Ga naar inhoud


Goedkope Airco integreren in mijn huurhuis. Goed idee?


SalimRMAF

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: SalimRMAF

*Kan ik de koperen leiding waar de vloeistof door stroomt buigen? Want anders kan ik met geen mogelijkheid de airco plaatsen zoals ik dat wil.

Ja dat kan, het is nl. zacht uitgegloeid koper en je kunt het voorzichtig buigen, niet knikken!

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast roger4007

al je verder had gekeeken was je met die €100 en een klein beetje meer gegaan voor een nieuwe hier valt net een folder op de mat en zie dat een split er al is voor €130 maar dat is dan wel in Duitsland en die vermelden weer geen BTU

 

maar weet bijna zeker dat deze split meer zal koelen daar er geen warmte binnen vrij komt

op de foto de split (NATUURLIJK ZONDER RECLAME)

post-50940-1318261051,5374_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik wil nog wel 2 foto's maken, maar ik heb dus dezelfde en daar 175 Euro voor betaald. Ook van Duitse makelij en gekocht hier in Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je met een standalone airco van maar 9000 btu nooit die gewenste temperatuur gaat halen in die kamer tenminste tijdens een warme zomer niet,daar heeft de airco te weinig vermogen voor,normaal word het vermogen van de airco dat je nodig hebt berekend op de m3 van de ruimte.

aantal ramen,ligging enz.

succes er mee.

beter een vogel in de hand dan geen hand,greetz slider

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: slider
ik denk dat je met een standalone airco van maar 9000 btu nooit die gewenste temperatuur gaat halen in die kamer tenminste tijdens een warme zomer niet,daar heeft de airco te weinig vermogen voor,normaal word het vermogen van de airco dat je nodig hebt berekend op de m3 van de ruimte.
aantal ramen,ligging enz.
succes er mee.
Dat ligt eraan wat je gewenste temperatuur is 9000 btu is voor bezemkast en zal in een grote ruimte bv 4 bij 5 in het gunstigste geval 5 graden verlaging opleveren.
Afhankelijk van muren,ramen,ligging en hoogte van de ruimte.
Niet onbelangrijk ook de warmeluchtafvoer isoleren.
In thailand heb ik een 24000 btu splitunit in een ruimte 4 bij 4 en haal bij een buitentemperatuur van 35 graden maximaal 10 graden verlaging.
Verer is het zo dat onderbemeten airco s veel meer stroom verbruiken omdat ze constant maximaal staan te werken en mobiele nog iets meer omdat ze slechter presteren.
Het is dus raadzaam je mobiele airco aan en uit te zetten
wanneer je komt en gaat.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ziew ook vaak reklame voor Einhell split airco's... prijs inderdaad geen 200 euro.

Ik heb hier in de kamer een oude (18 jaar nu) split van Delchi... het is een clone van carrier. 12000 btu. Hij werd geleverd met voorgevulde leidingen, en heb hem zelf deinstalleerd. Gelukkig waren het niet van die snelkoppelingen, want die gaan erg snel lekken.

Gisteren was het buiten 33 graden, en binnen krijg ik het ca 22-23 graden. Vroeger was 20 graden ook mogelijk, maar goed, ik mopper niet. Bijvullen zal moeilijkheden geven ben ik bang, omdat het nog het oude milieu-onvriendelijke gas is wat er in zit... Als hij het niet meer doet denk ik overigens dat het verstandig is om een nieuwe te kopen (Panasonic of Electrolux), aangezien deze 3000 W stroom gebruikt... en dat is naar de huidige normen wel erg veel. Als ik een nieuwe koop zou het een Nordic Inverter moeten worden, zoals ze in Zweden hebben... je kan dan ook veel zuiniger verwarmen dan met een cv ketel, en koelen doen ze zoals een airco het doet.

Enig probleempje is dat ik niet weet of ze volledige doe het zelf paketten hebben, met voorgevulde leidingen dus, zodat je niemand in huis moet laten om het te doen.

 

Boven heb ik een Zibro van 9000 btu. Dat is rotzooi eigenlijk... ik heb hem erg snel en niet doordacht gekocht, omdat ik destijds ziek was en vaak in het ziekenhuis was... geen tijd, en ik had dus andere dingen aan mijn hoofd... ik wou wel kunnen slapen, vandaar dat ik hem kocht en liet plaatsen door een lokale dealer.... resultaat: rommel en duur, wel relatief zuinig in het gebruik : ca 1000 W.

Ik heb hem nu 5 jaar...

 

 

Een stand alone alles in 1 apparaat is niet goed... heb er hier ook nog eentje staan. Het maakt een ontzettende herrie, waarbij je eigenlijk niet kan slapen. Het koel resultaat is matig, omdat je je warme lucht naar buiten moet blazen, maar dat wil dan ook zeggen dat er hete buitenlucht met dezelfde vaart weer naar binnen komt. Je blijft dus vechten tegen de bierkaai. Doe dat dus niet!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm.

 

Zo'n Split-Airco heeft mijn nicht in Marokko. Eentje van LG, kostte haar 600 euro; in 1 woord perfect. Alleen daar komt het; ze heeft een koophuis, en daar in Marokko gebruik je een airco over het algemeen 10x vaker dan hier in NL. Maar als ik een split kan kopen voor 150 bots ik nog tegen andere problemen. Bijvoorbeeld; kan ik de buitenunit op 6 meter afstand plaatsen? Of zit er een limiet op.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een splitunit in een huurhuis hoeft helemaal geen probleem te zijn .

Uiteraard moet je toestemming vragen.

Maar t gaat om 2 gaten in de muur naar buiten en 3 kleine gaten in de muur.

Ga je er weg neem je m natuurlijk mee.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ik verrast over het aanbod aan Split-Aircos voor odner de 200 euro!

 

Ik heb mijn 2e handse "rommelbak" alweer in elkaar gezet; gaat vandaag nog naar marktplaats. Ga er 150 voor vragen, de 1e die 100 biedt mag hem dan hebben. Ik ga even overleggen met mijn vader, over een split-airco. blush

 

BTW, mijn kamer is

 

2.5 M Hoog

4 M breed

3M Diep.

 

Komt neer op een kleine 25 M².

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: SalimRMAF

BTW, mijn kamer is

2.5 M Hoog
4 M breed
3M Diep.

Komt neer op een kleine 25 M².


Je bedoelt: 12 m2 of 30 m3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...