Ga naar inhoud


NederlandHD schaatsen SD ge-upscaled..


bramj

Aanbevolen berichten


  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Het beeld is in ieder geval geen reklame voor HD.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het vreemd vinden want al het materiaal van de OS wordt gewoon in Full-HD geschoten, met uitzondering van het eigen beeld van de NOS dan. Dat het schaatsen wereldwijd wordt verzorgd door de NOS zou daar volgens mij niets aan uit moeten maken.

 

Als het echt zo is dat de NOS daar niet in Full-HD beelden maakt dan vind ik dat diep triest, zoals ik het al diep triest vind dat het eigen materiaal (interviews, presentatie) niet HD is. Men wil niet investeren blijkbaar.

 

Zat zojuist wel Eurosport HD te vergelijk met Nederland 1 tijdens het Skischansspringen en Eurosport was veel beter.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb vanavond alleen het schansspringen gezien op ARD HD, de kwaliteit was prima.

Was op dat moment niet in de gelegenheid te vergelijken met NedHD.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ze laten net die Japanner zien, de kamera is ook absoluut uit focus.

Het lijkt wel of ze de beeldtechnicus thuis hebben gelaten, of vergeten zijn de ccu aan te sluiten.

 

Wanneer je men je neus op het scherm gaat staan, zie je steeds, dat die kamera uit focus is.

 

Ook op andere forums wordt er op dit moment zware kritiek geuit op de kwaliteit van NedHD!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, heb net Eurosport HD met Nederland 1 HD vergeleken en de uitkomst is duidelijk: Nederland 1 is echt geen HD.

 

Ik snap dat totaal niet want het kost ze niet meer om dit uit te zenden, sterker nog ze filmen het zelf in HD! Heel jammer allemaal, zeker omdat het om volkssport nummer 2 gaat nu. Ook geen goede reclame voor de Publieke Omroep. Ze weten kennelijk niet wat ze met HD aanmoeten.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is maar een veronderstelling, maar zou de satelliet link te duur zijn, en daarom het geheel slechts in SD beschikbaar zijn?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Het is maar een veronderstelling, maar zou de satelliet link te duur zijn, en daarom het geheel slechts in SD beschikbaar zijn?


Skischansspringen daarstraks was ook op Nederland 1 duidelijk HD. Ik hoop dus maar dat dit een schakelfoutje is.

Ik pleit trouwens bij de publieke omroep ook voor een 'Native HD' logo'tje in beeld. Zoals bij o.a. Eurosport wink.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb net met gevaar voor eigen leven even omgeschakeld naar Eurosport HD.

 

Daar is de scherpte inderdaad wat hoger, maar je kan daar overduidelijk 2 zaken waarnemen.

 

De dieptescherpte van de kamera's is bedroevend slecht, kennelijk diafragma opening 1,6 of zoiets.

Daardoor is het onderwerp steeds onscherp.

 

Verder zie je ook een behoorlijke bewegings onscherpte.

Dit zou uitgezonden moeten worden in 720P.

 

En NederlandHD is om een of andere reden geen Native HD.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou zeggen, kijk eens een uurtje naar ARD of ZDF.

 

(Maar dat is vloeken in de HD kerk.)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...