Ga naar inhoud


Soldeerbout koopadvies


RVP

Aanbevolen berichten

Het is een supersimpel Velleman 48 Watt soldeerstation geworden van 15 euro.

Tip van de winkel:

 

gebruik het metalen deel uit een kroonsteen en schroef die aan de tip van de soldeerbout.

Doe aan de andere kant van de kroonsteen een koperen spijkertje voor het echt kleine soldeerwerk.

 

Klonk mij goed genoeg en acceptabel in de oren en ga het proberen voor die paar centen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welk merk staat er altijd bij professionals? Weller.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RVP
Origineel bericht van: alx
Welk merk staat er altijd bij professionals? Weller.


Ik ga geen Weller kopen, ik gebruik dat ding toch bijna nooit.


Nou dan begrijp ik niet waarom je die vraag stelt als je het advies van het merendeel niet wilt volgen?

grtz

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb vroeger te vaak "gespaard" op goed gereedschap.

Geloof mij, goedkoop is duurkoop, ik heb mijn Weller al 30 jaar, tot volle tevredenheid.

 

Ben benieuwd wat je gaat doen, wanneer straks de printsporen los van de plaat komen, met een goedkope bout.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Printreparatiedraad 100ste mm. De welbekende "spinnenkoppen". En dan maar hopen dat het geen Multilayerboard is.

 

Vriendje van mijn dochter doet ook solderen, al -tig keer gewaarschuwd dat je dat niet doet met een soldeerpistool van 100 Watt. Zijn X-Box heeft het iig niet overleefd.

 

Laten we het over het desolderen maar niet hebben.......

 

Ik heb het geld niet voor één met een electrische pomp dus gebruik een holle soldeerpunt met een peertje erboven of Litze.

 

Om ic's en smd's te verwijderen gebruik ik stamps (soort U blokprofiel die in een 20 watt losse weller schroef-stift-soldeerbout gebruik.

Met het station gaat het niet omdat je daar de hulsje eraf moet draaien en dat hulsje is maar een mm of 6 en daar past een stamp niet doorheen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier dus ook met een vermogen van 50W.

Ik heb er wel een beveiliging bij ingebouwd zodat een rode led aangeeft als er spanning op de punt staat of een gele aangeeft dat ik veilig kan solderen.

In de 30 jaar dat ik hem heb 1 keer de thermostaat moeten vervangen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: S40

Nou dan begrijp ik niet waarom je die vraag stelt als je het advies van het merendeel niet wilt volgen?


Gerrit B gaf mij een goede tip over het wattage.
Dankzij hem heb ik daar op gelet, anders had ik zeker een 15 watt ding gekocht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...