Ga naar inhoud


[RE-9000HD] [RE-8000HD] Nieuwe versie Polaredit V0.4.2.7


sathopper

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: arsat
Dan kan ik misschien navragen of het onder W2000 ook werkend te maken is...

Dat zal je nooit lukken omdat Windows2000 de Engine niet aan bord heeft om de waarschijnlijk op Java of op andere moderne talen gebaseerde programmatuur te ondersteunen.
Vandaag of morgen zal je uiteindelijk toch voor moeten kiezen om een moderner OS te implementeren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: arsat
Jammer dat 'ie niet werkt onder Windows 2000... frown
Heb nu DrEditHD, en dat is toch wel een beetje kaal vergeleken PolarEdit.
Weet iemand waar PolarEdit vandaan komt?
Dan kan ik misschien navragen of het onder W2000 ook werkend te maken is...



De maker zit op het Octagon forum ik heb al via PM contact met hem gehad over een eerdere installatie BUG. Ik weet alleen zo even zijn forum naam niet maar ik zal het later even uitzoeken want ik heb nu even mijn inlog niet bij de hand van het forum aldaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat zal je nooit lukken omdat Windows2000 de Engine niet aan bord heeft om de waarschijnlijk op Java of op andere moderne talen gebaseerde programmatuur te ondersteunen.

Windows 2000 is niet iets uit het stenen tijdperk, hoor... smile
Java enz, zijn gewoon ondersteund. (Het OS is trouwens gewoon ondersteund door Microsoft tot begin dit jaar)
Dit is pas het 2e programma dat ik vind dat niet op W2000 wil draaien.
Het zal trouwens wel een kwestie zijn van hercompileren voor een andere versie van DotNet o.i.d. om het compatible te maken met ook W2000...

Java is niet echt een moderne taal, bestaat al 15 jaar...

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Aangezien ik wat problemen heb met mijn EPG informatie, ben ik ook eens gaan kijken naar de mogelijkheden van Polaredit, ik had de volgende versie van het net geplukt: PolarEditOctagon1018Setup_0.438 Hiervoor gebruikte ik DrEdit.

 

De aanleiding om te gaan editen is omdat ik op sommige zenders totaal geen EPG informatie meer doorkrijg en aangezien ik twee decoders heb die niet meer helemaal up-to-date waren, ben ik eens wat gaan testen op beide decoders.

 

Nu even mee gespeeld, maar ik krijg toch sterk het gevoel dat het editen van FDU files niet het gewenste effect geeft, waarbij ik sterk de indruk krijg dat er extra vervuiling kan optreden.....

 

De situatie:

Ik heb een RE8000 met een persoonlijke settingslijst met alleen Nederlands SD zenders, daarnaast heb ik de RE9000 met voornamelijk HD zenders en gemixt met de vlaamse zenders. Ik gebruik verder geen favorieten, dus alles heeft een vaste locatie.

Aangezien de lijst van de RE9000 het beste op orde was, was ik van plan om wat zenders van de RE9000 over te zetten naar de RE8000 zenderlijst.. Ik heb dus wat zender gekopieerd van de ene lijst (RE9000) naar de andere (RE8000)

 

Ik open beide lijsten en voer de mutaties door op de settingslijst van de RE8000. Als voorbeeld; op de RE9000 heb ik Ned2HD op zender 14 staan, op mijn RE8000 lijst bestaat deze niet, met deze zender verder niets gedaan. Als ik vervolgens nu de zenderlijst terugzet in mijn RE8000, dan laat deze stug ineens de Ned2HD op plaatsje 14 zien; daarbij staat er dan ook nog een andere zender op plaats 14 en dus heb ik zender 14 twee keer in de lijst staan.

Wat mij dan dus meer zorgen baart; als ik vervolgens de zenderlijst van de RE8000 via Polaredit of DrEdit open, dan is Ned2HD op plaats 14 nergens te bekenen, dus ik kan het niet eens corrigeren.. Nu is er dus vervuiling opgetreden in mijn FDU file.. Ook als ik als test de zenderlijst opsla als een nieuw bestand, met als doel dat er een nieuw bestand gegenereerd wordt, dan blijft zender 14 stug bestaan op de zenderlijst van mijn RE8000, terwijl ik deze nog niet eens gekopieerd had smile .

 

Nu wist ik wel dat in de FDU files wel meer zaken opslaat, bijvoorbeeld de Mount gegevens naar de NAS, maar dit vond ik vrij vreemd, zeker omdat ik de NEd2HD verder niet gekopieerd had. Ik heb met al dat testen nu al wat vreemde dingen tegen gekomen; ook gaten in mijn zenderlijst, terwijl de zenders wel bestaan na importeren. etc.

 

Nu denk ik dat ik met mijn RE9000 terug ga naar de V37 firmware, omdat ik nu om de haverklap gecodeerde zender melding krijg en deze eigenlijk niet meer te gebruiken is, terwijl ik hier eerst geen last van had... IK kan het nog niet aantonen, maar ik zal er niet raar van staan te kijken als dit ook komt door vervuiling van FDU files die is ontstaan in de decoder...

 

 

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een aanvulling; een versie van de zenderlijst van 3 maanden geleden, die ik toevallig nog had liggen, terug gezet op mijn RE9000. In deze versie van het FDU bestand heb ik weer EPG informatie op wat meer zenders. Ik heb nog wel MTV-NL die niet wilt werken met EPG, maar deze zender kijk ik toch amper, dus dat vind ik niet zo erg.

 

Ook is met deze zenderlijst vooralsnog de "gecodeerde zender" meldingen even verdwenen... Maar het is nog te kort om te zeggen of het zo blijft..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 jaren later...
  • 1 jaar later...

Dat forum is er niet meer...

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...