Ga naar inhoud


tvvlaanderen: ongeveer evenveel emms als ecms


Aanbevolen berichten


Gast Mimisiku

Hangt ervan af, als je héél veel gezapped hebt over de kanalen van TVV.. En wanneer je CAM voor het laatst opnieuw gestart is....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satnov2

ik heb juist helemaal geen EMMs in mijn heen en weer geklep,

wel veel ECM's

| Username| Host | Connected | Idle time | ECM | EMM | Version| Last used share

|mediabox |127.0.0.1 |01d 03:02:47|00d 20:33:56|61375 (17433)|0 (0)|2.0.11 |0963:000000:0edc (nok)|

 

kan het ook zijn dat Linux/Mythtv veel meer ECM's veroorzaakt dan de Dreambox?

zulke hoge ECM's heb ik nooit gezien toen er een Dreambox in de woonkamer stond..

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satnov2

hmmm, zou dat betekenen dat hij dan voor elke EPG ook gelijk wat met CCcam gaat doen?

ik kan me niets anders voorstellen waarvoor hij bij Sky UK gaat kijken..

dit apparaat staat eigenlijk nooit aan om tv direct te kijken,

ik neem alles op via een 'zoeklijst', door de EPG heen

en daarna kijk ik alles op vaste avonden in de week..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satnov2
ik heb juist helemaal geen EMMs in mijn heen en weer geklep,
wel veel ECM's
| Username| Host | Connected | Idle time | ECM | EMM | Version| Last used share
|mediabox |127.0.0.1 |01d 03:02:47|00d 20:33:56|61375 (17433)|0 (0)|2.0.11 |0963:000000:0edc (nok)|


kan het ook zijn dat Linux/Mythtv veel meer ECM's veroorzaakt dan de Dreambox?
zulke hoge ECM's heb ik nooit gezien toen er een Dreambox in de woonkamer stond..



Draait hier op een NSLU2 (4 dreamboxen in netwerk).

satlover forever

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie weet blijft dat wel zo? ongeveer evenveel EMMs als ECMs?

 

Als er tussen de EMMs te veel ECMs komen dan kan de kaart "zien" dat er sprake is van cardsharing... Dus als EMMs ongeveer gelijk aan ECMs geen cardshare en zijn het aantal ECMs>"een faktor maal" EMMs dan is er sprake van cardsharing ;-)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Wie weet blijft dat wel zo? ongeveer evenveel EMMs als ECMs?

Als er tussen de EMMs te veel ECMs komen dan kan de kaart "zien" dat er sprake is van cardsharing... Dus als EMMs ongeveer gelijk aan ECMs geen cardshare en zijn het aantal ECMs>"een faktor maal" EMMs dan is er sprake van cardsharing ;-)


Ik mag hopen dat ze bij de Société Européenne de Contrôle d'Accès doortastender te werk gaan als dat. Een dergelijke taktiek faalt bijvoorbeeld bij een tweetunerontvanger; de kijker kijkt naar een zender terwijl een andere opneemt. De softcam luistert normaliter maar op één kanaal voor EMM's, terwijl om de opname vast te leggen ook ECM's ontcijferd moeten worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Wie weet blijft dat wel zo? ongeveer evenveel EMMs als ECMs?

Als er tussen de EMMs te veel ECMs komen dan kan de kaart "zien" dat er sprake is van cardsharing... Dus als EMMs ongeveer gelijk aan ECMs geen cardshare en zijn het aantal ECMs>"een faktor maal" EMMs dan is er sprake van cardsharing ;-)


Is alleen intern, was vroeger niet.

satlover forever

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

Als er tussen de EMMs te veel ECMs komen dan kan de kaart "zien" dat er sprake is van cardsharing... Dus als EMMs ongeveer gelijk aan ECMs geen cardshare en zijn het aantal ECMs>"een faktor maal" EMMs dan is er sprake van cardsharing ;-)


Alleen maar omdat men i.h.a. geen emm's shared.
1 bitje veranderen in de config->klaar.

Ik kreeg overigens meer emm's dan ecm's. Ik blokkeer momenteel de emm's. Met de emm counter op nul is het aantal ecm's per minuut oneindig veel groter en toch is er geen sprake van sharing...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

1 bitje veranderen in de config->klaar.

Die truuk gaat niet op, omdat de EMMs uniek (per tijdsslot) en nodig zijn.... Dus regeltje in config=klaar is niet waar ;-)

Citaat:

Ik kreeg overigens meer emm's dan ecm's. Ik blokkeer momenteel de emm's. Met de emm counter op nul is het aantal ecm's per minuut oneindig veel groter en toch is er geen sprake van sharing...

Dan heb je zeer binnenkort geen beeld meer (3 tot 6 dagen). Daarom kun je EMMs niet blokkeren. En waarschijnlijk is het nog niet aangezet (op misschien sommige kaarten na en wat MTV-zenders).
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
zou iemand in babytaal de emm en ecm even kunnen uitleggen?
en wie checked daarbij wat en waarom?


EMM
Entitlement Management Message, Dit zijn berichten die de provider stuurt via de satelliet en gaan van decoder naar kaart om een update van je kaart te verzorgen.

ECM
ECM staat voor Entitlement Control Message (stuurcommandos voor je kaart). ECMs worden als packets verstuurd. Zon packet wordt ook wel Control Word(CW) genoemd en bevat de gecodeerde keys, IDs etc. die nodig zijn om het signaal te decoderen. M.a.w. de ECM is een identificatie van de service en van de condities waaraan voldaan moet worden om van de geboden service gebruik te kunnen maken.
Providers gebruiken regelmatig fake ECMs om illegale kaarten uit te schakelen, zonder dat de originele kaarten er last van hebben.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...