Ga naar inhoud


Milieuvriendelijk vliegen en andere vervelende beestjes weg houden


Puch

Aanbevolen berichten

Vliegje, miertje, mugje, stelt allemaal niet zoveel voor als je in het buitengebied woont en waar bomen en lang gras groeien. Je word hier echt gek van de steekvliegen (oftewel daas). Dat zijn echte rotzakken. Loop of fiets erlangs en ze zetten de achtervolging in, ze geven pas op als je ze dood gemept hebt. Een beet kan in een gigantische bult resulteren, meestal komen ze nog in zwermen ook.

 

Het enige wat lijkt te helpen is een val die bestaat uit een bal (formaat skippybal) met een trechter erover en een verzamelpunt bovenin. Ze komen op de beweging en warmte van de bal af en vliegen naar boven als het niet eetbaar blijkt, waar ze in de val zitten. Beesten zien blijkbaar infrarood waardoor ze voornamelijk op grote warme lichamen afkomen (paarden bij voorkeur).

 

Vallen hiervoor zijn ook commercieel te koop maar kosten belachelijk veel, vorig jaar zelf een prototype gemaakt met skippybal, een hoepel en klamboe en goede resultaten ermee gehad, na een paar dagen al een paar honderd van die beesten gevangen.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat klopt, hier worden ze ook steekvliegen of blindvliegen genoemd, die voel je gewoon steken. crazy

 

Maar er zijn meer van die gemene bijters.

Vorige week dinsdag was ik nog laat in de tuin aan het werk en werd toen gestoken door kleine zwarte beestjes.

Die kwamen aanvliegen en zodra ze een plekje op mijn benen hadden gevonden was het direct steken en dan ook meteen zo heftig dat ik wel even stopte met wat ik aan het doen was. (oranje bordjes schilderen om gekkigheid uit te halen)

In een paar minuten had ik al ruim 10 flinke jeukende bulten.

Ook de nomale middeltjes als azeron, amonia ed. hielpen niet om de jeuk weg te halen.

De volgende dag was mijn been al zo dik opgelopen dat mijn enkel niet meer zichtbaar was en voelde ik bij elke stap dat er iets niet klopte.

Op advies van de dokter gaan smeren met nestosyl en anti allergie (allerfree) gaan slikken.

Nu na ruim 12 dagen heeft mijn been weer normale vormen aangenomen, maar nog steeds enkele heftig jeukende bulten zonder te weten wat voor rotbeestjes dat geweest zijn.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...