Ga naar inhoud


Conflict met de buren over een veranda


Terror

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: iemand
m.i. is het zo ....

bezwaar maken kan uitsluitend binnen de gestelde periode van 6 weken
het is vervolgens aan de gemeente om te bepalen of de bezwaren "gegrond en /of relevant" zijn (je hebt nl. ook rechten).
dan is er reden voor overleg om na te gaan of er aanpassingen bespreekbaar zijn.

Maar nu gewoon de ambtenaar z'n werk laten doen en er vertrouwen in hebben; hij heeft nl op voorhand zelf geen bezwaar gezien.

Dus gewoon even afwachten, of alvast eens gaan buurten bij de gemeente of dit nog voor de vakantie gebeurt.

p.s.
de door jou buren aangegeven argumenten zijn niet relevant, zelfs niet als je had gevraagd om je "schuur" (jaja dat woord) tegen de erfsgrens had gezet.
De vraag is dan wel hoe je ooit onderhoud kan doen, maar dat je heb prima opgelost dmv de 60 cm.
Zou toch wat zijn als je buren dat later als hun tuin gaan zien ;-))


Tip voor anderen...
bespreek een vergunningaanvraag even door met de ambtenaar. dat schept duidelijkheid.

Voor deze thread ben ik uieraard benieuwd naar het resultaat; ik bedoel een mooie foto van het bouwwerk ;-))


Wijs gesproken erik,

Vanavond lekker met 10 man de wedstrijd gekeken allemaal onder de veranda.

Ik zal morgen een foto maken en hier plaatsen

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Tonskidutch
Terror,
indien de bouwvergunning is afgegeven, hebben de instanties een en ander qua bouwwetgeving bouwtechnisch en regelgevingstechnisch en/of bestemmingsplan conform beoordeeld
dus je mag beginnen

de buur kan na reeds afgegeven bouwvergunning toch nog een civiele procedure starten (burgerlijk wetboek burenrecht)

maar dan moet die buur dus een civiele procedure beginnen en dat kost tijd en geld


ciao


Dat verhaal van naar de burgerlijke rechter gaan klopt niet helemaal. Na eventueel afgewezen bezwaar kunnen je buren nog naar de bestuurskamer van de rechtbank. En als laatste de Afdeling Bestuursrecht van de raad van State. Maar naar de rechter gaan zal voor je buren niet aantrekkelijk zijn tenzij ze er een principe zaak van willen maken.
Naar de burgerlijke rechter kunnen ze altijd ...maar als er een bestuurlijke rechtsgang openstond (ic het geval) zal de burgerlijke rechter de aangevochten vergunning niet meer inhoudelijk toetsen. Voor de burgerlijke rechter is die vergunning als het ware onaantastbaar. Dus die gang naar de burgerlijke rechter is voor je buren vrij zinloos.Kost ze veel geld en kunnen ze dus niet winnen. (beginsel van formele rechtskracht)
Bij de bestuursrechter hebben ze natuurlijk wel kans maar weet te weinig van de regels die ic spelen om daar iets over te zeggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ziet er schitterend uit, vakwerk, maar staat het huis van die bezwaarmakende buren ook ergens op de foto?


Het huis van de bezwaarmakende buurman is links van de veranda.
Ze maken dus bezwaar dat de veranda te dicht op de schutting staat. Als ze dus in hun eigen tuin zitten of in woonkamer (welke aan de voorkant van het huis is dus op zo'n 20 meter afstand) kijken ze tegen de nok van de veranda aan, en dat zou hun "tuingenot" negatief beïnvloeden. crazy

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
.
Je kan altijd als tegenargument inbrengen dat de buurvrouw jouw uitzicht negatief beïnvloed door dat lelijke gezicht van haar, en je dáárom die overkapte veranda gebouwd hebt :D


Oh? je kent haar? :D:D

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had zelf niet pal tot aan de afscheiding gebouwd. Een meter korter had ook gekund en dan hadden ze misschien nooit geklaagd. Nu heb je, als jullie dit niet bijleggen, de rest van de tijd (zolang beide daar wonen) elke keer negatieve gevoelens als je elkaar ziet. Is heel vervelend.

Je had ook beter eerst kunnen overleggen. Deden mijn ouders ook toen er ene schuurtje op de grens van de erfafscheiding gingen bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is mijns inziens een groot verschuil of iets pal naast de schutting verreist of met een meter afstand. Dat laatste komt wat vriendelijker over. Vooraf overleg lijkt me altijd beter. Dat kan een hoop ellende wegnemen. Ik zeg niet dat je toestemming moet vragen, maar gewoon eens uitleggen wat je wilt gaan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben wel benieuwd als je aan de zijkant van je veranda wilt zijn voor bijvoorbeeld onderhoud hoe je dat gaat oplossen. Schildersrecht is in mijn opzicht in dit geval niet van toepassing aangezien je (te) dicht op de erfscheiding gebouwd hebt.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schilderen is op dit moment niet aan de orde, maar mocht het nodig zijn dat ik het foeilelijk paars of knalroze wil schilderen aan die kant dan kan ik er altijd vanaf het dak bij zodra de buren op vakantie zijn. smirk

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jepe
Er is mijns inziens een groot verschuil of iets pal naast de schutting verreist of met een meter afstand. Dat laatste komt wat vriendelijker over. Vooraf overleg lijkt me altijd beter. Dat kan een hoop ellende wegnemen. Ik zeg niet dat je toestemming moet vragen, maar gewoon eens uitleggen wat je wilt gaan doen.

Ik wilde al helemaal niet meer vriendelijk zijn tegen deze mensen, zoals je in 1 van mijn eerste berichten kunt lezen hebben ze ons al meerdere manieren dwars gezeten de afgelopen tijd. (wat ons zelfs een hoop meer geld heeft gekost)

Wij hebben zelfs uitgelegd wat we wilden bouwen, maar de meeste mensen die het nu bij ons zien hadden dit niet verwacht.
Overigens zijn alle reacties tot nu toe van "oooh dat wil ik ook" en "wat een prachtig geheel zo" behalve dus dat van deze buren.

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Terror
Schilderen is op dit moment niet aan de orde, maar mocht het nodig zijn dat ik het foeilelijk paars of knalroze wil schilderen aan die kant dan kan ik er altijd vanaf het dak bij zodra de buren op vakantie zijn. smirk


Ik voor mij zou dan als buur zijnde een schutting plaatsen op 1m80 precies 1 centimeter vanaf de erfscheiding. En er achter een bamboe een snelgroeier die iets langer wordt dan 1m80...maar goed is een hersenspinsel

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...