Ga naar inhoud


[RE-9000HD] HDD wisselen


David1980

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: David1980
Eerlijk is eerlijk, alles ging prima af gelopen avond.
Twee tegelijk opnemen, plus één kijken in timeschift.
Of twee tegelijk opnemen, plus een opgenomen programma kijken, plus versneld heen en weer spelen
En ik kan heen en weer scrollen door de opname heen, met de schuifbalk!

Dus het ziet er goed uit

Wat zijn de waardes bij de snelheidstest nu?
Kom je met deze HDD wel boven de 200 MBit/s uit?

Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO
Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: David1980

..... die heeft er vandaag een 1.5 Tb WD green in gezet, dus het kan wel.

Ik denk ook niet dat een 1,5Tb WD Green het structureel niet of slecht zou doen.
Het probleem is alleen dat als je een afgegeven waarschuwing / advies ter zijde legt en je hebt later problemen dat men dan heel snel zal roepen dat het wellicht aan de HDD ligt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

David, klopt helemaal want ik had deze opmerking ook al in jouw vorige bericht gelezen.

Ik reageerde alleen op de zin '...dus het kan wel' voor diegene die zich hierna toch nog zouden bedenken om een 1,5Tb HDD in te bouwen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

een vraagje hoelang neem je ongeveer op op een 500 GB schijf?

ik zie dat mensen 1TB erin zetten maar is dat nodig?

Ik zal zelf niet meer dan 4 uur achtereen opnemen en dan als ik het gekeken heb wissen.

 

PS

De schijf die erin hoort is een 3,5 inch toch ???en SATA toch (straks koop ik de verkeerde) bedankt

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edwin40
De schijf die erin hoort is een 3,5 inch toch ???en SATA toch (straks koop ik de verkeerde) bedankt


Ja..
Koop wel een WD green met minimaal 32Mb cache [Kan nooit kwaad]

En opnemen is ongeveer 3 Gb per uur, maar dat is heel grof.
En 500Gb, kleiner moet je echt niet gaan!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij nog even een belangrijke opmerking over het gebruik van de juiste HDD.

Sinds enkele dagen heb ik problemen met de weergave van HD zenders, dit zowel met de Nederlandse als Duitse zenders.

De symptomen zijn wisselende kwaliteit van de HD weergave, van normaal tot bijna stilstaand onherkenbaar beeld.

Ook 'Systeemfout' en 'Gecodeerde zender' komt nu bij mij ook voor het eerst vaak in beeld.

Omdat ik na veel gezoek er niet uitkwam heb ik maar mijn dealer en daarna Rebox gebeld.

Eigenlijk konden zij beiden geen goede verklaring afgeven en er werd uiteindelijk besloten om de ontvanger maar terug te sturen.

Omdat het mij toch niet lekker zat en ik wilde voorkomen dat het eventueel toch aan mezelf lag heb ik eerst nog wat verder gespit.

Uiteindelijk bleef alleen nog maar de HDD over.

Nadat ik de HDD van de ontvanger had losgekoppeld was het probleem volledig over.

Alles functioneert weer zoals het voordien ook al deed namelijk perfect.

Ik gebruik nu een WD , type WD6400AVVS AV-GP Green 640Gb met 8Gb Cache size.

Deze HDD is volgens WD geschikt voor o.a. PVR.

Of het probleem nu aan een mogelijk defect van de HDD ligt of dat het eventueel met het type of de 8Gb cache size te maken heeft moet ik nog wel uitzoeken.

 

Een ding wordt hier wel echter aangetoond en dat is dat we over een eventuele keuze van de HDD niet al te licht over moeten denken.

Nu heb ik deze HDD zelf gekozen en ingebouwd maar het is ook niet uitgesloten dat een dealer een niet goed passende HDD in gaat bouwen.

 

Maar welke merk / type is nu wel goed?

Volgens Rebox is dit toch echt wel WD Green HDD dus ik denk dat ik mijn HDD maar bij de leverancier voor garantie ga claimen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu maar hopen dat jouw leverencier beter c.q. toegefelijker is dan de mijne.

 

Citaat:
Wij zijn het grondig oneens met Rebox op dit gebied.

 

Wij weten uit ervaring dat juist diverse WD schijven problemen veroorzaken.

Deze gebruiken hardwarematig een afwijkende clustergrootte.

Dit houdt direct in dat ze niet gebruikt kunnen worden in combinatie met linux.

en

Citaat:
Wij zien op dit moment geen noodzaak uw hdd om te ruilen.

Als er nu diverse problemen zouden zijn met opnemen, weergeven enz. dan zou dat op een HDD kunnen wijzen.

Hij kan eenvoudigweg niet de veroorzaker van de huidige "problemen" zijn.

 

Al met al zou ook ík graag willen weten wélk type HDD van WD het beste geschikt is.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Caesarion
Nu maar hopen dat jouw leverencier beter c.q. toegefelijker is dan de mijne.

Dit ligt voor mij wat gemakkelijker want ik heb zelf de WD Green HDD uitgekozen, besteld en ingebouwd.
Ik kan mijn huidige HDD gewoon bij mijn (harddisk)leverancier voor garantie claimen en een passende vervangende HDD bestellen.
Hiervoor ben ik dan alleen het prijsverschil tussen de oude en nieuwe HDD verschuldigd.
De leverancier van mijn huidige HDD herkent het door mij geschetste probleem en vertelde mij desgevraagd dat er meer problemen met de WD Green HDD`s gemeld zijn en dan m.n. bij Multimedia apparatuur en daar valt immers ook een HD PVR onder.

Overigens vertelde de Technische Dienst van de HDD leverancier desgevraagd dat de keuze voor een cache size van 8Mb, 16Mb of 32Mb geen invloed kon hebben en dit geschetste probleem.

Ik ga nog wel even over nadenken wat ik nu het beste kan doen.
Hierover zijn we nog niet uitgesproken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen, ik heb er nog wel een om over na te denken confused

 

Citaat:
Net als elke andere tuner, doet de Rebox max. 45 mbit aan data per transponder, ook volgens de specificaties van Rebox.

Één HD zender doet ongeveer 20 mbit aan data.

Door het opnemen van één zender, dus 20 mbit, en op dezelfde transponder kijken van een HD zender, weer 20 mbit, zit ik al op de grens.

Als één van beide zenders even in bitrate omhoog gaat is het mis, de tuner raakt overvol en gaat onderuit.

Als ik dus een HD zender opneem past daar nog wel een SD zender bij, ca. 8mbit, maar eigenlijk geen HD zender.

 

Het is helaas een technische beperking die vrijwel alle ontvangers hebben. Het heeft dus niets te maken met uw harde schijf.

 

De laatste vastloper: 06-04-2010 (eergisteren avond):

RTL4-HD 20:30 uur opname gestart om later lekker de reklames door te kunnen spoelen.

Even naar NED1-HD gekeken.

Om 21:00 uur gestart met het kijken naar de nog lopende opname.

21:30 - VAST!!!!

 

 

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Caesarion
Jürgen, ik heb er nog wel een om over na te denken confused

Citaat:
Net als elke andere tuner, doet de Rebox max. 45 mbit aan data per transponder, ook volgens de specificaties van Rebox.


Over het hierboven vermelde onderwerp hebben we het ook al eerder over gehad namelijk toen de Device Speed Test in de Firmware werd geïntroduceerd.
Nu heb ikzelf hier nauwelijks last van omdat ik wel naar HD content kijk maar eigenlijk nooit opneem.
We hebben toen ook al geconstateerd dat met de huidige apparatuur 2x HD opnemen en 1x SD kijken i.c.m. Timeshift teveel van het goede is.
De Timeshift speelt hier een belangrijke rol in want ook die vraagt behoorlijk wat capaciteit, zeker als het een HD zender betreft.
Als je TS uitzet zullen de vastlopers navenant verminderen.

Origineel bericht van: Caesarion

De laatste vastloper: 06-04-2010 (eergisteren avond):
RTL4-HD 20:30 uur opname gestart om later lekker de reklames door te kunnen spoelen.
Even naar NED1-HD gekeken.
Om 21:00 uur gestart met het kijken naar de nog lopende opname.
21:30 - VAST!!!!



Ik denk ook dat onder dergelijke omstandigheden de meeste vastlopers ontstaan en dan ook weer gebaseerd op de combinatie opnemen HD content en Timeshift.

Wat we nog steeds niet weten is het feit waar het nu precies aan ligt, performanceproblemen HDD of Hardware Rebox.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

Of het probleem nu aan een mogelijk defect van de HDD ligt of dat het eventueel met het type of de 8Gb cache size te maken heeft moet ik nog wel uitzoeken.

Het moet toch niet gekker worden.

Voordat ik mijn WD Green HDD naar de leverancier ging opsturen wilde ik mijn opnames veiligstellen en dientengevolge heb ik mijn HDD weer in de ontvanger gebouwd.
Wie schetst mijn verbazing toen ik moest constateren dat alle HD zenders die voordien blokvorming vertoonden nu weer perfect functioneren.
Mijn vrouw en ik hebben de laatste anderhalf uur ons uiterste best gedaan om de boel te verzieken, veelvuldig van HD kanalen switchen, opnames aan- en weer uitzetten, etc. echter zonder resultaat.
Alles blijft perfect in beeld.

Het vermoeden is nu dat wellicht de kabel van de SATA aansluiting op het moederbord de boosdoener was.
Van het begin af aan had ik al problemen met de standaard meegeleverde krap bemeten SATA bekabeling die wel degelijk enigszins onder spanning staat.
Dit komt doordat de SATA kabel aan de moederbordzijde van een rechte connector is voorzien, een haakse zou beter passen.

Ik kijk het nu toch wel eerst even aan voordat ik de HDD wegstuur.
Wordt vervolgd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen


Origineel bericht van: Caesarion

De laatste vastloper: 06-04-2010 (eergisteren avond):
RTL4-HD 20:30 uur opname gestart om later lekker de reklames door te kunnen spoelen.
Even naar NED1-HD gekeken.
Om 21:00 uur gestart met het kijken naar de nog lopende opname.
21:30 - VAST!!!!



Ik denk ook dat onder dergelijke omstandigheden de meeste vastlopers ontstaan en dan ook weer gebaseerd op de combinatie opnemen HD content en Timeshift.

Wat we nog steeds niet weten is het feit waar het nu precies aan ligt, performanceproblemen HDD of Hardware Rebox.

Even een aanvullende uitleg:
RTL4HD is het z.g.n. uitgesteld kijken.
TimeShift staat uit.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...