Ga naar inhoud


TV Vlaanderen nieuwtjes


DreamboxFreak

Aanbevolen berichten

Ik dacht zeker dat ze er nu wel bij zouden staan, Nederland 1,2,3 HD staan er trouwens bij Basic Light ook niet bij, maar wel in de zenderlijst.

 

Betrekking mijn etalage voorbeeldje, misschien vinden zij de franse zenders minder interessant overkomen voor 'Vlaanderen'.

 

Dat ze de Nederlandse HD kanalen oook niet vermelden bij basic light is misschien om de mensen over te halen om toch Basic+ te nemen.

 

MAAR, het kan ook zijn dat het daar bij TVV, prutsers van de bovenste plank zijn, twee teams, het grafische en die van de zenderlijst, die domweg langs elkaar af werken ipv samen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 229
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Tss, schande :

We beginnen met het basis pakket te vergelijken met het basic lightpakket :

 

Dus 1 extra zender 5 Zenders kwijt

 

+Vitaliteit

-Halmark

-Tracetv

-MGM

-Mezzo

-Motors

+Ned2HD

 

Pluspakket -> Basic :

 

-XXX X treme TV

-Yacht & Sail

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

basis pakket -> basic light

 

+Vitaliteit

-Hallmark

-Tracetv

-MGM

-Mezzo

-Motors

+Ned2HD

 

 

Pluspakket -> Basic :

 

-XXX Xtreme TV

-Yacht & Sail

 

 

Themapakket -> Basic+

 

+ Alle HD zenders

 

 

Wat is er dus veranderd ?

Het basis pakket is duurder geworden met minder zenders.

Het toppakket is nu inc. HDzenders.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Citaat:
Als je in de zenderlijst kijkt dan zie je dat die zenders nog altijd gewoon beschikbaar zijn.


Dus de nieuwe klant, die graag zou weten welke zenders in welk pakket zitten, moet eigenlijk niet naar die afbeeldingen kijken, maar moet gaan zoeken op de website naar de zenderlijst om daar te gaan kijken wat er in zijn pakket zit.

Lekker duidelijk natuurlijk .... zeker voor nieuwe klanten.

Alsof het moeilijk is om de logo's van die vier zenders toe te voegen aan dat document.

Echt professioneel kan je zoiets toch niet noemen.

Maar goed, er zijn er dus blijkbaar die dat praktisch en duidelijk vinden.

Greets



Als je op de link compleet zenderaanbod drukt krijg je wel France2,3,4,5 in het rijtje!
http://www.tv-vlaanderen.be/grootstezenderaanbod.aspx
Dit lijkt dan ook weer een oude pagina te zijn want Ned 2 HD ontbreekt!
mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had basis met optie HD.

 

Nu heb ik de factuur gekregen en heb ik Basic + HD voor de oude prijs.

 

Mijn pakket komt nu toch zo goed als overeen met Basic+ of zie ik dat nu verkeerd ?

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat ik kan vaststellen is dat er een tegenstelling is tussen de "zenderlijst" en de lijst met zenders op een ander deel van de website.

 

Sommige beweren dat TVVlaanderen hier mee zou lezen. Is het dan zo moeilijk om duidelijkheid daarover te verschaffen, hetzij door op de website te vermelden dat de Franse zenders niet meer worden doorgegeven hetzij deze toe te voegen aan die lijst met zenders.

 

Dat is toch van een éénvoud dewelke zelfs een kleuter snapt.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Het enige wat ik kan vaststellen is dat er een tegenstelling is tussen de "zenderlijst" en de lijst met zenders op een ander deel van de website.

Sommige beweren dat TVVlaanderen hier mee zou lezen. Is het dan zo moeilijk om duidelijkheid daarover te verschaffen, hetzij door op de website te vermelden dat de Franse zenders niet meer worden doorgegeven hetzij deze toe te voegen aan die lijst met zenders.

Dat is toch van een éénvoud dewelke zelfs een kleuter snapt.

Greets

Ik blijf erbij dat mijn interpretatie klopt.
Dat betekent : de "oude" klanten verliezen geen zenders, maar krijgen er wat bij, maar de "nieuwe" klanten krijgen wel een pak minder zenders.
De nieuwe klanten zien bij de zenderlogo's wat ze krijgen, de oude in de zenderlijst.
En dat maakt het enorm verwarrend, want TV Vlaanderen spreekt in beide gevallen van Basic Light.
Logischer ware geweest dat er een zenderlijst was die bleef met Basispakket, Pluspakket en Toppakket werken en eentje met Basic Light, Basic en Basic+.

Ik vind het een domme beslissing, nieuwe klanten gaan nu nog meer zenders missen in dat basisaanbod, en de Franse zenders gaan gewoon nergens nog beschikbaar zijn.
En als die verkoper zal zeggen : "je kunt misschien Télésat erbij nemen", denk ik dat die voor gek verklaard zal worden.
"Nog eens 10€ per maand erbij ?"
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Uw interpretatie klopt niet omdat er op de nieuwe zenderlijst de namen van de nieuwe pakketten staan, ook bij de franse zenders.


En waarom zou jou interpretatie dan wel kloppen, behalve om reden dat jij het beweert.

Leg mij dan eens uit waarom een vennootschap die loopt te pronken met het logo van een obscure zender zoals BIB (waar volgens mij geen hond naar kijkt), niet in staat zou zijn om op hetzelfde document de logo's van de 4 zenders van de Franse publieke omroep te vermelden, die volgens mij toch wel een iets hogere commeriële waarde hebben voor die vennootschap. Er is in Vlaanderen namelijk geen enkel digitaal pakket waarin Fr2 en 3 niet in het laagste pakket voorkomen.

Dus graag een bron van deze beweringen. Blijkbaar heb jij goede contacten bij TVVlaanderen, vraag ze misschien eens om dit duidelijk te vermelden op hun publiciteit want enerzijds in een zenderlijst vermelden dat de zenders beschikbaar zouden zijn en deze anderzijds niet aanbieden, zou wel eens een inbreuk op de Wet op de Handelspraktijken kunnen uitmaken en daarmee heeft men dacht ik in het verleden al eens slechte ervaringen gehad.

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz

Ik blijf erbij dat mijn interpretatie klopt.
Dat betekent : de "oude" klanten verliezen geen zenders, maar krijgen er wat bij, maar de "nieuwe" klanten krijgen wel een pak minder zenders.
De nieuwe klanten zien bij de zenderlogo's wat ze krijgen, de oude in de zenderlijst.
En dat maakt het enorm verwarrend, want TV Vlaanderen spreekt in beide gevallen van Basic Light.
Logischer ware geweest dat er een zenderlijst was die bleef met Basispakket, Pluspakket en Toppakket werken en eentje met Basic Light, Basic en Basic+.


1. De fransen zitten allemaal in het light of basic pakket.
2. Basic, Basiclight en basic plus is inderdaad zeer verwarrend.
3.Ik snap TVV trouwens 100% met de pakketkeuze.
Light= Alle BE zenders (dus ook vitaliteit)
Normal = Basic + muziek & kids & Sport
Large = Normal + Hd Zenders.
4. "Oude" klanten zijn de pineut !
Als je betaald voor de HD zenders wordt je bijna verplicht om over te schakelen naar Basic+.
Heb je het basis pakket, krijg je vitaliteit nog altijd niet, tenzij je dus 12€ meer per jaar wil betalen(en dan nog een paar zenders kwijt speelt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iceke
1. De fransen zitten allemaal in het light of basic pakket.

Volgens mij zijn er feitelijk 2 soorten Light of Basic pakketten.
Er is dat pakket dat er is voor de oude klanten, waarvan TVV zelf zegt dat ze geen enkele zender veriezen !
En er is het nieuwe Basic Light dat voor nieuwe klanten geldt en dat je aan die zenderlogo's herkent.
Daar staan geen Franse zenders in, geen NED1HD -2HD -3HD, geen MGM, geen Hallmark, enz.
Of zijn ze die ook allemaal toevallig "vergeten" ?
Tot gisteren las ik hier nog van de believers dat het allemaal een foutje was, het was maar een voorlopige lijst die op die originele screenshot te zien was.
Welnu, er staat dus vandaag een nieuwe lijst met zenderlogo's online, en die bevat nog altijd niet de Franse zenders, nog altijd niet NED1HD, NED2HD, NED3HD.
Bovendien, om het helemaal verwarrend te maken : MGM, Hallmark staan in de PDF nu ook bij Basic, terwijl dat wel in het vroegere basispakket zat.

Kortom, wat een kutbeleid hebben ze bij TV Vlaanderen toch qua communicatie !
Bij een normaal bedrijf zou na de publicatie van die lijst het voor iedereen duidelijk moeten zijn.
Dat na die lijst er nu nog altijd discussie is over welke zenders er nu wel of niet aangeboden worden bewijst dat ze er een zootje van gemaakt hebben.

Origineel bericht van: iceke
3.Ik snap TVV trouwens 100% met de pakketkeuze.
Light= Alle BE zenders (dus ook vitaliteit)

Alle Belgische zenders ?
Je bedoelt, van dat beperkte aantal dat TVV aanbiedt.
Ik mis immers één+, Ketnet+/Canvas+, Ketnet HD /Canvas HD, VTM HD, La Une, La Deux, RTL-TVi, Exqi+, Exqi Culture, Exqi Sport, enz. enz.

Origineel bericht van: iceke
4. "Oude" klanten zijn de pineut !

Ik denk dat oude klanten veel beter af zijn.
Ze krijgen veel meer zenders voor minder geld tov. de nieuwe.
Je moet eigenlijk redelijk gek zijn om nu nog TVV te nemen.
Voor de prijs moet je 't niet doen, voor de kanalen ook niet, en voor de beeld- en geluidskwaliteit ook al niet (behalve van de Nederlandse zenders dan).
Vrije keuze blijft dan nog over, maar dat ontmoedigen ze dan weer door hun CAM nog eens op te dringen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Origineel bericht van: iceke
1. De fransen zitten allemaal in het light of basic pakket.

Volgens mij zijn er feitelijk 2 soorten Light of Basic pakketten.
Er is dat pakket dat er is voor de oude klanten, waarvan TVV zelf zegt dat ze geen enkele zender veriezen !
En er is het nieuwe Basic Light dat voor nieuwe klanten geldt en dat je aan die zenderlogo's herkent.
Daar staan geen Franse zenders in, geen NED1HD -2HD -3HD, geen MGM, geen Hallmark, enz.
Of zijn ze die ook allemaal toevallig "vergeten" ?
Tot gisteren las ik hier nog van de believers dat het allemaal een foutje was, het was maar een voorlopige lijst die op die originele screenshot te zien was.
Welnu, er staat dus vandaag een nieuwe lijst met zenderlogo's online, en die bevat nog altijd niet de Franse zenders, nog altijd niet NED1HD, NED2HD, NED3HD.
Bovendien, om het helemaal verwarrend te maken : MGM, Hallmark staan in de PDF nu ook bij Basic, terwijl dat wel in het vroegere basispakket zat.

Kortom, wat een kutbeleid hebben ze bij TV Vlaanderen toch qua communicatie !
Bij een normaal bedrijf zou na de publicatie van die lijst het voor iedereen duidelijk moeten zijn.
Dat na die lijst er nu nog altijd discussie is over welke zenders er nu wel of niet aangeboden worden bewijst dat ze er een zootje van gemaakt hebben.

Origineel bericht van: iceke
3.Ik snap TVV trouwens 100% met de pakketkeuze.
Light= Alle BE zenders (dus ook vitaliteit)

Alle Belgische zenders ?
Je bedoelt, van dat beperkte aantal dat TVV aanbiedt.
Ik mis immers één+, Ketnet+/Canvas+, Ketnet HD /Canvas HD, VTM HD, La Une, La Deux, RTL-TVi, Exqi+, Exqi Culture, Exqi Sport, enz. enz.

Origineel bericht van: iceke
4. "Oude" klanten zijn de pineut !

Ik denk dat oude klanten veel beter af zijn.
Ze krijgen veel meer zenders voor minder geld tov. de nieuwe.
Je moet eigenlijk redelijk gek zijn om nu nog TVV te nemen.
Voor de prijs moet je 't niet doen, voor de kanalen ook niet, en voor de beeld- en geluidskwaliteit ook al niet (behalve van de Nederlandse zenders dan).
Vrije keuze blijft dan nog over, maar dat ontmoedigen ze dan weer door hun CAM nog eens op te dringen.



Hier heb je helemaal gelijk in, maar de pdf zenderlijst, ik denk dat we ervan uit mogen gaan dat dit eigenlijk een online te raadplegen fastscanlijst is, niet?

Als er dan effectief 2 langs elkaar bestaande paketten zouden zijn voor oude en nieuwe klanten, moeten we dan ook geen 2 fastscanlijsten en pdf lijsten hebben? Hoe zit dit technisch in elkaar met de fastscanlijst, is dit mogelijk om er twee te hebben, dan hadden ze in het verleden ook wel fastscanlijsten kunnen maken per pakket dat je hebt, maar zover ik weet was dit niet....

Ik denk dat we maar 1 ding met zekerheid kunnen zeggen en dat is: de slimste belgen zijn zeker daar niet te vinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ocram1
Als er dan effectief 2 langs elkaar bestaande paketten zouden zijn voor oude en nieuwe klanten, moeten we dan ook geen 2 fastscanlijsten en pdf lijsten hebben? Hoe zit dit technisch in elkaar met de fastscanlijst, is dit mogelijk om er twee te hebben, dan hadden ze in het verleden ook wel fastscanlijsten kunnen maken per pakket dat je hebt, maar zover ik weet was dit niet....

Ze beweren in hun nieuwsbrief toch dat er voor bestaande klanten niets verandert ?
Daar staat letterlijk het volgende in :

"Wat gebeurt er met mijn huidig pakket?
U behoudt uw vertrouwde pakket, want de nieuwe zenderstructuur geldt enkel voor nieuwe klanten. Als u dus bijvoorbeeld een PlusPakket met de optie HD heeft, behoudt u ook vanaf 1 april het PlusPakket met de optie HD.

Klanten met een BasisPakket
U behoudt uw abonnement op het BasisPakket zonder één cent meer te betalen."

En toch staan in de PDF MGM Movie Channel en Hallmark nu bij Basic, en niet meer bij Basic Light.
Dus als er maar één lijst is en als Basic Light Basic Light is voor iedereen dan klopt hun bewering niet dat er niets verandert voor bestaande klanten.
Dus moeten er wel 2 versies zijn, een voor oude en een voor nieuwe klanten.
Daarom vind ik dat ze dan beter voor de bestaande klanten de oude benaming gehouden hadden en een aparte lijst zouden publiceren, maar ja, dan zouden die nieuwe klanten duidelijk kunnen zien dat ze benadeeld zijn tov. de oude klanten...
Nus is het enorm verwarrend.
Link naar reactie
Delen op andere sites

idd dan zouden er twee lijsten moeten zijn, volgens mij snappen ze het zelf niet meer.

 

Als ik naar mijn tvlaanderen ga dan zie ik dat ik nu het volgende heb:

 

Basic+

Themapakket

HD pakket

 

dit was voorheen Toppakket, de logica ontbreekt mij hier ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...