Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Is er een goede vervangenr voor de 9000HD


edwin40

Aanbevolen berichten


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Edwin wat voor klachten heb je dan.

Op zich vindt ik het wel een goede tuner.

Hier en daar zijn een aantal dingen die beter kunnen.

En ik denk dat hij een hoop dingen vasthoud van vorige firmware`s waar hij last van heeft en daar door ook steeds vastloopt.

Ik zou niet weten wat een goede vervanger is overal is wel wat mee.

En je zal het altijd houden dat mensen bij bepaalde merken zweren en de klachten voor lief nemen.

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik nw software erin doe krijg ik rode pixels door het beeld, dus ik zit op de 97 versie software (en heb tot nu toe niks aan de update,s.

 

vaak in beeld (geen service) dus geen beeld.

 

Soms gooit die zomaar zenders eruit.(weg uit zendelijst)

 

Ik kan mijn opnames niet doorspoelen , want dat hapert en loopt vast (dit is waarschijnlijk probleem 97 versie software)

 

Slechte service Rebox,

Meerdere malen cotact gehad en ze doen hier niks aan problemen,Nou ben ik ook van mening dat Rebox ned niks of weinig met de software update,s te maken hebben, volgens mij komt dat van Octagon af.

 

Als je Rebox contact, met de vraag en youtbe filmpje (als bewijs) over de rode pixels die door het beeld vliegen bij software update,s dan zeggen ze dat het door de uitzending komt stelletje amateurs.

 

Scart uitgang werkt niet, ja alleen als handmatig op 576I zet.

Dit heb ik 4 maand geleden al gemeld bij Rebox.

Antwoord we zijn er druk mee bezig, schiet mij maar lek, tot op heden niet verholpen.

En dit gaan ze ook niet verhelpen.

 

Dus ik was aan het kijken voor een andere reciever, maar volgens mij hebben ze allemaal wat.

 

 

 

 

 

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 ste Rebox zelf hoeft jou problemen niet op te lossen, maar dat MOET de dealer doen waar jij hem gekocht hebt.

 

2de Dus terug naar je dealer, en eisen dat hij je rebox omruild voor een goed werkende re9000 / of de re9000 maakte

 

 

3de Ondanks alle problemen bevalt de re9000 me prima.

En ik denk dat een hd pvr die het beter doet dan de re9000 een dreambox 8000 is.

 

 

 

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edwin40
Als ik nw software erin doe krijg ik rode pixels door het beeld, dus ik zit op de 97 versie software (en heb tot nu toe niks aan de update,s.

vaak in beeld (geen service) dus geen beeld.

Soms gooit die zomaar zenders eruit.(weg uit zendelijst)

Ik kan mijn opnames niet doorspoelen , want dat hapert en loopt vast (dit is waarschijnlijk probleem 97 versie software)

Slechte service Rebox,
Meerdere malen cotact gehad en ze doen hier niks aan problemen,Nou ben ik ook van mening dat Rebox ned niks of weinig met de software update,s te maken hebben, volgens mij komt dat van Octagon af.

Als je Rebox contact, met de vraag en youtbe filmpje (als bewijs) over de rode pixels die door het beeld vliegen bij software update,s dan zeggen ze dat het door de uitzending komt stelletje amateurs.

Scart uitgang werkt niet, ja alleen als handmatig op 576I zet.
Dit heb ik 4 maand geleden al gemeld bij Rebox.
Antwoord we zijn er druk mee bezig, schiet mij maar lek, tot op heden niet verholpen.
En dit gaan ze ook niet verhelpen.

Dus ik was aan het kijken voor een andere reciever, maar volgens mij hebben ze allemaal wat.



Een hoop van jouw klachten zijn inmiddels al opgelost. Op het Octagon forum geeft men wel aan dat met de laatste versie 8.26 het rode bij sommige blauwe pixels probleem nog steeds voorkomt.

Als je hogere uitgangsresoltie insteld dan 576i dan zal de scart nooit geen TV signaal kunnen afgeven. Dit is een beperking van de up/downscaler hardware.

De firmware komt uit Korea (fabrikant) ook Octagon is een Reseller merk, De Moderator van het Octagon forum heeft kennelijk korte lijntjes met deze gasten want die zet altijd als eerste de nieuwste versies of test versies online. Later komen de officiele (functioneel beperkte) firmware pas via de officiele kanalen ter beschikking.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edwin40
Was even aan het kijken voor andere HD ontvanger maar volgens mij is er niet echt een redelijke vervanger, of wel ?

Als je een ontvanger zoekt die 'uit de box' beter functioneert dan wel probleemloos werkt zal je waarschijnlijk tevergeefs zoeken.
Desgevraagd antwoordde een medewerker van een groot SAT winkel met meerdere filialen (schrijft kaarten) op mijn vraag welke ontvanger op dit moment zo goed als probleemloos werkt, geen.
En ik denk dat hij daar gelijk in heeft.
Er werd zo even ook de Dreambox 8000 genoemd, maar vergeet niet dat deze ontvanger 'uit de box' zo goed als niets kan.
Deze ontvanger wordt pas datgene wat het nu is door de toegevoegde waarde van de particuliere images.
Maar dat is dan ook een ontvanger waar je eerst aan moet sleutel voordat je redelijk probleemloos kunt kijken.
Voor menigeen is dit echter niet aan de orde want de meesten willen de stekker in het stopcontact plaatsen en kijken maar.
Dus voorlopig maar bij de RE-9000 blijven want deze presteert best prima maar dat is mijn uitgesproken mening.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Origineel bericht van: David1980
1 ste Rebox zelf hoeft jou problemen niet op te lossen, maar dat MOET de dealer doen waar jij hem gekocht hebt.

 

2de Dus terug naar je dealer, en eisen dat hij je rebox omruild voor een goed werkende re9000 / of de re9000 maakte

 

 

3de Ondanks alle problemen bevalt de re9000 me prima.

En ik denk dat een hd pvr die het beter doet dan de re9000 een dreambox 8000 is.

 

 

Wat heeft de dealer er mee te maken de box doet het redelijk op 97 versie software (met z,n bugs).(dus niet kapot)

 

Mooi dat hij bij jou naar tevredenheid wertkt.

 

 

Sathopper

Dat probleem met die pixels word hier in nederland door Rebox niet onderkent (want het ligt aan de uitzending vertelde ze mij) ha ha ha ha ja om te huilen eigenlijk.

Maar goed we zullen zien.

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edwin40

Dat probleem met die pixels word hier in nederland door Rebox niet onderkent

Ik kan me daar wel wat bij voorstellen.
Zoals ik het nu kan beoordelen ondervind maar een heel klein aantal gebruikers hier hinder van, incl. ikzelf.
Om iets te onderkennen zal Rebox toch wel eerst een groot aantal dezelfde klachten moeten ontvangen en dat is naar mijn mening niet het geval.
Je leest hier op het forum hoofdzakelijk de klachten en niet de reacties van gebruikers die geen significante hinder / problemen ondervinden.
En dit zullen wel heel veel zijn want ik veronderstel dat Rebox al een groot aantal RE-8000 / 9000 heeft verkocht want anders zouden ze de Toko wel al hebben kunnen sluiten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: edwin40

Dat probleem met die pixels word hier in nederland door Rebox niet onderkent

Ik kan me daar wel wat bij voorstellen.
Zoals ik het nu kan beoordelen ondervind maar een heel klein aantal gebruikers hier hinder van, incl. ikzelf.
Om iets te onderkennen zal Rebox toch wel eerst een groot aantal dezelfde klachten moeten ontvangen en dat is naar mijn mening niet het geval.
Je leest hier op het forum hoofdzakelijk de klachten en niet de reacties van gebruikers die geen significante hinder / problemen ondervinden.
En dit zullen wel heel veel zijn want ik veronderstel dat Rebox al een groot aantal RE-8000 / 9000 heeft verkocht want anders zouden ze de Toko wel al hebben kunnen sluiten.


Lees het bericht van sathopper ook in het buitenland komt het voor dus lijkt het niet moeilijk om het serieus te nemen, dit zal dan toch ook bij Rebox bekend zijn

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edwin40


Origineel bericht van: David1980
1 ste Rebox zelf hoeft jou problemen niet op te lossen, maar dat MOET de dealer doen waar jij hem gekocht hebt.

2de Dus terug naar je dealer, en eisen dat hij je rebox omruild voor een goed werkende re9000 / of de re9000 maakte


3de Ondanks alle problemen bevalt de re9000 me prima.
En ik denk dat een hd pvr die het beter doet dan de re9000 een dreambox 8000 is.



Wat heeft de dealer er mee te maken de box doet het redelijk op 97 versie software (met z,n bugs).(dus niet kapot)

Mooi dat hij bij jou naar tevredenheid wertkt.


Sathopper
Dat probleem met die pixels word hier in nederland door Rebox niet onderkent (want het ligt aan de uitzending vertelde ze mij) ha ha ha ha ja om te huilen eigenlijk.
Maar goed we zullen zien.



Vertel eerst eens wat voor instellingen je hebt.
Dan kunnen we je waarscjijnlijk beter helpen

En gelukkig heb ik vaak gelezen, dat sommige dingen zo als geen signaal/service vaak een gebruikers fout is, die eenvoudig is op te lossen!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet waarom je de discussie blijft openhouden, als de box niet goed is ga je toch terug naar je verkoop punt ? er is toch niemand die akkoord gaat met rode vlekken in het beeld ? ik zou mijn box allang terug naar de dealer hebben gebracht !

Wat heb het nu voor zin om hier constant af te geven op Rebox ? Als ik een nieuwe Auto koop en hij is niet goed ga ik toch terug naar de garage en niet naar bv Mercedes ?

Ik snap dit soort discusies niet, ga gewoon terug met dat ding en hou op met vuil spugen smile

 

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: duitsland
Ik snap niet waarom je de discussie blijft openhouden, als de box niet goed is ga je toch terug naar je verkoop punt ? er is toch niemand die akkoord gaat met rode vlekken in het beeld ? ik zou mijn box allang terug naar de dealer hebben gebracht !
Wat heb het nu voor zin om hier constant af te geven op Rebox ? Als ik een nieuwe Auto koop en hij is niet goed ga ik toch terug naar de garage en niet naar bv Mercedes ?
Ik snap dit soort discusies niet, ga gewoon terug met dat ding en hou op met vuil spugen smile



Het topic ben ik gestart met, is er een goede vervanger voor rebox 9000,dat het verloopt als het verloopt, zo gaat dat soms op forum,s.

En een box terug brengen (onder garantie) omdat deze rode pixels vertoond bij een bepaalde versie van software, en 6 maand oud lijkt mij ook niet logisch.

En als je je er aan ergert, moet je het niet lezen en al helemaal niet reageren want jou reactie draagt nergens aan bij, maar je zal je eigen nu wel beter voelen hoop ik voor je.

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed kunnen wij weer verder.

 

Mijn instellingen

Ik heb mijn tv aan gesloten uiterraard met HDMI (tv is 107 plasma)

Mijn schijf Journaled geformateerd.

Gebruik versie 97 software

Heb time shift uit staan

Epg uit

output 1080 staan 720P maakt geen verschil

Beeldformaat volledig

 

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...