Ga naar inhoud


Goedkope Airco integreren in mijn huurhuis. Goed idee?


SalimRMAF

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: kwajoep
Inderdaad geen goed idee om de buitenunit binnen te zetten.
Het gaat veel te warm worden op de zolder waardoor de draaitijd en dus ook het stroomverbruik groter worden.

Frank (stekmonteur)
Ja had ik nog niet aan gedacht maar de ventilator krijgt warmere lucht om te koelen dus alles heeft langere draaitijd.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: kwajoep
Inderdaad geen goed idee om de buitenunit binnen te zetten.
Het gaat veel te warm worden op de zolder waardoor de draaitijd en dus ook het stroomverbruik groter worden.

Frank (stekmonteur)


Vervolgens zegt de NEN 3028 paragraaf 8.4.1.2;
Er moet voldaan zijn aan de eis voor toevoer van voldoende
verbrandingslucht en toe- en afvoer van voldoende lucht voor het
begrenzen van de temperatuur tot 10ºC boven de buitentemperatuur
indien de buitentemperatuur oploopt tot meer dan 30ºC. Op deze
wijze worden tevens geringe debieten aan gas van het stookgas
of andere gevaarlijke gassen en of dampen afgevoerd.

Een condensor op zolder zal zeker een grote temperatuursoverschrijding
teweeg brengen, temperaturen van 50ºC en meer kun je verwachten.
Aangezien de condensor warmte kwijt moet zal dat op een
gegeven moment ook niet meer lukken.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, misschien dan tóch een klein gaatje boren en de AC buiten zetten (nadeel is dat ie de gehele dag tegen de zon is gericht...) cry Zo weer een dilemma erbij.

 

Zelf een kap maken van metaal, met genoeg gleuven gericht naar beneden...?

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook een Lennox kopen, duurder maar geen buitenunit,

let op, dit is geen monoblock. 2 sparingen in buitengevel,

2 roosters plaatsen en klaar.

Niet geschikt voor een slaapkamer (36 dBa).

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SalimRMAF
Hmm, misschien dan tóch een klein gaatje boren en de AC buiten zetten (nadeel is dat ie de gehele dag tegen de zon is gericht...) cry Zo weer een dilemma erbij.

Zelf een kap maken van metaal, met genoeg gleuven gericht naar beneden...?
Nee is helemaal niet nodig gewoon in de zon zetten daar zijn ze voor gemaakt hoe dacht je dat de rest van de buitenunits staan opgestelt .

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat ding op zolder staat, wordt het zeker een graadje of 50. Nu met 46 graden in de zon voel ik de buitenunit gewoon warme lucht blazen.

 

Gewoon airco binnen aan de muur, gat erachter van 60mm en de buitenunit op een platdak of in de beugels hangen die je er los voor kunt kopen.

 

Ga je verhuizen, roostertje op de buitenmuur voor het gat en binnen dichtsmeren met specie en de witkwast erover.

 

Niemand weet waar dat roostertje er dan buiten voor zit. Je weet zelf nu al niet waar dat witte binnenrooster op zolder ervoor zit. Misschien wel een antennemast gestaan. Als het een ontluchting oid is dan zit er op dak echt wel een speciale pan met een tule of een kap.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/galleries/1843211/bescheiden_opstelling_schotel_

Nog even een tip dit is mijn buitenunit in thailand die staat 75 procent van de dag in de zon maar is wel een metalen behuizing en geen kunststof dat is dan voor t scheuren na een aantal jaren.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, krijg mijn splitje maandag binnen! Ben benieuwd...

 

Wat ik wel in ieder geval ga doen, is de CV-ketel erg veel onder handen nemen; ik zal hem zoveel mogelijk isoleren, en ook zal ik de metalen buis inpakken met isolatiefolie (effe langs de bouwmarkt dus). Een soort van dakje ruim over de CV ketel die de warmte ervan doorlust naar de schoorsteen moet ik nog bouwen, en tot slot 1 of 2 electromotoren, die ik koppel aan kleine zonnepaneeltjes die overdag ervoor moeten zorgen dat al het warme lucht naar de schoorsteen-inlaat wordt begeleid. :D

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou ik maar niet doen .

Je ketel heeft een beveiliging in de rookgasafvoer

of net daar onder worden daar grote temperatuursafwijkingen gemeten

slaat hij af.

Als t een combiketel is dan geen warmwater.

Zonnepaneeltjes zijn ook zinloos wat je nodig hebt is een afzuigkap met afzuiger boven de heteluchtkant van de buitenunit en een buis naar de nisbus in de schoorsteen.

 

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SalimRMAF
Hmm, krijg mijn splitje maandag binnen! Ben benieuwd...

Wat ik wel in ieder geval ga doen, is de CV-ketel erg veel onder handen nemen; ik zal hem zoveel mogelijk isoleren, en ook zal ik de metalen buis inpakken met isolatiefolie (effe langs de hornbach dus). Een soort van dakje ruim over de CV ketel die de warmte ervan doorlust naar de schoorsteen moet ik nog bouwen, en tot slot 1 of 2 electromotoren, die ik koppel aan kleine zonnepaneeltjes die overdag ervoor moeten zorgen dat al het warme lucht naar de schoorsteen-inlaat wordt begeleid. :D



Dit is allemaal zinloos.

Van de CV ketel moet je helemaal afblijven, die draait alleen voor een beetje warm water en geeft dan geen extra warmte aan de ruimte af. De invloed van de hogere temperatuur op zolder heeft ook geen invloed op de CV Ketel.


Je ketel heeft een beveiliging in de rookgasafvoer
of net daar onder worden daar grote temperatuursafwijkingen gemeten
slaat hij af.


Bijna goed, de druk wordt gemeten om te bepalen of er voldoende aanvoer is van verbrandingslucht, dit wordt gemeten bij de ventilator die de verbrandingslucht van buiten haalt.
Bij een blokkade van de luchtaanvoer pijp of slecht werkende ventilator schakelt de CV uit, niet op temperatuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CV ketel slaat de afgelopen maand wel vaker af, maar dat komt gewoon omdat de waterdruk te laag is (1.2 bar ipv 2 bar).

 

Waarom is mijn plan zinloos? Ik raak de CV ketel an sich niet echt aan, maar de warmte afvoer wil ik beter regelen, en dat zal perfect lukken met mijn plannetje.

 

p7110040.jpg

 

p7110041.jpg

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij echt af waarom je je rookafvoer en je ketel intern e.d. gaat isoleren?

Komt die airco op je zolder te staan, vlak bij deze ketel?

 

En wat een gedoe allemaal om een Airco, ja het is warm op dit moment, maar in verhouding hoeveel dagen per jaar is het zo warm als nu?

Koop gewoon een zo'n zwembad voor een kleine 100 euro heb je er al eentje, en brengt heerlijke verkoeling. (moet je wel de ruimte voor hebben natuurlijk.)

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist omdat ik hem maar "2 Weken" per jaar aanzet wil ik hem eignelijk niet permanent installeren. Het extra geluid neem ik voor lief, net als de trillingen. De Airco komt best wel in de buurt ja, dus vandaar dat de omgeving zo koel mogelijk moet worden gehouden, maar ook voor de rest van het jaar is het beter wanneer de CV ketel zo weinig mogelijk warmte afgeeft.

 

Een zwembad; daar is helaas geen plaats voor.

 

Ow ja; kan ik op de een of andere manier de buitenunit inschakelen, ZONDER dat de koperen leidingen aan elkaar zijn verbonden? Ik wil namelijk de geluidsniveau keuren, of kan dat sowieso niet omdat de compressor toch niet aanslaat?

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer de compressor al zou aanslaan, is dit niet best voor de buitenunit.

Wanneer hij maar iets aan buitenlucht in zijn aanzuigleiding krijgt, kan je de compressor afschrijven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...