Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Bootloader


krutchie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Satwok
Heb bootloader 1.19 maar heb geen enkele last van rode pixels. De speedtest (groene knop) met mijn WD Green geeft wel iedere keer andere resultaten als ik dit bijv. 5x achter elkaar doe, de ene keer 140 Mb/s, de andere keer 210 Mb/s en alles daartussen. Mijn mening blijft dan ook dat de Rebox 9000 een HDD controller probleem lijkt te hebben.

Ook bootloader 1.19 geen problemen met Pixels op mijn RE9000. Ik verwacht persoonlijk ook niet dat het pixel probleem gerelateerd is aan de HD. Zeker als je timeshift op handmatig zet.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo

Hier mijn ervaringen met de Rebox 9000 HD.

Ik heb deze box aangeschaft op 14-08-2009 met een 250 GB vaste schijf, welk merk weet ik niet, de box niet open gemaakt. Daar was en is geen reden toe.

Direct na de aanschaf werkte de sp/dif uitgang niet. Na telefonisch contact met Rebox bleek dit te kloppen en werd met de volgende software update aangepast. Ik kreeg wel enkele dagen later een mail van Rebox met een software update en het verzoek deze uit te proberen. Sp/dif werkte prima.

Vanaf de aanschafdatum heb ik, denk ik 3 of 4 keer een vastloper gehad, verder met deze box geen problemen gehad over diverse zaken zoals ik hier lees op de diverse forums over de Rebox 9000 HD. Ook normaal alle updates uitgevoerd, wel na iedere update terug naar fabrieksinstellingen en vaste schijf geformatteerd.

Misschien ben ik een geluksvogel? Of zouden er verschillende uitvoeringen van de boxen zijn?

Loader L 1.19

H/W versie RE 9000 1.00

Software RE v1 1.08.26

API versie API 16.2010

Data Versie FDU V1.3

p.s. Ben geen medewerker van Rebox, heb ook geen aandelen of zo, want dit soort opmerkingen lees ik hier ook wel eens.

 

Rebox 9000 HD, Loader 1.52 FW 1.10.05, Multytenne45, Philips 47PFL9705H/12, Onkyo TX-NR808, Harmony 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb dezelfde ervaring weinig tot geen problemen, box nu bijna een jaar in gebruik, wel steeds de laatste fw in gebruik en bootlaoder 1.19. Hiervoor een topfield 7710 gehad met legio problemen. Er zijn misschien inmiddels best wel betere boxen maar de 9000 presteerd in mijn ogen gewoon goed.

coolstream neo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jan5000
heb dezelfde ervaring weinig tot geen problemen, box nu bijna een jaar in gebruik, wel steeds de laatste fw in gebruik en bootlaoder 1.19. Hiervoor een topfield 7710 gehad met legio problemen. Er zijn misschien inmiddels best wel betere boxen maar de 9000 presteerd in mijn ogen gewoon goed.

Hallo Jan,
Ik heb daarvoor ook een Topfield 7710 gehad, deze bijna het raam uitgegooid.

Rebox 9000 HD, Loader 1.52 FW 1.10.05, Multytenne45, Philips 47PFL9705H/12, Onkyo TX-NR808, Harmony 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nu voetbalwedstrijd op nederland 3 in hd aan het bekijken. Zie nu toch verschillende keren kleine rode pixels en soms iets grotere rode vlekken. Zoals al eerder gemeld bootloader 1.19. Komt niet constant voor in het begin van de wedstrijd helemaal niet maar naar een tijdje toch verschillende keren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit ook voetbal te kijken, de pixels vallen me niet op maar het schokken oftewel het haperen van het beeld is heel storend. Hebben jullie daar ook last van?

Ik heb overigens bootloader L 1.21 en firmware 1.08.26.

Wat kan ik doen om dat haperen kwijt te raken? Ik heb timeshift zelfs uit staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook bootloader L 1.21 en firmware 1.08.26 en heb schokkend beeld tijdens de wedstrijd. Zeer irritant. Pixels zie ik niet, maar de uitzending is van bedroevende kwaliteit. Zend het toch in HD uit en ga met de tijd mee....

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de tweede helft via de kabel in hd gevolgd. Zelfde tv en zelfde resolutie. (1080i) Geen pixels of iets dergelijks meer gezien. Had via de satelliet in de eerste helft inderdaad een korte periode met hele kleine schokjes was daarna volgens mij weer weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met onze nieuwe Panasonic plasma geen pixel probleem kunnen vaststellen. Bootloader 1.23 hardware V1.1 Octagon V1.08.34.

 

Moet echter wel vaststellen dat mijn LG BD390 speler en de TV zelf een net iets mooier HD plaatje neerzetten dan de Rebox.

Vergeleken met hetzelfde Full HD Demo bestand en de TV in THX mode.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
....want ik ben op dit moment met Rebox aan het communiceren hoe dit probleem het snelste kan worden onderzocht en opgelost.
Het probleem op dit moment is alleen dat het vakantietijd is en dientengevolge een lage bezetting.
Ik houd jullie op de hoogte.

Zoals in het bovengenoemde bericht al aangegeven heb ik contact met Rebox gezocht om te kijken welke oplossing voor het 'Pixel probleem' door hen kan worden aangedragen.
Uit de daaruit voortkomende communicatie begreep ik dat Rebox eerst zou onderzoeken of het vervangen van de bootloader 1.19 door 1.23 het probleem zou oplossen.
Dit schijnt nu inderdaad het geval te zijn.
Testen hebben aangetoond dat het 'Pixel probleem' met bootloader 1.23 niet meer optreedt.
In eerste instantie was het de bedoeling om tezamen met de upgrade naar 1.08.34 ook de bootloader 1.23 in de software te integreren maar het was onduidelijk of dit misschien weer andere problemen zou kunnen veroorzaken.
Software versie 1.08.34 wordt dus op zeer korte termijn zonder bootloader opgeleverd.

Ondanks het feit dat het bij Rebox nog vol vakantie is heeft Rebox voorgesteld dat de echte (Pixelprobleem met 1.19) probleemgevallen contact kunnen opnemen met Rebox om een afspraak te maken om de ontvanger van bootloader 1.23 door hen te voorzien.

Dus het ligt nu aan je zelf om e.e.a. met Rebox te regelen, het gaat niet vanzelf.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: Jürgen
....want ik ben op dit moment met Rebox aan het communiceren hoe dit probleem het snelste kan worden onderzocht en opgelost.
Het probleem op dit moment is alleen dat het vakantietijd is en dientengevolge een lage bezetting.
Ik houd jullie op de hoogte.

....

Dus het ligt nu aan je zelf om e.e.a. met Rebox te regelen, het gaat niet vanzelf.

Nu laat je mij zelfs twijfelen om contact op te nemen. Ik heb zelf de 1.19 loader, maar geen pixel probleem. Heb hier een mooie 46" led tv staan van Philips met een iets duurdere HDMI kabel. Maargoed als de loader dan toch uitmaakt, dan is het dus een software matig probleem met de 1.19 ?
Nadat de v34 firmware uitkomt, gaan ze dan uiteindelijk dan ook de loader versie toevoegen aan de firmware? Nu heeft geeft dit misschien nog problemen, maar is dat wel het uitgangspunt voor latere firmwares? want anders wacht ik gewoon af smile....

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: Jürgen
....want ik ben op dit moment met Rebox aan het communiceren hoe dit probleem het snelste kan worden onderzocht en opgelost.
Het probleem op dit moment is alleen dat het vakantietijd is en dientengevolge een lage bezetting.
Ik houd jullie op de hoogte.

Zoals in het bovengenoemde bericht al aangegeven heb ik contact met Rebox gezocht om te kijken welke oplossing voor het 'Pixel probleem' door hen kan worden aangedragen.
Uit de daaruit voortkomende communicatie begreep ik dat Rebox eerst zou onderzoeken of het vervangen van de bootloader 1.19 door 1.23 het probleem zou oplossen.
Dit schijnt nu inderdaad het geval te zijn.
Testen hebben aangetoond dat het 'Pixel probleem' met bootloader 1.23 niet meer optreedt.
In eerste instantie was het de bedoeling om tezamen met de upgrade naar 1.08.34 ook de bootloader 1.23 in de software te integreren maar het was onduidelijk of dit misschien weer andere problemen zou kunnen veroorzaken.
Software versie 1.08.34 wordt dus op zeer korte termijn zonder bootloader opgeleverd.

Ondanks het feit dat het bij Rebox nog vol vakantie is heeft Rebox voorgesteld dat de echte (Pixelprobleem met 1.19) probleemgevallen contact kunnen opnemen met Rebox om een afspraak te maken om de ontvanger van bootloader 1.23 door hen te voorzien.

Dus het ligt nu aan je zelf om e.e.a. met Rebox te regelen, het gaat niet vanzelf.


Nou dan heb ik maar eens een mailtje naar rebox gedaan ivm de finciele schade die ik heb opgelopen door het niet adequaat reageren van Rebox.
Dit is de mail.


Hallo, ik heb met u of een van u medewerkers voor een poos terug contact gehad over het pixel probleem (ik heb toen zelfs een filmpje op youtube gezet (weet u het nog?)
Ik heb u toen per mail van het probleem op de hoogte gebracht, echter u antwoorden toen dat het aan de uitzending lag, waarop ik u vertelde dat dat onzin was omdat het met eerdere firmware niet aan de orde was.
Nu lees ik tot mijn verbazing dat iemand (aktief op sat4all)met jullie contat heeft gehad en dat blijkt dat het idd aan de oude loader ligt 1,19 (deze had ik ook)
Gezien het feit dat ik zo,n 6/7 weken geleden een nieuwe 9000HD heb gekocht (met loader 1,23) en de oude heb verkocht voor 275,- incl 750GB WD green schijf, heb ik nu geen pixel probleem meer, ik was diegene die dat pixel probleem aan de kaak heeft gesteld, en nu ook zo,n €150,- verlies heb geleden alleen om het feit dat jullie niet adequaat gereageerd hebben.

Dit 1e linkje gaat over mijn verhaal (Edwin 40)
http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads..._da#Post1872479

Dit linkje gaat over het pixel probleem (waar het mee begon)
http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...els#Post1823407

Ben nu zeer benieuwd hoe jullie hier over denken? ik kan het een en het ander via facturen aantonen.

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen, allereerst bedankt voor het contact met rebox over de bootloader laugh . Zou graag met hun contact willen komen, maar heb hen al enkele malen mail gestuurd zonder dat hier respons op kwam.(misschien toch maar bellen?) Ik vroeg mij af of het niet handiger is om de firmware van de bootloader apart op de website te zetten, net zoals zij hebben gedaan wat betreft de verschillende versies van de seca-kaarten. Ben momenteel nog op vakantie in Frankrijk en heb geen mogelijk om nu al te reageren, maar dat gaat goed komen. Nogmaals bedankt en ik houd je/jullie op de hoogte. Lars

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...