Ga naar inhoud


TV Vlaanderen nieuwtjes


DreamboxFreak

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: TokeMUp
Origineel bericht van: DreamboxFreak
Nog vergeten te vermelden (of ik heb er overgelezen) dat je standaard met de Telenet of Belgacom apparatuur kan opnemen.


Tot ze een update van hun software lanceeren! Dan blijkt dat je harddisk leeg is. Als je ze dan contacteerd komen ze met 5,00 € compensatie af.

Mooie optie is dat. Geef mij dan maar de vrijheid in hardware keuzen. Dan kan je ook kiezen voor 1.5 terra in plaats van 320 Gig.
mvg

Tja, hier heb je ongetwijfeld een punt.
Vrije hardwarekeuze vind ik heel belangrijk.
Alleen, als je dan nauwelijks nog zenders overhoudt, wat maakt het dan uit ?
Dat basispakket ziet er als een gepluimde kip uit.
Bovendien ontmoedigen ze die vrije hardwarekeuze bij TV Vlaanderen.
Kijk maar naar de coderingsproblemen van vorige zomer.
Niet gecertifieerde ontvangers werden zelfs "illegale" ontvangers genoemd.
En om die vrije hardwarekeuze nog wat meer te ontmoedigen moet je bij je aankoop ook nog eens een CAM bijkopen (30€).
Alsof die begin-investering nog niet duur genoeg was bij TVV.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 229
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja maar of het ene nu iets duurder is dan het andere, is nu eigenlijk niet eens zo belangrijk.

 

Ik denk dat iedereen het erover eens is dat je voor het prijsvoordeel niet (meer) naar TVVlaanderen moet.

 

Voor het aantal zenders ook niet, zeker niet als je alle Belgische zenders wil zien.

 

Voor video-on demand ook niet.

 

Dus alléén nog voor de vrije hardwarekeuze en als je in het buitenland je kaart wil gebruiken. Ligt de gemiddelde kijker daar van wakker ? De nichemarkt wordt dan wel zeer beperkt en als het zo doorgaat is de niche binnenkort beperkt tot de bezoekers van eroticabeurzen, het vakantiesalon en de beurs voor gepensioneerden die zich in het buitenland willen vestigen. Dat wordt wel een heel smalle basis.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Dus alléén nog voor de vrije hardwarekeuze en als je in het buitenland je kaart wil gebruiken.

Ja, en dat laatste mag in feite niet.
Maar natuurlijk ook mensen die op een boot wonen, of in het hol van Pluto, waar geen kabel of telefoonlijn beschikbaar is (zéér zeldzaam in België).
Het wordt inderdaad een enorm smalle basis.

Ik heb trouwens een privé berichtje gekregen van een TVV dealer die het niet meer ziet zitten (zal zijn/haar naam natuurlijk niet doorgeven).
Ik kan die mens goed begrijpen, zij zitten altijd tussen hamer en aambeeld.
TVV zit lekker veilig en ver weg in Luxemburg, en het is die dealer die straks weer het onaangename nieuws zal mogen brengen, en als de klant het al op een andere manier weet, die de kwade reacties zal te verduren krijgen.

De persoon die die screenshot geplaatst heeft, zal ook wel zo'n dealer zijn, want iemand anders heeft die informatie niet.


Bij een vorige gelegenheid (met die coderingsproblemen) kreeg ik ook al zo'n reactie toegestuurd.

Het toont aan dat de ontevredenheid bij de dealers nog altijd groot is.
Ontevreden dealers, ontevreden klanten, je vraagt je af hoe dit moet aflopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Origineel bericht van: Paullo
Dus alléén nog voor de vrije hardwarekeuze en als je in het buitenland je kaart wil gebruiken.

Ja, en dat laatste mag in feite niet.
Maar natuurlijk ook mensen die op een boot wonen, of in het hol van Pluto, waar geen kabel of telefoonlijn beschikbaar is (zéér zeldzaam in België).
Het wordt inderdaad een enorm smalle basis.

Ik heb trouwens een privé berichtje gekregen van een TVV dealer die het niet meer ziet zitten (zal zijn/haar naam natuurlijk niet doorgeven).
Ik kan die mens goed begrijpen, zij zitten altijd tussen hamer en aambeeld.
TVV zit lekker veilig en ver weg in Luxemburg, en het is die dealer die straks weer het onaangename nieuws zal mogen brengen, en als de klant het al op een andere manier weet, die de kwade reacties zal te verduren krijgen.

De persoon die die screenshot geplaatst heeft, zal ook wel zo'n dealer zijn, want iemand anders heeft die informatie niet.


Bij een vorige gelegenheid (met die coderingsproblemen) kreeg ik ook al zo'n reactie toegestuurd.

Het toont aan dat de ontevredenheid bij de dealers nog altijd groot is.
Ontevreden dealers, ontevreden klanten, je vraagt je af hoe dit moet aflopen.


Afloop is dat TV Vlaanderen zelf wil dealen!

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een donkerblauw vermoeden dat HD pakket niet echt een succes was, aangezien men het nu bij basic+ gevoegd heeft.

 

Mja is niet moeilijk als de interessantste zenders niet aangeboden worden of al in het basis zaten (één hd, canvas hd, vtm hd, ned1-2-3 hd en Eurosport HD)

 

Long story short, voeg VTM HD & Canvas HD eindelijk eens toe en er is al heel wat gemor minder. VTM HD alleen al is al genoeg om mensen voor Belgacom of Telenet te doen kiezen.

 

Vu+ Solo 2
Telenet HD Digibrolx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Afloop is dat TV Vlaanderen zelf wil dealen!
mvg

:D
Denken ze nu werkelijk dat ze dan het onmogelijke zullen verkocht krijgen ?
Dat als TV Vlaanderen rechtstreeks aan de consument verkoopt het plots succesvoller zal zijn ?

Ik kan moeilijk in naam van dealers schrijven, want dat ben ik niet.
Maar ik weet wel dat die mensen wat te verduren krijgen.
Een voorbeeldje : de vorige keer dat er beelduitval was, was ik net om pizza gegaan.
Ik kom terug, en zie dat er telefoon geweest is.
Blijkt dat een oud dametje dat met mijn ma bevriend is en dat TVV heeft, gebeld heeft.
Ik herken het nummer, kijk direct op Sat4all en zie dat het beeld er weer eens uitlag, tijdens prime time wel te verstaan.
Ik bel haar terug en ze begrijpt natuurlijk niet wat er gaande is en wil weten of ik soms nog beeld heb op de Vlaamse zenders.
Ik leg haar uit dat ik TVV niet meer gebruik, maar dat ik lees op het Sat4all forum dat het een algemeen probleem is.
Ze had al een paar keer die dealer opgebeld, ook al was het lang na de kantooruren.
Ze was erg kwaad en verwenste die schotel voor de zoveelste keer.
Dit zijn dus het soort klachten waar nu de dealers als buffer tussenzitten.
Haal die dealers weg en TVV zal zelf die klachten mogen incasseren.
En ja, ze kunnen natuurlijk onbereikbaar zijn in het weekend, maar daarna gaan ze op maandag een pak ontevreden bezoekers krijgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar men in Nederland bij CDS begrepen heeft dat communicatie met de klant belangrijk is en dat zonder klanten er ook geen CDS meer is en dat er bovendien dient te worden geluisterd naar de verzuchtingen van de klanten, lijkt bij TVVlaanderen eerder het omgekeerde bezig.

 

Waar je vroeger nog een antwoord kreeg per mail, mag je je nu al gelukkig prijzen als er iets terugkomt en meestal is het dan een standaardantwoord.

 

Bovendien slaagt men er daar in zich onmogelijk te maken bij iedereen, daarin begrepen de eigen dealers.

 

Die groteske kaartwisselaanpak met alle negatieve publiciteit via Test-Aankoop want het was onwettig wat werd gevraagd, zonder dan nog maar te spreken over de technische kant van dat hele verhaal, TCM en Boomerang weg en dan weer terug en nu minder zenders voor meer geld, tsja daar kan je maar één iets op zeggen : de kruik gaat zolang te water tot ze barst.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is opvallend hoe lang het nu al stil blijft bij TV-VL.

Wat een contrast met CDS, waar meteen een schema voor de uitbreiding van het HD-aanbod bekend werd gemaakt.

 

Met wat we nu weten, lijkt het dat het huidig top-abonnement geen prijsverhoging zou kennen (enkel verlies van zenders voor hetzelfde geld).

Wat ik echter vermoed is dat nadien de toevoeging van VTM-HD, CANVAS-HD ... met een paar andere reeds beschikbare HD-zenders een extra optie zullen vormen tegen een bijkomende prijs.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: riji
Het is opvallend hoe lang het nu al stil blijft bij TV-VL.
Wat een contrast met CDS, waar meteen een schema voor de uitbreiding van het HD-aanbod bekend werd gemaakt.

Met wat we nu weten, lijkt het dat het huidig top-abonnement geen prijsverhoging zou kennen (enkel verlies van zenders voor hetzelfde geld).
Wat ik echter vermoed is dat nadien de toevoeging van VTM-HD, CANVAS-HD ... met een paar andere reeds beschikbare HD-zenders een extra optie zullen vormen tegen een bijkomende prijs.

Nog eens tegen een bijkomende prijs ?
Die denken zeker dat je eindeloos kunt blijven uitmelken ?
Het zou veel logischer zijn dat Ketnet/Canvas HD in het Basic Light komt, vermits één HD daar ook al inzit.
VTM HD is dan zogezegd iets meer een "luxe", en kan dan in Basic.
Maar als je basis Vlaamse zenders als grote luxe voorstelt dan ben je toch verkeerd bezig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: riji
Het is opvallend hoe lang het nu al stil blijft bij TV-VL.
Wat een contrast met CDS, waar meteen een schema voor de uitbreiding van het HD-aanbod bekend werd gemaakt.

Met wat we nu weten, lijkt het dat het huidig top-abonnement geen prijsverhoging zou kennen (enkel verlies van zenders voor hetzelfde geld).
Wat ik echter vermoed is dat nadien de toevoeging van VTM-HD, CANVAS-HD ... met een paar andere reeds beschikbare HD-zenders een extra optie zullen vormen tegen een bijkomende prijs.


Een mogelijke verklaring zou kunnen zijn de lancering van de Astra 3B. De twee transponders die Canal Digitaal krijgt zoals ik het begrepen heb de laatste twee transponders die nog vrij zijn op 23 oost. Als de lancering mislukt is er dus geen uitbreiding mogelijk.

Nu kun je je afvragen waarom die twee transponders geheel naar CDS gaan, één of twee HD-zenders voor TVV reserveren zou niet onlogisch zijn. Maar als het plan zou zijn dat TVV er ook een transponder bij zou krijgen, dan zou de aankondiging daarvan pas kunnen gebeuren nadat dat Astra3B op zijn plaats hangt.

Of bekijk het van een andere kant: Waarom breidt SES Astra de capaciteit uit met 24 transponders? Om ze af te zetten, en bestaande partijen die reeds aktief zijn op 23 oost, zijn daarvoor de beste kandidaten. Gezien M7 een van de partijen is die aktief is, kan je verwachten dat SES Astra ieder geval zijn best gaat doen nog een paar transponders aan M7 te slijten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Origineel bericht van: riji
Het is opvallend hoe lang het nu al stil blijft bij TV-VL.
Wat een contrast met CDS, waar meteen een schema voor de uitbreiding van het HD-aanbod bekend werd gemaakt.

Met wat we nu weten, lijkt het dat het huidig top-abonnement geen prijsverhoging zou kennen (enkel verlies van zenders voor hetzelfde geld).
Wat ik echter vermoed is dat nadien de toevoeging van VTM-HD, CANVAS-HD ... met een paar andere reeds beschikbare HD-zenders een extra optie zullen vormen tegen een bijkomende prijs.


Een mogelijke verklaring zou kunnen zijn de lancering van de Astra 3B. De twee transponders die Canal Digitaal krijgt zoals ik het begrepen heb de laatste twee transponders die nog vrij zijn op 23 oost. Als de lancering mislukt is er dus geen uitbreiding mogelijk.

Nu kun je je afvragen waarom die twee transponders geheel naar CDS gaan, één of twee HD-zenders voor TVV reserveren zou niet onlogisch zijn. Maar als het plan zou zijn dat TVV er ook een transponder bij zou krijgen, dan zou de aankondiging daarvan pas kunnen gebeuren nadat dat Astra3B op zijn plaats hangt.

Of bekijk het van een andere kant: Waarom breidt SES Astra de capaciteit uit met 24 transponders? Om ze af te zetten, en bestaande partijen die reeds aktief zijn op 23 oost, zijn daarvoor de beste kandidaten. Gezien M7 een van de partijen is die aktief is, kan je verwachten dat SES Astra ieder geval zijn best gaat doen nog een paar transponders aan M7 te slijten.


Indien dit juist is, dan bewijst dit hoe ondergeschikt TV-VL wel is aan CSD.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...