Ga naar inhoud


Vergelijking Big Bisat of T55


Gast peejee

Aanbevolen berichten

 

Dag,

 

Zoals velen op een zeker moment twijfel ik ook tussen een paar schotels. Ik denk dat de T90 simpelweg te groot is. Ik wil wel een multifeedsysteem.

 

Nu heeft het Torrodial-principe zoals ik heb begrepen op alle LNB's een even sterke ontvangst (reflectie), terwijl voor de Big Bisat dat naar de zijkanten minder is.

 

Hoe verhoudt hier de T55 zich tot de Big Bisat? Kan de T55 een goed alternatief zijn doordat hij Torrodial is, ook al is hij kleiner?

 

Ik wil 1W, Hotbird en de drie Astra's tot en met 28E kunnen zien, en bij voorkeur nog iets meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Ventura
Ik zal voor een Big Bisat kopen. Velen malen betere signaal kwaliteit en regen reserve vergeleken met de T55.

Huh? Waar is dit op gebaseerd? Heeft Ventura dit zelf vergeleken?

Ik kan het zelf niet helemaal beoordelen want ik heb alleen een T90 en een BigBiSat, maar het lijkt me vrij stug dat een T55 een ontvangst zou hebben die "vele malen" mindere kwaliteit oplevert.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waar ik dan nog benieuwd naar ben is de verhouding tussen de buitenste satellieten op de big bisat en de binnenste. Stel dat de binnenste op de Big Bisat beter zijn dan de binnenste op de T55, kan het dan zijn dat de buitenste op de Big Bisat wel minder zijn dat de buitenste op de T55?

 

Of is het binnenste/buitenste verschil op de Big Bisat niet zo groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt 'm makkelijk verkeerd afstellen. Bij een normale schotel hoef je alleen de kompasrichting en en rechte klimming goed te krijgen. Bij een T55 komen daar de polarisatiehoek, positionering van de LNB's op de as, en de draairichting van de LNB's nog bij.

 

Alleen als je alles goed afstelt is je signaalsterkte maximaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het werd toen niet echt opgevolgd door de medeleden van sat4all, maar er is een vergelijking mogelijk als je ook echt gaat meten

een spreadsheet die je zelf kunt invullen

 

meten op je eigen receiver of meten met gevoelige apparatuur zoals de professional heeft...

ik denk echter dat je voor objectief vergelijken tussen Bisat en T55 professionele apparatuur nodig hebt (die ontbreekt velen)

 

dat het lukt met beiden, dat moge toch wel duidelijk zijn

vooral als je ook een beetje T55 / T90 of Big Bisat topics naleest tref je gewoon heel tevreden mensen/gebruikers aan.

 

een mening geven heeft dus geen zin

enkel de resultaten tellen.

 

ciao

 

 

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb toch nog maar eens gekeken of de schuur niet een optie is ipv de voorgevel of dakkapel. Dan kan ik een grotere schotel kwijt. Hieronder een foto van de situatie achterop de schuur. Zou 39E en/of 28E problemen gaan opleveren?

 

En kan eventuele warme lucht die uit de schoorsteen komt problemen geven op 19E of is dat natuurkundig gezien niet mogelijk?

 

img0159j.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is wel zoiets als temperature noise reduction door trillende hete lucht, maar of dat bij een schoorsteen die flink gespuid wordt door wind en diffunderen ???

 

in ieder geval lijkt je dakkapel nog de betere optie

met een half afgezaagde tegelvoet/mast kijk je juist over de nok

zonder dat de wok erover heen steekt.

(zo staat die ook bij mijn zus bijvoorbeeld en dat gaat prima)

 

ciao

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch

in ieder geval lijkt je dakkapel nog de betere optie
met een half afgezaagde tegelvoet/mast kijk je juist over de nok
zonder dat de wok erover heen steekt.
(zo staat die ook bij mijn zus bijvoorbeeld en dat gaat prima)

Dat lijkt mij ook, als je er de dakkapel die op de foto staat mee bedoelt.
Aan de voorgevel zou ik niet doen, want dan moet je formeel een bouwvergunning aanvragen.

Op de dakkapel vangt hij wel iets meer wind. Je kunt het dak van de dakkapel niet ongelimiteerd belasten met stoeptegels en dergelijke. Dat samen maakt misschien dat je af en toe na een zware storm de schotel iets zal moeten bij regelen.

Zorg dat je onder de voet wat lange planken legt, bijvoorbeeld over de gehele breedte van de dakkapel, zodat het gewicht van de schotel en de tegels over een grote oppervlakte wordt verdeeld.
Misschien kan je bij een dakkapellenbouwer even informeren naar het maximale gewicht dat je erop mag plaatsen?

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...