Ga naar inhoud


[Mvision HD-400S] Gebruikerservaring Mvision HD-400S.


daddycool57

Aanbevolen berichten

Ik heb nog iets gevonden, wink

 

Als je wat teletekst pagina's bekenen hebt en je gaat terug naar het TV beeld is de spraak sync verdwenen.

Als je even van kanaal wisselt en weer terug is alles weer in orde maar dat moet toch wel met een firmewarefix te verhelpen zijn?

Ik weet alleen niet hoe ik de maker of importeur kan mailen.

Verder heeft nieumand een idee waar je de HDCPKey files kan vinden of wat het formaat is?

Dan kan ik ze eventueel zelf maken van K*ys op het net

Herman

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt, SAT knop heeft geen functie. Beginners vraag : wat zijn HDCPKey files en wat is de functie?

 

Wat betreft de maker je zou het eens bij info@mvision.net kunnen proberen, die zijn tegenwoordig ook in het nederlands te bewonderen.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

129 erop gezet ............helemaal niks. Lijkt erop dat ze die firmwares alleen voor kaarten aanpassen maar functies en layout blijven allemaal hetzelfde. Maar ik blijf hoop hebben en ik heb nog steeds beeld, ga gauw weer terug naar 110.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutch

Wat betreft de maker je zou het eens bij info@mvision.net kunnen proberen, die zijn tegenwoordig ook in het nederlands te bewonderen.

Je bedoeld denk ik deze http://www.mvision.tv/hol/home.html

Origineel bericht van: Dutch
Wat zijn HDCPKey files en wat is de functie?

HDCP staat voor High-bandwidth Digital Content Protection het is dus een vorm van kopieerbeveiliging

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een versie 129 van de software beschikbaar op de website van GX. Wat je er kan van verwachten vind je in onderstaande lijst (sic).

 

F0129

-----

Tiger fix

Other

 

F0127

-----

Last official release improvements

New smartcard readers: Cryptoworks,ORF HD, Nagra3

 

For nagra, supports boxkey from USB memory stick

file name : bk.txt

place : please copy on root folder.

data format :

1234567890123456 <= boxkey

123456789012345678901234567890123456789012345678 <= Key0d or RSA key (no space)

 

F0116

-----

Viaccess smartcard reader TNT Sat

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Herman,

 

Die beginnersopmerking sloeg niet op jou maar op mezelf. Ik vroeg me af wat DHCP keys waren en ik kreeg netjes antwoord. Ik heb nog een hoop te leren en daarom zitten we samen gezellig op dit forum.

 

De groeten Erwin

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutch
Hallo Herman,

Die beginnersopmerking sloeg niet op jou maar op mezelf. Ik vroeg me af wat DHCP keys waren en ik kreeg netjes antwoord. Ik heb nog een hoop te leren en daarom zitten we samen gezellig op dit forum.

De groeten Erwin


Hallo Erwin,

Ok dan had ik je verkeerd begrepen.
Maar ik ben zelf echt een beginner dus ik hoop net als jij hier veel wijzer te worden
Grt Herman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb afgelopen week ter vervanging van mijn Philips 2211 een Mvision HD400S gekocht.

 

Ik loop echter tegen een probleem aan. Ik heb een Canal Digitaal kaartje wat probleemloos werkt met de Philips maar problemen geeft met de Mvision. Hij geeft telkens 'scrambled' aan bij alle kanalen en pas als ik een paar keer heen en weer zap krijg ik beeld. Gebruik van de PVR functie is daardoor ook onmogelijk, juist hetgene waarvoor ik dit apparaat heb gekocht.

Zowel bij opname via de timer als direct via de REC knop loopt de teller wel maar wordt er niets opgenomen.

 

Het maakt overigens niet uit in welke kaartsleuf ik het kaartje steek, bij allebei hetzelfde resultaat.

 

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? Is de Mvision toch niet helemaal compatible met Canal Digitaal (volgens de winkel zou het probleemloos moeten werken)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk verouderde software waardoor je kaart niet goed herkent word.

Hier kan je de nieuwste software downloaden. http://www.mvision.tv/hol/ondersteuning.html

Die zet je op een usb stick en via het menu van je ontvanger kan je de update uitvoeren.

Een paar pagina's terug heb ik ook nog een settingslijst geplaatst hoef je dat ook niet meer te doen. [pagina 8 eerste posting]

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Sinds een paar dagen ontvang ik op mijn HD-400S, met softwareversie 129, niet meer de HD versies van de Ned. zenders, zowel de openbare (Ned. 1-2 en 3) als de commerciële (RTL4-5-7, Net5, SBS6 en Veronica); de SD versies geven wel beeld.

NB. de signaalsterkte is OK en heractievatie van de kaart geeft geen effect (verwacht daar ook geen probleem aangezien de SD versies beeld geven...)

Iemand iets soortgelijks aan de hand?

Overigins met deze softwareversie geen vastlopers meer gehad!

Groeten,

Daddycool

Update: Ook de TV-Vl. HD kanalen geven nu geen beeld meer! (op Ketnet/Canvas HD wel Duitse klank). Ook terugzetten naar softwareversie 116 geeft geen verbetering; ik denk dus dat er aan de versleuteling gemorreld is.

Als je vandaag je kop in het zand steekt, knars je morgen met je tanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: leo1949
Waarschijnlijk verouderde software waardoor je kaart niet goed herkent word.
Hier kan je de nieuwste software downloaden. http://www.mvision.tv/hol/ondersteuning.html
Die zet je op een usb stick en via het menu van je ontvanger kan je de update uitvoeren.
Een paar pagina's terug heb ik ook nog een settingslijst geplaatst hoef je dat ook niet meer te doen. [pagina 8 eerste posting]


Ik heb de nieuwste software gedownload en geinstalleerd. Nu wordt mijn CD kaartje niet meer herkend en heb ik bij elk kanaal de melding 'scrambled'! Ook als ik de fabrieksinstellingen terugzet en de kanalen opnieuw laat zoeken.
Volgens mij is er iets mis met de firmware, welke versie werkt wel goed met Canal Digitaal en waar kan ik die versie downloaden? Ik moet zeggen dat dit apparaat mij vies tegenvalt, volgens de winkel was het 'plug and play' maar ik zit nu al een paar dagen te puzzelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik daar iets onherroepelijk fout mee doen?

Volgens mij werkt de kaartlezer; de SD kanalen schakelt de ontvanger wel vrij (in mijn geval, zie 2 berichten hoger.)

Groeten,

Daddycool

Als je vandaag je kop in het zand steekt, knars je morgen met je tanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...