Ga naar inhoud


[KEUZE] Welke HDPVR box werkt echt zonder problemen?


radio man

Aanbevolen berichten

Heb inmiddels de Rebox 9000 HD geprobeerd, de Topfield TF7700HDPVR, de Lyngbox en de Reelbox Avantgarde, maar allemaal leveren ze frustraties op.

Heeft iemand al eens op een rijtje gezet wat op het moment echt goede ontvangers zijn?

Met Dreambox en Humax heb ik geen ervaring, het lijkt me een beetje jammer om geld uit te geven voor c*rdsh*aring opties die ik als brave CD abonné toch niet gebruik...

Had de Vantage VT-1 willen proberen, maar die schijnt nog erg buggy te zijn.

 

Alvast bedankt voor jullie reakties. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Technisat komt toch ook heel aardig in de buurt.

Technisat HD S2 plus. Ik ben in ieder geval heer erg tevreden met de ontvanger, en ik zou hem weer kopen als ik opnieuw moest beslissen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
De Homecast 9000 komt in de buurt.
Maar inderdaad 100% werken kan je wel vergeten.

Heeft te maken, met decoderen


Ik vind mijn (nu al tweede) Homecast 9000 een buitengewoon teleurstellend apparaat, en de zeer hoge prijs beslist niet waard.

frown Roeland
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
het lijkt me een beetje jammer om geld uit te geven voor c*rdsh*aring opties die ik als brave CD abonné toch niet gebruik...


kost je geen cent meer of minder

geen enkele box werkt zonder problemen
of men heeft er heel veel moeite en nieuwe firmware tegenaan moeten compileren (afgelopen jaren)

en vergeet niet de problemen die door verkeerd gebruik en of bediening als fout en probleem worden gemeld

overigens wat je ervan verwacht en dus niet geleverd krijgt (inzake frustraties) is ook een thema apart.
ciao

Drinkin' Bout You

Nathan Ozug, Nora Jones

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbeginner

Een seca3 kaartje van CD werkt deze ook in de technisat HD S2 plus? Heb jij deze in duitsland gekocht?

Bij veel sat.shops in NL zie ik namelijkgeen Technisat staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seca 3 zal waarschijnlijk wel werken icm de goede module.

Ik gebruik voor NL1, 2 en 3 nog steeds een Irdeto kaartje... ik heb dus geen praktijkervaring met seca3 kaartjes.

 

Ik heb de ontvanger in Nederland gekocht!! Merkwaardig genoeg is dat de enige ontvanger die ik goedkoper in NL kon vinden dan in Duitsland. Alle andere spullen heb ik uiteraard wel in D gekocht, omdat het prijsverschil groot is.

In D worden de Technisats icm een 500 GB schijf niet via internet verkocht... bellen naar diverse sat shops leerde dat de prijs daar ca 100 euro hoger lag dan bij een satelliet discounter in Zuid-Limburg (Heerlen).

Ik zie dat de 500GB versie niet meer op de website staat, maar als je even belt/mailt zal hij wel beschikbaar zijn.

Je krijgt er overigens gelukkig wel de gewone Duitse versie, incl Duitse handleiding.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb zelf ook heel wat geprobeerd, en vindt de Homecast 9000 CICD Benelux versie zeker de beste als het gaat om een stabiele HD TVTwin ontvanger.

Tuurlijk Perfect is geen een ontvanger, maar deze komt er het dichts bij in de buurt en is gewoon heel betrouwbaar. En het allerbelangrijkste de support is gewoon supper.

 

Als het gaat om een ontvanger waar meer mogelijkheden in zitten (Hobby) dan zal de dreambox 8000 dat waarschijnlijk zijn, deze hebben gewoon de meeste kennis als het aankomt op de ''leuke mogelijkheden''

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn je frustraties precies? That's the question.

Probeer met de keuze van je receiver op te lossen wat je belangrijk vindt.

 

Ik was Topfield (5500) kwaliteit gewend.

Nooit problemen, veel gehobbyed met Taps enzo (leuk), maar wil over op HD en ik wilde een ultieme multimedia machine maken:

- Snel

- Stil

- Alle bestandsformaten spelen

- En natuurlijk satellietontvangst met PVR functionaliteit

Toen zelf een HTPC geknutseld met een HD sat tuner (Floppy DTV S2).

Gestoeid met WMC, maar was niet tevreden. Functionaliteit bleek te bewerkelijk. Er kon eigenlijk te veel.

 

Toen besloten om multi media functies (internet/streaming) zo min mogelijk te moeten willen in een sat receiver/PVR. Maar juist wel goede kwaliteit beeld en geluid en geen poespas.

 

Na goede verhalen gehoord te hebben over de Technisat HD S2 Plus deze vandaag geinstalleerd.

Ik moet zeggen subliem HD beeld. Klein nadeeltje, alle onvolkomenheden in SD zijn nu ook goed zichtbaar.

 

Persoonlijk vind ik de beeldkwaliteit stukken beter dan m'n Topfield-tje (SD vergelijk) en m'n HTPC S2 card.

 

Ik ben wat snel met mn reactie want ik moet de PVR functies nog testen...

Groeten,

PrimaDus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: PrimaDus

Na goede verhalen gehoord te hebben over de Technisat HD S2 Plus deze vandaag geinstalleerd.
Ik moet zeggen subliem HD beeld. Klein nadeeltje, alle onvolkomenheden in SD zijn nu ook goed zichtbaar.

Persoonlijk vind ik de beeldkwaliteit stukken beter dan m'n Topfield-tje (SD vergelijk) en m'n HTPC S2 card.


Ik wens je erg veel kijkplezier met deze supergoede receiver!!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik niet Terradon... ik heb er overigens nooit naar gezocht, ik gebruik de Conax kaartlezer voor canaldigital SE. Werkt prima, je kan 2 zenders gelijk decoderen (1 opnemen en tegelijk 1 kijken).

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sverige,

Bedankt voor je antwoord, ben op zoek naar een hd vervanger voor mijn Arion 9400se, ben dus best wel verwend met max 4 opnames en ook nog eentje kijken.

 

Wil ook het liefste weer eentje met interne kaartlezers om meerdere kaarten kwijt te kunnen, heb nu een cd en tvv kaart maar ga binnenkort ook een Duitse hd+ kaart halen dus met 2 ci sloten kom ik er niet.

 

Vind het zowiezo wel leuk als er toch nog iet te hobbyen is aan zo,n receiver maar heb geen zin aan een dreambox 8000 of avangarde die vind ik ronduit te duur.

 

Heb nog een reelbox 1100 op zolder staan die als hobbybox wel leuk is maar als twintuner erg onder de maat is.

 

Groetjes............

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...