Ga naar inhoud


geluidkwaliteit pover, dat moet beter


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

ook jij

wilt niet afzien van vraag op vraag en commentaar op commentaar en allerlei niet relevante opmerkingen

dadelijk komen we ook uit bij die belg (van man bijt hond . be) die alles veroorzaakt heeft.

 

het gaat niet om klagen alleen

het gaat om kwaliteiten te kunnen aantonen, die geleverd zouden moeten worden

 

(althans voor zover men reclame volgen mag audio in cd kwaliteit)

 

het is, als analogie, idem aan waarom je afwijkt van epg

(en ga nu ook daar niet over zeveren, want die discussie bestaat al)

wanneer zijn de klachten gegrond

en wanneer doe je er iets aan

als M7 er mee te maken heeft hoop ik een gelijke geluid kwaliteit als op csat

 

ciao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Tonskidutch
ook jij
het gaat niet om klagen alleen
het gaat om kwaliteiten te kunnen aantonen, die geleverd zouden moeten worden

Jij bent vooralsnog de enige die er iets aan kan horen. Ik heb ook al audiosamples gepost van Digitenne en CDS zodat je zelf het verschil kon testen om uit te vinden of het aan CDS of de omroep ligt, maar dat heb ik ook nog niet van je gehoord.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste W3ird_N3rd,

ik probeer het welk ik vraag nog een keer toe te lichten

voor de goede orde:

ik heb niets aan de vergelijking digitenne en CDS

alsook niet kabel <> sat

 

ik heb enkel iets aan

de vergelijkig cds <> fta

of

de vergelijkig cds <> andere provider (ik heb ook andere abo's)

 

hoe kun je de normen

 

hifi/stereo

of

dolby prologic II

of

een andere (zoals PCL audio)

 

in het signaal detecteren en de afwijkingen (mochten die er zijn) meten

want je hebt gelijk, horen is subjectief

en dan zodanig uit de dvb-s stream opdat je installatie (die naar ik meen conform de norm gecertificeerd is) niet zelf onderdeel van de discussie wordt

 

nogmaals als men stelt (tamelijk kort door de bocht als reclame) dat je met CDS en dus per dvb-s audio op CD kwaliteit kunt genieten van het geluid...

dan heb ik toch echt, niet een afwijkend gehoororgaan, maar merk extreme verschillen tussen CDS en anderen

 

nogmaals dit is niet de eerste keer dat men bedroefd is dat er geen ac3 en/of vergelijkbare dolby surround in het nederlandse zender aanbod zit

en ook al zijn de omroepen het schuld...

eens temeer dat er een UPGRADE komt van omroepen en CDS opdat we "minstens" cd kwaliteit horen... en liever meer.

 

ciao

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor wat betreft het gewone stereo en dolby surround, wat een analoog gecodeerd surround systeem is, kan je toch wel het een en ander vaststellen wanneer je naar de kanaal correlatie kijkt.

Met een eenvoudige oscilloscoop, aangesloten op de audio uitgang, is via een x-y meting al veel te zien.

Je kan eenvoudige vergelijkingen maken, met zenders die wel goed klinken.

 

Vanuit die bevindingen kan er verder nagedacht worden over verdere analyse.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
beste W3ird_N3rd,
ik probeer het welk ik vraag nog een keer toe te lichten
voor de goede orde:
ik heb niets aan de vergelijking digitenne en CDS
alsook niet kabel <> sat

ik heb enkel iets aan
de vergelijkig cds <> fta
of
de vergelijkig cds <> andere provider (ik heb ook andere abo's)

Dat klopt niet, het is precies omgekeerd. Jij hebt enkel iets aan de vergelijking CDS vs Digitenne/kabel/IPTV/whatever.

De vergelijking CDS vs fta of CDS vs andere provider is zinloos, want die bieden niet dezelfde zenders. Er valt dan dus niets goed te vergelijken.

Je klaagt over CDS, dan moet je dus met Digitenne/kabel/etc vergeleken met dezelfde zenders. Heb je bij Digitenne op Nederland 1 geen last en bij CDS op Nederland 1 wel dan zit er bij CDS iets niet goed. Heb je bij Digitenne óók last dan moet je bij de NPO zijn. (of alsnog bij je eigen apparatuur)

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik bemerk ook sinds een paar dagen dat het geluid van de filmzenders opeens heel beroerd is. Wat mij met name opvalt is dat het gewoon vals klinkt, met af en toe zelfs een hapering.

 

vanmiddag heb ik een stukje van Wall-E opgenomen en via mijn pc klinkt het net zo slecht.

Ik heb een stukje eruit gehaald en ter download neergezet zodat je begrijpt wat ik bedoel.... Opname van Wall-E

 

Sjefke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sjef,

 

het kleine bestandje was al genoeg, inderdaaIad alleMwaaIl vertekeningen te hoorIen. :D

 

dat bedoelde ik ook

dat raar geluid had ik ook wel eens met ouwe cassette bandjes

 

(en dat is erg vervelend als je zo'n film wilt genieten)

ciao

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het idee dat deze problemen zich alleen voordoen rondom een groot (sport)evenement. Want voor de Olympische spelen was het geluid wel goed. Ik vermoed dat ze de bitrate van geluid, en misschien van video ook wel maar dat valt dan niet zo op, flink terugschroeven en dat dan gebruiken voor deze evenementen ?

 

Na de spelen maar eens opletten of het dan opeens beter is.

 

Op Het gesprek kon ik dit fenomeen gisterenavond ook waarnemen, Tijdens het gesproken woord heb je er niet zo veel last van, maar er werd een muziekclip uitgezonden wat niet om aan te horen was.

 

Sjefke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjef
Op Het gesprek kon ik dit fenomeen gisterenavond ook waarnemen, Tijdens het gesproken woord heb je er niet zo veel last van, maar er werd een muziekclip uitgezonden wat niet om aan te horen was.

Sjefke.

Dat is wel vaker op die zender. Dan zit je je te verheugen op een leuke band bij Letterman,
en dan is het net alsof het geluid uit een Leslie Speaker komt... crazy

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

op 1.1 is het nog niet echt beter... (19,2E)

 

maar ik ben wel blij met de zenders op 23,5E film1.2 1.3 action en filmHD die hebben nu prima geluid !

en ik kan weer mijn 5 speakers naar genoegen horen zonder jingle en jutter.

ciao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...