Ga naar inhoud


Complimenten aan het adres van Canaal Digitaal!


Neptunus

Aanbevolen berichten


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: wortellica


Maar al met al toch de complimenten want een half jaar geleden overwoog ik nog over te stappen naar DVB-s. Dat is nu volledig van de baan.

dit snap ik eerlijk gezegd niet helemaal frown


Helemaal gelijk! blush Moet zijn DVB-c.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: exciter
Nou, echt niet! SD/HD scheelt dag en nacht.


dat zou ik niet durven zeggen... HD is uiteraard heel erg goed, maar ik blijf erbij dat ik de SD uitzendingen van SVT zo goed vind, dat ik het verschil vaak niet echt zie... je ziet het wel aan het logo wat in beeld staat, en als je het "weet" zie je het beter dan dat je het niet weet.

Extra betalen voor HD programma's wil ik dus in ieder geval niet. Als je het er voor hetzelfde geld bijkrijgt zoals SVT en de Duitse publieke omroep, kijk ik er graag naar, maar ervoor extra betalen zoals voor TV4 of de Duitse commercielen zou ik niet snel doen.
Als je naar de HD testkanalen kijkt, zoals afgelopen jaar op Das Erste HD en ZDF HD, en nu nog op het Astra HD demokanaal, dan heb je wel een superprachtig beeld... maar dat is waarschijnlijk uitgezocht op kwaliteit om het "wow" effect te versterken. In de praktijk is het verschil stukken minder spectaculair vind ik.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Origineel bericht van: exciter
Nou, echt niet! SD/HD scheelt dag en nacht.


dat zou ik niet durven zeggen... HD is uiteraard heel erg goed, maar ik blijf erbij dat ik de SD uitzendingen van SVT zo goed vind, dat ik het verschil vaak niet echt zie... je ziet het wel aan het logo wat in beeld staat, en als je het "weet" zie je het beter dan dat je het niet weet.

Extra betalen voor HD programma's wil ik dus in ieder geval niet. Als je het er voor hetzelfde geld bijkrijgt zoals SVT en de Duitse publieke omroep, kijk ik er graag naar, maar ervoor extra betalen zoals voor TV4 of de Duitse commercielen zou ik niet snel doen.
Als je naar de HD testkanalen kijkt, zoals afgelopen jaar op Das Erste HD en ZDF HD, en nu nog op het Astra HD demokanaal, dan heb je wel een superprachtig beeld... maar dat is waarschijnlijk uitgezocht op kwaliteit om het "wow" effect te versterken. In de praktijk is het verschil stukken minder spectaculair vind ik.


Als het een native HD uitzending betreft en wordt voldoende bandbreedte gegeven moet je echt aan de bril als je verschil niet ziet (en hoort) tussen SD en HD, of een goeie tv kopen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus

Als het een native HD uitzending betreft en wordt voldoende bandbreedte gegeven moet je echt aan de bril als je verschil niet ziet (en hoort) tussen SD en HD, of een goeie tv kopen.

Misschien zie je het verschil niet als je brilleglazen hebt van die iemand Anders.. eek

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vader, een verwoedden sportgek, heeft dus van de aanbieding gebuik gemaakt, om gratis een 7141 te krijgen. Die vind het geen probleem, om 2 jaar bij te tekenen, voor z'n sport1/eredivisie live abo. Dit soort acties snijden natuurlijk goed aan beide kanten. CD verzekert van nog 2 jaar abo, en hij een HD, ipv SD kastje. De SAB via marktplaats verkopen, en je hebt zelfs winst, haha. Maar hij was sowieso wel aan die abo vast blijven zitten, kan niet zonder sport.

 

En hoorde dat er nu bij mensen met een nog hogere pakket, nog betere aanbiedingen op de deurmat vallen. Ik dacht bij 1 jaar vrlengen, al een gratis ontvanger.

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat je het verschil bij de slechte beeldkwaliteit van de NL zenders waarschijnlijk beter zal zien... Maar goed, ieder moet voor zich weten of hij/zij het de moeite waard vindt om extra te gaan betalen voor deze uitzendnorm. Ik zeg niet dat ik het verschil totaal niet zie. Je ziet het heel erg goed bij de testuitzendingen, maar het verschil is stukken minder bij de reguliere uitzendingen. Ik vergelijk tussen het standaard beeld van SVT1 en SVT HD... HD is wel scherper en gedetailleerder, maar niet om van je stoel af te vallen.

De TV is overigens volgens mij wel erg goed (en helemaal toen ik hem 3 jaar geleden kocht). Het is een Panasonic TX32LXD700, en die levert toch niet het slechtste beeld volgens mij.

 

Maar, dit was dus helemaal off topic, dit topic was bedoeld om CD Nederland te feliciteren voor hun inzet.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Volgens mij wordt vanaf 14.30 uur alleen op kanaal 1 uitgezonden. Maar ik kan het mis hebben. Zo maar kijken.



Inderdaad een schakelprogramma op kanaal 1 en dan zie je toch het meeste wat je wil zien. Ik zou toch liever zien dat ze de bitrate eens gaan opkrikken of anders HD met een acceptabele bitrate.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...