Ga naar inhoud


Na overstap naar HD ook nog ontvangst SD kanalen ?


Beeper

Aanbevolen berichten

Im overweeg om het HD pakket af te nemen, maar ik zie verschillende berichten dat bij het overgaan naar HD, de SD kanalen worden afgeschakeld, dat is weer niet handig als we op vakantie gaan met een SD ontvanger. Dan kan ik alleen de SD kanalen bekijken en als een deel daarvan op zwart gaat.....

 

De vraag:

Blijven de SD kanalen ook nog aanwezig bij overgang naar HD?

C+ is daar ook niet duidelijk in.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

C+ (Frankrijk)weet ik niet, maar ik ga ervan uit, dat je Canaaldigitaal bedoelt.

 

Voor het HD pakket is een Seca 3 kaart noodzakelijk.

Daar moet je SD ontvanger wel mee kunnen werken.

Voorlopig worden er geen SD kanalen afgeschakeld.

Er zijn echter ondertussen wel SD themazenders, die alleen nog maar ontvangen kunnen worden met een DVB-S2 (HD) ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand dat laatste bevestigen? als de SD filmkanalen verdwijnen is het voor mij voorlopig een nogo.

 

HD receivers zijn nog niet goedkoop, die wil ik nog niet op de camping laten staan. Tevens is het scherm daar ook wel een beetje kleiner als thuis ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die optie is tijdelijk beschikbaar geweest, en kan nu niet meer afgesloten worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Ik had al jaren het settopbox pakket, en heb er sinds maart het HD pakket bijgenomen, maar als ik het goed heb begrepen kan je het HD pakket niet los krijgen en moet je er tegenwoordig minimaal het basispakket voor hebben.

Ik heb nooit het basispaket gehad, maar ik kreeg ondanks dat ik alleen het settopbox pakket had toch het HD pakket er voor € 5,= per maand bij.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had alleen een SD abbo, en na aanschaf van een HD box het HD pakket erbij genomen.

En ook hier werkte de kaart niet meer op mijn niet SD box.

Gebeld, en aangegeven dat de kaart ook op mijn SD box zou moeten blijven werken, omdat ik in het weekend vaak vanaf een andere plaats kijk, en binnen een paar minuten werkte deze ook weer.

Dus thuis HD, en vanaf de andere plaats SD.

Dus het kan wel.

Ik zou er eerst even een telefoontje aan wagen.

Ze maken HD na een telefoontje zo actief, als je je rekening nummer en kaartnummer hebt.

En kun je gelijk zeggen (alleen als SD blijft werken HD erbij)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...