Ga naar inhoud


Engelse telefoonnummer nomenklatuur


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Voor vaste nummer heb ik de "belvolume" binnen NL afgekocht voor € 10,= in de maand. Heb nog wel het starttarrief van € 0,03.

 

Zou ik, omdat de provider toen is overgenomen kiezen voor de nieuwe vorm dan betaal ik € 15,= per maand en heb geen starttarief. Kortingen op buitenland, mobiel e.d. kennen ze er niet.

 

Maar goed, voor de drukkers zijn het weer gouden tijden voor de visitekaartjes, briefpapier en voor de autostickeraars, de billboards, gifts (balpennen etc) als ze weer eens een wijziging doorvoeren. Heb het nu al 3x meegemaakt (Regio Breda 01600-4-cijfers tot 076-7-cijfers (grijze baard)).

 

Nu zag ik laatst een artikel dat de 06-nummers "op" begonnen te raken. Dat zijn er 99 miljoen 999 duizend 999 telefoonnummers. Maar liefst 6 nummers ongeveer per Nederlander crazy

En dan te bedenken dat wij tot de dure landen behoren mbt mobiel bellen.

 

Citaat:

Mobiel bellen duur in Nederland

 

BRUSSEL (AFN) - Nederland is een van de duurste landen in de EU om mobiel te bellen. Dat blijkt uit een rapport van eurocommissaris Neelie Kroes (Digitale Agenda).

 

Daarin komt Nederland wat gsm-tarieven betreft op de derde plaats, na Malta en Luxemburg. In Nederland kost een minuut mobiel bellen 20 cent. In Malta is dat 24 cent en in Luxemburg 21 cent. Het goedkoopste EU-land is Letland, waar de kosten 4 cent per minuut bedragen. Het gemiddelde tarief in de EU is 13 cent.

 

De Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) kwam vorig jaar met een rapport, waarin staat dat Nederland het goedkoopste land is voor bellers met een gemiddeld gebruik. Volgens toezichthouder Opta zit het verschil in de gewoonte om in Nederland het toestel ,,gratis'' te verstrekken bij abonnementen en dat werkt door in de tarieven. De OESO houdt daarmee rekening, maar het rapport van de Europese Unie niet.

 

Kroes riep de EU-lidstaten dinsdag op de Europese telecomregels beter toe te passen, zodat er meer concurrentie op de markt ontstaat. Consumenten profiteren daarvan door lagere prijzen.

 

Bron Citaat: Telegraaf 26-10-2010

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Nederland is een van de duurste landen in de EU om mobiel te bellen. Dat blijkt uit een rapport van eurocommissaris Neelie Kroes (Digitale Agenda).


Die Neeltje Smeltkroes kijkt ook niet verder dan haar neus lang is.
Ik zal maar niet zeggen wat het in Canada kost.
Kontrakten hebben een duur van minstens 3 jaar en als je gebeld wordt betaal je 25 CAN ct. Het is volgens mij het allerduurste land ter wereld.
Het is goedkoper om met mijn normale Duitse vodafone abbonement te bellen dan met mijn lokale Canadese pré-paid Montréal cell nummer.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Die Neeltje Smeltkroes kijkt ook niet verder dan haar neus lang is.
Ik zal maar niet zeggen wat het in Canada kost.


Maar jij ook niet want er staat duidelijk 'in de EU' :-P.

Nederland is inderdaad wel relatief duur maar ook een van de rijkere landen. Koopkrachtsgewijs kunnen wij hier voor die 20 cent misschien wel net zoveel bellen als de Letten voor 4 cent.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neeltje wordt ook niet betaald om buiten de EU te kijken. Maar inderdaad, nu je het zegt met de ATF1 was het ook met gebeld worden Hfl 1,95/min.

 

Nu alleen nog voor bepaalde sms inkomende berichten. Maar die heb je zelf in de hand. Omdat ik in een grensgebied zit schakelt mijn telefoon zonder dat ik het in de gaten had over op het Duitse net wat hier vrij hard binnenkomt. Bij Ter Apel schakelde ie al over op Duitsland.

 

Kreeg een tip van een dorpsinwoner daar, om je telefoon niet automatisch het netwerk te kiezen, maar handmatig. Nu gaat het perfect. Wordt ik gebeld in Ter Apel, kost het mij niets.

 

In het begin had ik het niets eens in de gaten en kreeg ik welkomstsmsjes "Willkommen in Deutschland". Schonk daar geen aandacht aan en gebeurde een paar keer langs die route.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO

Nederland is inderdaad wel relatief duur maar ook een van de rijkere landen. Koopkrachtsgewijs kunnen wij hier voor die 20 cent misschien wel net zoveel bellen als de Letten voor 4 cent.



Dus met andere woorden de providers vragen maar wat in een land met veel koopkracht vragen ze meer dan in een land met iets minder koopkracht. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: EL PIÑO

Nederland is inderdaad wel relatief duur maar ook een van de rijkere landen. Koopkrachtsgewijs kunnen wij hier voor die 20 cent misschien wel net zoveel bellen als de Letten voor 4 cent.



Dus met andere woorden de providers vragen maar wat in een land met veel koopkracht vragen ze meer dan in een land met iets minder koopkracht. laugh


Neeltje moet idd iets verder kijken dan het vaste land. In Griekenland zou je bijna geld toe moeten krijgen als je daar gaat bellen frown
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Dus met andere woorden de providers vragen maar wat in een land met veel koopkracht vragen ze meer dan in een land met iets minder koopkracht.


Ja, ik lul natuurlijk uit mijn nek daar. Ik zeg koopkracht maar bedoel gewoon het BBP per hoofd van de bevolking. Dat is in Nederland 5,7 keer zo hoog als in Letland. Dat is weliswaar niet het gemiddelde loon maar wel een goeie leidraad.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja... in Zweden bel ik prepaid zelfs voor 0.69 Kr/min... ca 7 eurocent... Nederland is inderdaad vreselijk duur...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...