Ga naar inhoud


Radiopionier Bull Verweij overleden


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Bron Telegraaf vr 19 feb 2010, 14:09

 

Citaat:
Radiopionier Bull Verweij overleden

 

HILVERSUM - Veronica-grondlegger Bull Verweij is op 100-jarige leeftijd overleden. Candlelight-presentator Jan van Veen, getrouwd met een nicht van Verweij, bevestigt het overlijden.

 

bull_verweij_699455d.jpg

Bull Verweij op een archieffoto uit 2003. Links zijn kleindochter Dorien en rechts zijn dochter Gea.

Foto: Emiel van Lint

 

Verweij legde samen met zijn broers Dirk en Jaap, textielhandelaren uit Hilversum, een halve eeuw geleden de basis voor Radio Veronica. De zeezender Veronica wist later het publieke bestel binnen te komen. Tegenwoordig is de radiozender onderdeel van Sky Radio en behoort het tv-station tot de SBS-groep.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb hem jarenlang als de "moordenaar" van RNI beschouwd (mijn favoriete piraat) maar hij heeft zijn straf uitgezeten en uiteindelijk is er toch-hoe je het ook wendt of keert een pionier heengegaan. En op deze leeftijd te sterven en op deze manier (honderd jaar en zonder ziekbed in zijn slaap overleden)is een te benijden iets.

 

 

Groetjes van John uit Den Bosch

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Frans kan hem nu zelf er op aanspreken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me nog goed herrinneren dat ik als kind van 11 's avonds nog stiekum naar m'n transistorradio lag te luisteren en het "mayday" hoorde.

 

Op 15 mei 1971 o­ntplofte een bom aan boord van de Mebo II, het zendschip van Radio Noordzee. Velen herinneren zich de mayday calls van DJ Alan West: "This is Radio Northsea International, an SOS call. This is mayday, mayday, mayday, mayday, Radio Northsea International from the MEBO 2, four miles off the coast of Holland, o­ne mile off the radioship Norderney, Veronica".

 

De man is in mijn ogen nog steeds een crimineel.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam vroeger regelmatig in 1 van de studios van radio Veronica, die was toen gevestigd aan de Zeedijk te Hilversum....

 

Heb er vooral veel lol gezien en gehad.. :-)

 

Een boef??, ach.. soms moet je ver gaan om je idealen te behalen :-)

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Ik heb altijd gedacht dat veronica uit de scheveningste
viswereld kwam jaczon/zwan/dulk enz.


Dit zegt mij in ieder geval niets blush

Samen met een stuk of 7 andere richtten de gebroeders Verweij Veronica op (voor zover ik mij dit goed herinner hoor)

Mijn lieve vrouwtje heeft zelfs later nog gewerkt voor de Heer van Veen...ja die van die mooie gedichten laugh

Dit was niet op de zeedijk maar in een straat ernaast, waarvan de naam mij even niet te binnen schiet..

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

die 2 gasten Meister en Bollei,of zo ,waren tegen de afspraak in ook op NL gericht met reklame.dus oneerlijk zaken doen dus.ik heb hier ook nog een poster van het zend schip.voor de liehebbers ook nog een hele oude Veronica tv op name van de Pin up Club met piere Knoops,maar dat is in de tijd dat ze pas begonnen waren met TV uitzendingen,waar zgn niemand naar keek maar alles haarfijn wisten te vertellen de volgende dag.

post-33806-1318260748,861_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...