Ga naar inhoud


CanalDigital Satelliet stuurt ongevraagd e-mail


Amager95

Aanbevolen berichten

Ik heb CDS geen toestemming gegeven dat ik via een mailing of wat dan ook reclame of andere informatie wens te ontvangen. Ook de nieuwsbrief niet.

 

Toch begint dit bedrijf ongevraagd mij aan te schrijven via mail. Zojuist weer een mail van ze ontvangen. Dit gaat voor:

Meld u nu aan voor een jaarabonnement op Eredivisie Live.

 

Ik vind dit irritant en arrogant dat dit bedrijf elke regeling aan zijn laars lapt dat zij dit alleen mogen doen zodra er toestemming voor is gegeven van de ontvanger.

Het is net alsof dit Luxemburgs bedrijf er totaal van uit gaat dat zij niets te maken met de Nederlandse wetgeving omtrent e-mail / reclame toe te sturen zonder toestemming.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Stuur ze dan even een net mailtje met de vraag of ze daar mee op willen houden.

Als ze volgens de geldende spamregels beboet gaan worden dan gaan onze abonnementskosten zeer waarschijnlijk (weer) omhoog... eek

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als 'het' bedrijf jouw inderdaad ongevraagd e-mails stuurt dan kan dat eventueel onder Spam vallen.

Spam versturen is sinds vorig jaar oktober in Nederland verboden.

Om nu te kunnen beoordelen of het ontvangen bericht nu ook daadwerkelijk onder Spam valt is het raadzaam om de onderstaande link te raadplegen.

 

www.spamklacht.nl/

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen toestemming geven is een ding maar heb je ook verzet tegen het ontvangen van mailings? Er is een uitzondering vastgelegd in de antispamwet die zegt dat bedrijven die een e-mailadres van een klant hebben ontvangen bij de verkoop van een product of een dienst, dat adres mogen gebruiken voor het toesturen van commerciële mailings over "eigen gelijksoortige producten of diensten". Voorwaarde is echter wel dat op het moment dat het bedrijf het e-mailadres krijgt, het bedrijf aan de houder van het e-mailadres een duidelijke gelegenheid geeft om op eenvoudige wijze en kosteloos zich daartegen te verzetten.

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat maakt een mailtje nou uit?

Voor hetzelfde geld zit er misschien ooit eens een keer een superaanbieding bij, en dan ben je blij dat je dat mailtje hebt ontvangen.

En anders is het toch gewoon shift-delete?

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...