED1 ondanks dat het 720P is.

 

 

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator
Origineel bericht van: Zatter
... en het ziet er een stuk beter uit dan NED1 ondanks dat het 720P is.


omdat het 720P is.

720P is bij uitstek geschikt voor beelden waar veel beweging in zit.

En 1080i is eigenlijk 2 x 540.

En de lage bitrate op NedHD duidt op upscaled SD.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De reden voor het ge-upscalde signaal is als volgt.

De internationale reportage van het schaatsen is dus inderdaad HD.

Het nationale deel, Smeets en Co., de achtergrond filmpjes etc. worden uit kostengronden via een aparte SD link naar Nederland gestuurd.

Omdat in de lopende uitzending in Hilversum die beelden door elkaar gebruikt worden, heeft men besloten alles in SD en op NedHD in ge-upscaled SD uit te zenden.

 

Dit is dus een NOS probleem, en voor alle duidelijkheid, Canaaldigitaal krijgt het niet beter aangeboden!

De hele wereld kijkt dus naar schaatsen in HD en schaatsland Nederland kijkt SD!

 

Het zijn en blijven kruideniers!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is op een ander forum uit de doeken gedaan, door 2 bronnen, een uit de techniek en een uit de publiciteit, die er wat dichter op zitten

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen nacht een stukje van de opening gezien op Ned1 HD.

Dat was 200% zeker in HD uitgezonden.

Geweldig beeld om te zien!

Bitrate lag tussen de 9 en 15 (!!) Mb/s.

Gemiddeld ruim 12 Mb/s,dat vind ik erg goed.

 

Zojuist ook even gezapt naar france2 HD.

Schansspringen,beeld was 100% HD,maar toch

net niet zo scherp en zuiver als vannacht op NL1 HD.

Ook de bitrate lag tussen de 6 en 9 Mb/s daar,dus beduidend lager.

En dat met 1080i HD formaat.

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv

Omdat in de lopende uitzending in Hilversum die beelden door elkaar gebruikt worden, heeft men besloten alles in SD en op NedHD in ge-upscaled SD uit te zenden.


Wat een verschrikkelijk excuus (als het waar is dan, gaan we maar even vanuit). Het komt er dus op neer dat alles HD wordt uitgezonden behalve de sport waar mensen hier echt naar kijken... En dat terwijl het in de uitzendstraat helemaal niet zo moeilijk is om HD en SD door elkaar te gebruiken.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich is dat geen probleem als je te maken hebt met grotere blokken SD en HD die door elkaar gebruikt worden. Bij het schaatsen van vanavond had je dus tussen de ritten door korte sfeerbeelden gemengd in de internationale feed. En ja dan had het echt een heel gek totaal beeld geworden.

 

 

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher
Op zich is dat geen probleem als je te maken hebt met grotere blokken SD en HD die door elkaar gebruikt worden. Bij het schaatsen van vanavond had je dus tussen de ritten door korte sfeerbeelden gemengd in de internationale feed. En ja dan had het echt een heel gek totaal beeld geworden.


Ik las laatst een artikel in (ik meen) het AD over de rol van NOS als hostomroep en daar stond in dat zij dit jaar uitgekozen zijn boven de Japanners (die het sinds '98 deden, daarvoor deed de NOS het ook) omdat ze de sfeer zo goed wisten vast te leggen. Met andere woorden: Die sfeerbeelden zouden dus in de feed moeten zitten. Maak ik daar althans uit op.

Overigens blijf ik het gek vinden dat ze kennelijk nog steeds niet echt willen investeren in HD. Terwijl CDS en de kabelaars toch wel adverteren met de Olympische Spelen in HD. Natuurlijk is het duur om een goeie feed te regelen maar toch.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah oké. Nou ja, ik kan ze wel missen eerlijk gezegd maar heb toch graag Nederlands commentaar. Best jammer dus. Dan maar Eurosport, ondanks de reclame, zou ik bijna zeggen. Helaas ligt daar de focus op andere sporten.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...