Ga naar inhoud


[Satelliet] ARD - Das Erste vanaf 8 juni 2010 niet meer via de Hotbird 8


Amager95

Aanbevolen berichten

Citaat:

Daarin zeg je het volgende:

Dat draadje gaat over de transponder kosten en of CDS winst kan maken op het SetTop pakket.... Trouwens erg flauw om met een citaatje te komen van maanden geleden!!!!

In dit draadje gaat het erover dat CDS/Multichoice die van analoog naar digitaal ging... of beter de commercielen die digitaal gingen en eerst ZELF de transponder kosten betaalden en daarmee veel GELD bespaarden om überhaupt op de kabel te kunnen komen. Destijds, en zelfs nog in dit Millennium, waren ze bij de satelliet zelfs gratis, op de te dure apparatuur na. Dat kan nu niet meer... want de commerciëlen gebruiken nu de glasdraad (zoek dat maar eens op dat heb ik ook herhaaldelijk al gemeld).

Net als hier beweerd wordt dat een analoge transponder goedkoper is dan een digitale transponder (zo ongeveer dan). Dat kan wel zo zijn doordat de Duitse omroepen een langer contract hebben. Maar ik kan me niet voorstellen dat het PER zender en zelfs PER HD zender dan nog altijd goedkoper blijft.

En nogmaals. Wat de werkelijke transponder kosten zijn dat weten wij hier niet... Dat blijft speculatie voor ons. En dat is misschien maar goed ook.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Begrijp ik je goed dat je dus in feite zegt dat (je je kunt voorstellen dat andere huurders van Astra 19,2 Oost 6 tot 10 keer meer betalen dan ARD en ZDF?

Wat ik probeer te zeggen is dat ik me kan voorstellen dat de prijs van een ruimtesegment voor één enkel digitaal kanaal (van hoge kwaliteit) vandaag de dag net zo hoog is als de prijs van een ruimtesegment voor een analoog kanaal voor een looptijd van bijvoorbeeld 10-15 jaar.
Zeker weten doe ik het niet maar ik zit er vast niet ver naast.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik zei daarop dus dat het feit dat Astra 40 miljoen per jaar gaat mislopen het omgekeerde suggereert: Voor een analoge transponder wordt meer betaald dan een digitale transponder, nog los van het feit dat op die digitale transponder meer zenders passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook zo, het gaat om de situaties waar het niet kan, daarvan is al genoemd:

* In Turkije, dat cultureel behoorlijke banden met Duitsland heeft verkregen, is de ontvangst van 19 oost slecht.

* Een Duitser die op vakantie in Italië is zal op de TV van zijn hotelkamer niet langer zijn eigen zenders vinden.

 

Ik denk dat op dit forum weinigen in de problemen zullen komen omdat wij over het algemeen 19 oost niet overslaan. Zo zal dat ook elders in Europa gelden, maar dat laat onverlet dat de Hot Bird veel meer dan de Astra een paneuropese satelliet is die van IJsland tot ver in het Midden-Oosten bekeken wordt.

 

Wat ik elders op internet lees is dat de beslissing genomen is omdat in Duitsland maar zo'n 30000 mensen op hun schotel wel de Hot Bird ontvangen en niet de Astra. Dat vond men te weinig. De functie van de Hot Bird buiten Duitsland is niet in overweging genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wat ik elders op internet lees is dat de beslissing genomen is omdat in Duitsland maar zo'n 30000 mensen op hun schotel wel de Hot Bird ontvangen en niet de Astra.

Huh...? Waar staat dat. Dit lijkt me onjuist. In Duitsland kijken 100% van de satelliet-klanten naar ARD/ZDF & Co via Astra 19° oost.
De reden ARD/ZDF op de Hotbird zitten (zaten) is dat men de vakantie-Duitsers in het verre buitenland wilde bereiken.
In het kader van kostensparen verlaat ARD nu de Hotbird positie. Het ZDF zal waarschijnlijk dezelfde stap nemen.
Om dezelfde reden (kosten sparen) is de Deutsche Welle van Astra 19° oost weggegaan. De Hotbird dekt dezelfde footprint en ver daar buiten af.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ontvangst buiten landsgrenzen. Dat moet je toch ook europese uitzendrechten kopen ipv landelijke rechten. Denk dat er daarom niet gesproken wordt over ontvangst buiten de landsgrenzen.

 

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

En sinds de tijd dat de commerciëlen de glasdraad kan gebruiken voor distributie naar de kabel netwerken in Nederland is het SetTop pakket bij CDS NOODGEDWONGEN met 10 Euro per jaar verhoogd.

Origineel bericht van: Littlesat
Origineel bericht van: Littlesat

Daarin zeg je het volgende:
"Omdat we de getalletjes niet weten kunnen we alleen speculeren.
Met die speculatie kun je schatten wat binnenkomt...
maar dan heb je de kosten nog niet te pakken."

Dat draadje gaat over de transponder kosten en of CDS winst kan maken op het SetTop pakket....
In dit draadje gaat het erover dat CDS/Multichoice die van analoog naar digitaal ging...
Trouwens erg flauw om met een citaatje te komen van maanden geleden!!!!


@Littlesat,

Bedoel je dat jouw opmerking over het NOODGEDWONGEN verhogen
van de SetTopBox pakketprijs in dit draadje offtopic is?

Of het nu offtopic of ontopic is, het lijkt mij volkomen legitiem om een zinsnede die naar mijn mening
in tegenspraak is met een eerder gedane uitspraak in dit draadje ter discussie te stellen.

Ik heb geen flauw idee waarom jij het aanhalen van een citaat gedaan op 12-02-2010 erg flauw vindt...
Sta je niet meer achter jouw citaat van 12-02-2010?
Als je er wel nog achter staat wat is dan het bezwaar om te citeren?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sta achter beide beweringen. Maar eentje gaat over transponder kosten en de andere over het SetTop pakket. En gebaseerd op transponder kosten alleen of CDS er winst op maakt of niet. Als CDS het alleen op het SetTop pakket moest doen dan neem gerust aan dat CDS geen lang leven zal hebben. Twee veschillende dingen dus.

 

Verder is het toch logisch dat het SetTop pakket niet meer gratis kan zijn en geld kost en daarom verhoogd werd (en nu niet meer bestaat). Simpelweg omdat het voor de omroepen geen noodzakelijk kwaad meer is dankzij de glasdraad distributie en net als bij de kabelaars voor doorgifte betaald moet gaan worden. De omroepen betalen namelijk die transponder kosten niet meer (geheel) zelf. Ergens moet het toch van betaald worden... niet?.

 

Het zelfde geld eigenlijk voor Film1/Sport1. Toen dat nog Canal+ was toen was Satelliet ook nodig voor de distributie. je weet we de "bron"...

 

Bij de splitsing werd bij de kabelaars direct gebruik gemaakt van de goedkopere glasdraad en werd ook Film1HD, Film1 Action, Film1.1+1, Sport1HD, Sport1Extra toegevoegd... Cable only ;-)

 

Val me maar gerust aan....

 

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Ik sta achter beide beweringen. Maar eentje gaat over transponder kosten en de andere over het SetTop pakket. En gebaseerd op transponder kosten alleen of CDS er winst op maakt of niet. Als CDS het alleen op het SetTop pakket moest doen dan neem gerust aan dat CDS geen lang leven zal hebben. Twee veschillende dingen dus.

Verder is het toch logisch dat het SetTop pakket niet meer gratis kan zijn en geld kost en daarom verhoogd werd (en nu niet meer bestaat). Simpelweg omdat het voor de omroepen geen noodzakelijk kwaad meer is dankzij de glasdraad distributie en net als bij de kabelaars voor doorgifte betaald moet gaan worden. De omroepen betalen namelijk die transponder kosten niet meer (geheel) zelf. Ergens moet het toch van betaald worden... niet?.

Het zelfde geld eigenlijk voor Film1/Sport1. Toen dat nog Canal+ was toen was Satelliet ook nodig voor de distributie. je weet we de "bron"...

Bij de splitsing werd bij de kabelaars direct gebruik gemaakt van de goedkopere glasdraad en werd ook Film1HD, Film1 Action, Film1.1+1, Sport1HD, Sport1Extra toegevoegd... Cable only ;-)

Val me maar gerust aan....


in dit bericht lees ik niets over dat waar dit onderwerp overgaat: de vertrek van de ARD van de Hotbird 8


dinsdag 8 juni 2010: Das Erste op de HB staat op "zwart".
einde HB-periode
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...