Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Bootloader


krutchie

Aanbevolen berichten

Het vreemde is dat rebox weet dat er veel problemen zijn welke opgelost kunnen worden met de nieuwe bootloader maar ze geven die niet aan hun klanten, staat niet onder de downloads.

 

Nog vreemder is dat ze veel commentaar krijgen op dit forum en op andere fora, ze lezen dat zelf ook wel, maar hebben dat dus liever dan dat ze die personen voorzien, met een simpele download, van een nieuwe bootloader.

 

Waarom zetten ze die dan niet online als ze die gewoon wel in huis hebben, dat zou voor hun minder klachten opleveren en een betere verkoop (niemand met klachten zal de rebox bij anderen aanraden, je verteld je familie en vrienden over klachten en die vertellen het ook weer verder dus per persoon zijn er al snel 50 tot 100 personen die van jou klachten weten).

 

Zijn ze daar dan niet mee op de hoogte of hebben ze geen nieuwe bootloader voor de rebox waar de L 1.19 bootloader inzit en om die reden niet in de download staat.

Het lijkt mij vreemd dat ze niet van die klachten af zouden willen dus zouden ze elke update zo snel mogelijk online zetten om klachten te beperken, dus ook een bootloader voor de mensen met klachten.

 

Een canaldigitaal certificaat krijgen ze nooit voor de rebox 9000 vanwege het gegeven dat je er andere software in kan zetten en diverse plugins.

 

catw

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bootloader kun je toch niet zomaar in de box zetten zoals de firmware, volgens mij is hier een stukje software en kabel voor nodig net zoals je bv octagon wilt gebruiken. Vraag me af dit zomaar via de site geregeld kan worden. Misschien een terugroep zoals Rebox al eerder heeft gedaan met de topfield 7710 voor wie er echt last van heeft.

coolstream neo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt en ik denk dan ook dat ze tegen de kosten opzien bij een terugroep, wie wil er verzendkosten gaan betalen voor een fout welke door de importeur nu is aangegeven, zie het bericht van Jürgen.

De kosten van verzending (als het niet met een update online kan zullen dus voor de importeur zijn rekening moeten komen.

Maar de klant gaat voor en die heeft recht op een goed produkt, en als je een goed produkt verkoopt dan maak je meer winst dus klachten (zoals ze hu hebben) wil je niet hebben.

 

catw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
Dat klopt en ik denk dan ook dat ze tegen de kosten opzien bij een terugroep, wie wil er verzendkosten gaan betalen voor een fout welke door de importeur nu is aangegeven, zie het bericht van Jürgen.
De kosten van verzending (als het niet met een update online kan zullen dus voor de importeur zijn rekening moeten komen.
Maar de klant gaat voor en die heeft recht op een goed produkt, en als je een goed produkt verkoopt dan maak je meer winst dus klachten (zoals ze hu hebben) wil je niet hebben.

catw




Ik meen op dit forum te hebben gelezen, dat iemand bij het overgaan naar Sw van een ander BOX (Octagon?, weet niet meer pressies welk bericht dit was ), Zijn loader van 1.23 naar 1.21 is gewijzigd.

Hier uit zou je kunnen leiden dat dit Sw-matig kan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was ik...

Een bootloader is het eerste programma dat gestart wordt

als hardware onder spanning gezet word, de electronica start

dus dit programma, een soort van BIOS voor de PC.

De bootloader stuurt de Harddisk aan en ander devices in de Rebox,

en ook de firmware wordt door de bootloader gestart (firmware = applicatie).

De bootloader kun je gewoon via de serieel port vervangen / installeren.

De Rebox is eigenlijk een linux pc.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwuppie
Jurgen, allereerst bedankt voor het contact met rebox over de bootloader laugh . Zou graag met hun contact willen komen, maar heb hen al enkele malen mail gestuurd zonder dat hier respons op kwam.(misschien toch maar bellen?)

Dag Lars,

Volgens mij ben jij de enige met het Pixel probleem die nu ook daadwerkelijk heeft gereageerd, de meeste andere reacties op dit bericht zijn meer of minder irrelevant.
Waarom Rebox niet op jouw verzonden mailberichten reageert weet ik uiteraard niet maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat als jij een mail naar Rebox stuurt Rebox niet antwoordt.
Zet in het Onderwerpvak de tekst 'Verzoek om upgrade Loader 1.23' en daarbij vraagt om een afspraak te maken om de loader in jouw RE-9000 te upgraden.

Rebox heeft om mij onbekende reden afgezien om de loader 1.23 los beschikbaar te stellen en ook om de loader 1.23 in de nieuwste software 1.08.34 te integreren.
In eerste instantie ook niet zo belangrijk want je hebt nu de mogelijkheid om de bootloader te vervangen.
Mocht Rebox niet op jouw mail reageren wat belet je om voor een afspraak te bellen.
Let wel dat het de importeur is en niet verplicht is om rechtstreeks met gebruikers te communiceren.
Uiteraard is het ook een optie om met dit verhaal naar je dealer te gaan zodat hij de communicatie verder met Rebox voert.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komt nu toch wel wat vaart in.

Rebox geeft vanmorgen aanvullend door dat naast de binnenkort te verschijnen update 1.08.34 ook op redelijke termijn een update 1.08.34 beschikbaar komt met loader 1.23.

Ik veronderstel dat de laatst genoemde dan ook via de download beschikbaar komt en jezelf kunt kiezen voor welke optie je gaat.

Wil je niet wachten totdat de update met loader 1.23 beschikbaar is dan toch maar de ontvanger naar Rebox opsturen om de loader te vervangen.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK VIND DAT IK RECHT HEB OP EEN DEEL VAN EEN EVENTUELE SCHADEVERGOEDING.

IK BEN HET DIE DE BOATLOADERKWESTIE HIER OP DE DRAAD HEEFT GEBRACHT,KIJK MAAR IN DE VOORGAANDE BERICHTEN.

VERDIEN EEN VERGOEDING OM DE TIP DIE IK HIER HEB BINNENGEBRACHT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

OF TOCH MINSTENS EEN VRIENDELIJKE DANKUWEL.

 

ERUDIET

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: erudiet
IK VIND DAT IK RECHT HEB OP EEN DEEL VAN EEN EVENTUELE SCHADEVERGOEDING.
IK BEN HET DIE DE BOATLOADERKWESTIE HIER OP DE DRAAD HEEFT GEBRACHT,KIJK MAAR IN DE VOORGAANDE BERICHTEN.
VERDIEN EEN VERGOEDING OM DE TIP DIE IK HIER HEB BINNENGEBRACHT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
OF TOCH MINSTENS EEN VRIENDELIJKE DANKUWEL.

ERUDIET


HUH

Dank u wel

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: erudiet
IK VIND DAT IK RECHT HEB OP EEN DEEL VAN EEN EVENTUELE SCHADEVERGOEDING.
IK BEN HET DIE DE BOATLOADERKWESTIE HIER OP DE DRAAD HEEFT GEBRACHT,KIJK MAAR IN DE VOORGAANDE BERICHTEN.
VERDIEN EEN VERGOEDING OM DE TIP DIE IK HIER HEB BINNENGEBRACHT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
OF TOCH MINSTENS EEN VRIENDELIJKE DANKUWEL.

ERUDIET


Je hebt er misschien gevoelsmatig recht op maar ik denk geen poot om op te staan.

Het was jouw eigen keuze een nieuwe box te kopen niet op advies van Rebox frown

Jouw vetgedrukte berichten hierover zullen niet in je voordeel werken. Ik ben het met je eens maar ik vrees dat dit de praktijk is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: erudiet
IK VIND DAT IK RECHT HEB OP EEN DEEL VAN EEN EVENTUELE SCHADEVERGOEDING.
IK BEN HET DIE DE BOATLOADERKWESTIE HIER OP DE DRAAD HEEFT GEBRACHT,KIJK MAAR IN DE VOORGAANDE BERICHTEN.
VERDIEN EEN VERGOEDING OM DE TIP DIE IK HIER HEB BINNENGEBRACHT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
OF TOCH MINSTENS EEN VRIENDELIJKE DANKUWEL.

ERUDIET

Waarom schreeuw je zo?

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Er komt nu toch wel wat vaart in.
Rebox geeft vanmorgen aanvullend door dat naast de binnenkort te verschijnen update 1.08.34 ook op redelijke termijn een update 1.08.34 beschikbaar komt met loader 1.23.
Ik veronderstel dat de laatst genoemde dan ook via de download beschikbaar komt en jezelf kunt kiezen voor welke optie je gaat.
Wil je niet wachten totdat de update met loader 1.23 beschikbaar is dan toch maar de ontvanger naar Rebox opsturen om de loader te vervangen.

Ben benieuwd, houd ons maar op de hoogte van deze ontwikkeling..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog maar weer een aanvulling.

Desgevraagd mailde Rebox mij dat de upgrade 1.08.34 met loader 1.23 binnen 2 á 3 weken beschikbaar gesteld zou kunnen worden.

 

Dit geldt overigens niet voor de upgrade 1.08.34 zonder loader, die zal waarschijnlijk vrij snel vrijgegeven worden.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...