Ga naar inhoud


Conflict met de buren over een veranda


Terror

Aanbevolen berichten

Wij hebben een bouwvergunning aangevraagd, en gekregen voor de plaatsing van een tuinhuis met veranda in onze tuin.

Daar deze binnen 1 meter van de erfafscheiding is.

 

Nu hebben onze buren om allerlei vage redenen bezwaar aangetekend, maar ik wil graag weten, wat zijn de wetten en regels t.a.v. een bouwwerk wat binnen 1 meter van de erfafscheiding staat?

Het gaat hier om een koophuis met eigen grond. het tuinhuisje + veranda is geheel vrijstaand en nergens aan bevestigd.

 

Ik heb al wel hier iets gevonden maar hier staat niet iets over de afstand tussen schutting en veranda. Is er een minimum/maximum ??

 

Gr, Terror

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

wb. die 1 meter van de erfscheiding weet ik niet, maar sinds september 2009 is het voor objecten kleiner dan 30m2 niet meer nodig om een bouwvergunning bij de gemeente aan te vragen. Melden volstaat. de gemeente heeft dan 20 dagen de tijd om bezwaar te maken.

 

Zoals je aangeeft heb je een vergunning aangevraagd en is die verleend. Ik vind het raar dat mensen nadat een vergunning verleent is nog bezwaar kunnen maken.. volgens mij is dat niet de procedure.

 

(ik denk trouwens dat de afstand tot de erfscheiding wel ergens in het bestemmingsplan staat, kan namelijk per wijk/dorp/stad verschillen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat je binnen 1 meter van de erfscheiding geen bomen mag zetten. Daarnaast moet je een minimale afstand hebben van vrij uitzicht tot de erfscheiding. Ik voor mij zou die veranda iets meer dan een meter van de erfscheiding zetten. Mits het kan.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast roger4007

bouwvergunning aangevraagd, en gekregen ? en dan gaan de buren als nog bezwaar maken mooi voor hun dan maar dat is dan toch telaat alleen jammer voor jou nu heb je iets met de buren wat je nooit zou willen meestal gaat het over het weg nemen van de zon die ze dan niet meer in hun tuin hebben maar een tuinhuisje is niet erg hoog en als je nu vast eens kijkt hoe de stand van de zon is en de hoogte van het huisje weet je hoeveel minder zon zij dan hebben en jij dan weer sterker staat bij de gemeente

 

maar zo ver ik weet mag je met vergunnig altijd tot aan de erfgrens bouwen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De advokaat kan je het beste wel meenemen als je met de buren gaat bbq'en.

 

De advocaat zou ik wel thuis laten :D

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevonden op VROM.NL

 

Citaat:
29. Kan ik bezwaar aantekenen tegen de bouwplannen van mijn buren?

Vooraf kunt u bij uw buren aangeven dat u bezwaar hebt tegen hun bouwplannen. Wellicht komt u er gezamenlijk uit. Als de bouwvergunning al is verleend kunnen omwonenden en andere belanghebbenden tot zes weken na het verlenen van die vergunning bezwaar daartegen aantekenen bij de gemeenten. De gemeente zal de vergunning dan moeten heroverwegen. Als de klachten gegrond worden verklaard, zal de bouwvergunning worden ingetrokken en mag er niet meer gebouwd worden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mediation is het toverwoord van de 21e eeuw. Lekker BBQ-en bij een spel met een rond ding donderdag-avond.

 

Lekker nakletsen, en misschien kan die wel een handje helpen. Daar ben je buren voor.

 

Suc6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terror,

indien de bouwvergunning is afgegeven, hebben de instanties een en ander qua bouwwetgeving bouwtechnisch en regelgevingstechnisch en/of bestemmingsplan conform beoordeeld

dus je mag beginnen

 

de buur kan na reeds afgegeven bouwvergunning toch nog een civiele procedure starten (burgerlijk wetboek burenrecht)

 

maar dan moet die buur dus een civiele procedure beginnen en dat kost tijd en geld

 

je zou gewoon met nul op je ogen de bouwvergunning kunnen realiseren - totdat je per aangetekend schrijven voor geleid wordt - en daar je verhaal doet

iets negeren is echter nooit in je voordeel als het tot rechtspraak komt

(dergelijke recht en wetgeving conforme adviezen, MOGEN enkel advocaten geven)

 

maar besef goed dat alles wat de buur niet bevalt aan jouw bouwplan, indien het goed beargumenteerd is jegens de rechter en volgens de wetgeving, jouw plannen definitief kan blokkeren.

dus maak liever een afspraak met je buur dan met de advocaat inzake het bespreken van de bezwaren.

MISSCHIEN is het ook wel heel logisch dat de buur bezwaar maakt en dat je beter het plan iets aanpast.

 

ciao

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mediation met buren komt idd nooit goed als het gaat om bouwplannen.

Of het nou om een tuinhuisje gaat of om een bijna onzichtbare antennemast, 1 buur met bezwaar weet meestal meerdere buren mee te trekken met als gevolg dat het niet meer leuk wonen is.

 

 

Welke redenen hebben de buren opgegeven als bezwaar tegen het tuinhuisje?

Hoeveel vierkante meter tuin heb je en hoeveel vierkante meter moet het tuinhuisje in beslag gaan nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Kan wel zijn, maar in Nederland heb je bij mijn weten toch echt 6 weken de tijd om bezwaar te maken alvorens een vergunning wordt verstrekt.

 

Vanuit dat standpunt moeten ze dus niet zeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je binnen 2 mtr. van de erfafscheiding bouwt, mag je niet hoger bouwen dan 2.20 mtr. volgens mij. In Nederland waar ik ook nog een stekje heb, wilden ze achter mijn tuin een huis bouwen, en gelijk 12 mtr. hoog. dat met succes aangevochten d.m.v. die 2 mtr. regeling. Dus dat plan is aangepast, maar intussen is de aannemer failliet en het hele project staat weer op lossen schroeven.

 

Salu2, D.Quijote

 

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk bij nministerie van vrom bouwvergunningen. Daar staat wat je mag bouwen en met welke vergunningen. Het is mogelijk dat je bouwwerk niet eens meldingsplichtig is.Veel gemeentes weten dit niet of willen dit niet weten.Helaas ook zelf ondervonden.

Het blijkt dat je een bouwwerk van 6 bij 5 meter kan bouwen ter verhoging van je woongenot van zelf 3,5 meter hoog zonder zelfs maar een melding te hoeven maken.

Zie voorwaarden bij VROM als de buren dan bezwaar maken word het dus voor hun een rechtszaak die ze in ieder geval veel geld gaat kosten.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...