Ga naar inhoud


[RE-9000HD] HDD wisselen


David1980

Aanbevolen berichten

Hoi

 

Hoe kan ik me hdd wisselen, wat moet ik dan losmaken bij de re9000. En hoe gaat het verder, moeten er draden los gemaakt worden of zo=

 

En is het een 2.5 inch of een 3.5 inch

En zitten er beperkingen op, wat de hoeveelheid Gb betreft.

.

En ik ben al in twee winkels geweest, maar alle twee haddden ze geen WD van 1 Gb, of meer. Waar kan je een WD kopen, of kan dat enkel maar online!

 

Al vast bedankt voor de antwoord[en]

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je kunt gewoon de box openen met de schroeven onderop. De deksle komt er dan af. In de box zit een goed bereikbaar bracket waar de schijf inzit, net zoals bij een PC. Het past allemaal goed en je kunt er goed bij, er is een eSata verbinding met het moederbord - je hoeft alleen het stekkertje om te steken. Bij mij was het kabeltje net aan lang genoeg.

 

De disk is volgens mij een 3,5 inch model.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast MACKerMD

Je bedoelt waarschijnlijk Tb (TerraByte) ipv Gb (Gigabyte).

 

De WD GreenPower 1 TB HDDs kun je bijvoorbeeld bij @%@^#%&^$ halen.

Er zijn verschillende WD Greenpowers. 5400rpm/7200rpm (toerental van de schijven in de HDD). Uiteraard zijn er ook nog andere merken HDDs die je hiervoor kunt gebruiken, maar WD heeft een 'aparte' lijn gemaakt die juist in PVRs erg fijn zijn. (GreenPower / GreenPower A/V) Deze kunnen zichzelf 'uitzetten' (zoals in je pc zeg maar) en dat bespaart stroom en verlengt de levensduur. Ik heb zelf een stuk of 5 van deze hdds in mijn PC systeem en ben er best tevreden over.

 

HOOGSTwaarschijnlijk is de aansluiting intern S-ATA, gezien op de RE-8000HD (ja, ik weet ander type) er ook een eS-ATA aansluiting op de achterkant zit; dit zou je even in je manual moeten nalezen.

 

Onder diverse posts heb ik gezien dat men 1Tb HDDs gebruikt en da's best veel, dus ik zou me niet echt druk maken over de beperkingen.

 

Veel success en misschien dat anderen je nog beter kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel opletten dat je deze, de WDC WD10 EARS niet koopt deze HD regelt het toerental heel erg wisselend en vrijwel nooit gelijk.

 

Zelf had ik er een in de computer maar die snel leeggemaakt en terug gebracht naar de winkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De HDD van me rebox, maak een zacht brom geluid.

 

Bij me Inverto7000m hoorde ik niets, behalve af en toe een paar hele zachte tikjes , daar had ik een 320 Gb HDD in gedaan.

 

Ik heb me Rebox kant en klaar gekocht met een 640 Gb hdd er in.

 

Hoe is het geluid bij jullie, is de hdd helemaal stil of horen jullie ook een brom geluid.

 

Mvrg!

 

 

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
De HDD van me rebox, maak een zacht brom geluid.

De bracket waarin de HDD is bevestigd is met rubberen schokdempertjes uitgevoerd.
Door deze rubberen buffertjes lopen de bevestingsschoefjes en als dit goed gemonteerd is zou de HDD geen bromgeluiden meer via de kast af mogen geven.
Wellicht is het handig om eens te bekijken of de rubberen buffertjes juist zijn gebruikt.

Overigens hoor ik geen geluiden van mijn HDD.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Wellicht een overbodige opmerking maar je moet dan wel de WD Caviar Green nemen.

Beter één keer teveel, dan één keer tekort Jürgen

Ik dacht aan:
Western digital Interne Harde Schijf 1.5TB, Caviar Green

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb mijn harde schijf er indertijd ook zelf ingezet en geformatteerd - je formatteert op 'journaled'.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...