Ga naar inhoud


Newbie/beginnend installateur; meetapparatuur vraag


theboyk

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

na ongeveer 15 geslaagde installaties denk ik erover om dit echt als hobby op te pakken en m ensen te helpen met installeren,

UIteraard is een satfindertje dan niet meer genoeg en ga je dan rondkijken voor wat professionelere apparatuur.

Satlook is een bekende maar ook prijzig (vanaf 400 euro geloof ik)

Mijn vraag is; wat kunnen jullie aanraden/afraden mocht ik een andere meter willen zoeken en waarom?

 

Ik heb veel topics gezien maar nog niet iets specifiek over de meters waarmee jullie zoeken

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vorige week ook de Schwaiger SF-9200 aangeschaft. De eerste metingen waren echt perfect. Het ding geeft de satelieten perfect weer. Met de externe 220/18 volt voeding GW 9000 van €25,- is zelfs geen ontvanger nodig om de schotel uit te richten. De draagbare Accu Pack, die ook te koop is voor €129,- is t.o.v. de satfinder volgens mij veel te duur. frown

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Alleen zit er geen Spectrum analyser in die kun je er software matig bij kopen, maar dan ben je nog duurder uit crazy


De Satlook Micro + heeft inderdaad geen spectrum analyzer functie. Door middel van een software upgrade is het wel mogelijk.

De Satlook Micro G2 heeft standaard wel een spectrum analyzer mode. Daar hoeft men niks extra voor te betalen. Zie deze link: http://www.emitor.se/dynamaster/file_arc...LOOKMICROG2.pdf (folder van de fabrikant.)
Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de antwoorden. waarom heb je ene spectrum analyzer nodig als ik vragen mag?

Of zie je dan alle info tegelijk?

 

Iemand in de regio Rotterdam die me een keer een demo wil geven o of zo is ook welkom. ik hoor liever ervarings verhalen dan verkooppraatjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theboyk
bedankt voor de antwoorden. waarom heb je ene spectrum analyzer nodig als ik vragen mag?
Of zie je dan alle info tegelijk?


Via de spectrum kan men al vaak zien op welke satelliet de schotel staat afgesteld. En erg handig bij het oplossen van storingen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal dan wel met de nodige ervaring komen denk ik zo.

Maar de naam van de satelliet krijg je toch ook met de NIT die op bepaalde meters staat? Satlook heeft dat geloof ik en ook op de hierboven genoemde Schwaiger krijg je die info.

juist dat vind ik belangrijk/handig.

 

Mijn werkwijze is op het ogenblik;

schotel instellen op 28 graden elevatie, mbv kompas het zuiden zoeken, eerst de sirius of de hotbird, wie het eerst komt.

dan tikkie naar links tadaa en dan Astra 1. dan is 2 en 3 een makkie.

ben meestal in 5 minuten klaar met vinden, fijnafstellen duurt natuurlijk langer bij 3 of 4 lnb's maar goed.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...