Ga naar inhoud


Milieuvriendelijk vliegen en andere vervelende beestjes weg houden


Puch

Aanbevolen berichten

Hier enkele tips om op een natuurlijke en milieuvriendelijk manier vervelende beestjes weg te houden.

 

Vliegen:

 

In de zomer als het lekker weer is staat wel eens de deur naar buiten open. Lekker wat frisse lucht naar binnen maar helaas ook vliegen. Een hor werkt niet altijd.

Wat je moet doen om dit te vermijden:

Pak een diepvries zakje. En vul dat voor de helft met koud water. Doe het zakje goed dicht met een touwtje

En hang dit in het deuropening waar de vliegen binnenkomen. De vliegen kijken niet recht vooruit, maar schuin, ze hebben dan breedbeeld. En zo komen ze niet naar binnen. Het werkt echt!

 

Wespen:

 

Als je in de zomer lekker in je tuin zit een drankje te drinken kan het zijn dat je gezelschap van wespen krijgt.

Wespen komen namelijk op zoetigheid af om op een vreedzame manier van de wespen af te komen de volgende tip:

Neem een soep kommetje gevuld met koud water met daar in enkele kruidnagels. Zet dit neer daar waar je de wespen niet wilt hebben. Het geeft een lekkere lucht af en de wespen blijven weg.

 

Fruitvliegjes:

 

Nare beestjes zijn dat. Vooral in de zomer zijn ze vaak in je keuken te vinden. Om ervoor te zorgen dat de vliegjes verdwijnen, zet je een bakje met 1 dl azijn en een druppel vloeibare zeep neer. De vliegjes zijn zo weg.

 

Mieren:

 

Met de zomer komen ook de mieren. Het zijn kleine en onschuldige beestjes maar je hebt ze liever toch niet in en rond het huis. Verdelgingsmiddel is doeltreffend maar niet goed voor de gezondheid.

Mieren kun je weg krijgen door wat bakpoeder te strooien bij de plaats waar ze zitten. Binnen een dag zijn ze voor maanden verdwenen. Wanneer ze terug komen, herhaal je het trucje nog een keer.

 

Veel succes.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

uhm mogen we ook kommentaar geven op Milieuvriendelijk? en overige oude en nieuwe wetenschappelijke kennis toevoegen aan huismiddeltjes?

 

vliegen: net als vele andere insecten hebben facet-ogen dus => 45 graden zwartwit patroon geschilderde afwering => gaan ze uit de weg want optische informatie aan "brein" is 100% gestoord en brein is 90% gestoord

oude boerderijen met zwart wit geschilderde raam-luiken ~ zo ook zebra en Tseetseevlieg

 

wespen: idem

zijn helemaal horendol op rood Vlees, veel meer dan suiker zelfs (kun je zelf testen)

de ene volgt de andere door overdracht in code van de juiste route naar de buit / leg een goede kluit gehakt vlees op meer dan 10 meter van jou verblijfplaats (coördineer dit eventueel met je buren)

drink minder suiker, veel gezonder voor jou (ook geen suiker vervangers die extreem slecht zijn voor jou)

 

fruitvliegskes :

werkt perfect zoals beschreven, er zijn ook au bain marie oplossingen voor

 

mieren :

onschuldig is niet helemaal correct, afhankelijk van de soort brengen ze wel degelijk ziekten over

bakpoeder is dus een bijtend soda en dodelijk

Kaneelpoeder werkt even goed is echter wel duurder

 

ciao

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mis de vervelendste van allemaal de mug.

Een insectenlamp werkt hier goed zijn maar 2 watt en ook zeer goedkoop nu bij een bepaalde winkel.

Werkt ook alleen met muggen is mn ervaring de rest word niet aangetrokken door t licht en vliegt rustig door.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Mijn oma legde altijd een oude stuiver neer waar de mieren binnen kwamen?


Klopt. Mieren houden niet van koper. Ze houden ook niet van knoflook en uien.

Ook leuk om tre testen is poedersuiker met gist vermengen en bij de ingang strooien. Krijg je zeg maar ontploffende mieren cool.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Origineel bericht van: hobsat
Gedoe allemaal, wij hebben 2 katten die de boel aardig onder controle hebben.
En soms vermakelijk om te zien :D

Hoe ze de wespen pakken?
Of andersom??? :D


Nou... wespen nog niet veel gehad, maar als ze komen.. smirk

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand ook een afdoende remedie tegen motten? Ik heb een week of twee geleden al twee broedhaarden gevonden en verwijderd, en dat scheelt al stukken. Maar nog steeds duiken er elke avond een paar op, ik weet niet waar ze vandaan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hobsat
Origineel bericht van: Gerard 76
Origineel bericht van: hobsat
Gedoe allemaal, wij hebben 2 katten die de boel aardig onder controle hebben.
En soms vermakelijk om te zien :D

Hoe ze de wespen pakken?
Of andersom??? :D


Nou... wespen nog niet veel gehad, maar als ze komen.. smirk


Hoe krijg ik die mier van mijn scherm?
Bakpoeder helpt dus niet.

post-50561-1318261054,6358_thumb.gif

post-50561-1318261054,646_thumb.gif

post-50561-1318261054,6558_thumb.gif

post-50561-1318261054,7642_thumb.gif

post-50561-1318261054,8318_thumb.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...