Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Bootloader


krutchie

Aanbevolen berichten

Als je nu geen echte problemen hebt zou ik de bootloader niet vervangen.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De vraag is alleen wanneer je weet dat je probleem ook daadwerkelijk aan de bootloader gerelateerd is? Het enige probleem wat ik gehoord had dat met de bootloader aanpassing opgelost kan worden is het Pixelprobleem.. Maar ook trek ik dit al persoonlijk in twijfel, want ik gebruik ook de 1.19 loader versie en ik heb geen last van het pixelprobleem.. Als het dus aan software ligt, dan ben ik zo simpel om te denken dat ik dit probleem dus ook moet kennen... Ik denk dus dat dit meer een combinatie/samenspel is tussen de software/hardware/tv/kabels etc?

 

Ik zelf heb het probleem bij gebruik van beide interne kaartsloten tegelijkertijd, het lijkt mij dat de bootloader misschien wel aansturing/drivers kent voor de interne kaartsloten maar weet iemand toevallig wat nu exact de "bootloader" doet? Is het alleen maar om de eigenlijke firmware op te starten of doet dit nog meer en zorgt dit ook voor de aansturing van alle zijcomponenten?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had t/m versie 97 geen problemen wat betreft de pixels, vanaf versie 1.08.01 is het begonnen. De ene keer wat erger dan de andere keer en wat opviel, als de ontvanger 2 maal achter elkaar was opgestart, bleef dit 'probleem' meestal weg. Heb nu bootloader 1.23 erin en tot nu toe nog geen problemen. Mijn conclusie is toch dat de goede werking van het firmware, valt en staat met de werking van de boatloader. Heb hier een tijdje geleden nog een rebox-8000 gehad met bootloader 1.21 en deze werkt ook feilloos wat betreft de pixels.(met versie 1.08.26)

Lars

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwuppie
Had t/m versie 97 geen problemen wat betreft de pixels, vanaf versie 1.08.01 is het begonnen. De ene keer wat erger dan de andere keer en wat opviel, als de ontvanger 2 maal achter elkaar was opgestart, bleef dit 'probleem' meestal weg. Heb nu bootloader 1.23 erin en tot nu toe nog geen problemen. Mijn conclusie is toch dat de goede werking van het firmware, valt en staat met de werking van de boatloader. Heb hier een tijdje geleden nog een rebox-8000 gehad met bootloader 1.21 en deze werkt ook feilloos wat betreft de pixels.(met versie 1.08.26)
Lars


Dit heb ik exact zo ervaren, alleen toen ik rebox op de hoogte bracht scheepte ze mij af met dat het aan de uitzending lag.(ik had zelfs een filmje op een bekende filmjes site geplaatst)
Vervolgens kocht ik weer een nw 9000HD met loader 1,23 en toen waren er geen pixel problemen meer.(trouwens ik heb nu heel weinig problemen).
Maar dit grapje heeft wel wat geld gekost,jammer dat ze het zo kort door de bocht opnamen.

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
....maar weet iemand toevallig wat nu exact de "bootloader" doet? Is het alleen maar om de eigenlijke firmware op te starten of doet dit nog meer en zorgt dit ook voor de aansturing van alle zijcomponenten?

Zie de bootloader als de BIOS van de lap- / desktop.
De bootloader zorgt ervoor dat het systeem op gang komt en is een soort intermediar tussen de hardware (componenten) en de software.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Dag Gert,

Volgens mij had jij geen noemenswaardige problemen te vermelden.
Als je ook geen last hebt van het Pixelprobleem, welk hoofdzakelijk bij Bootloader 1.19 schijnt voor te komen, zou ik de huidige in gebruik zijnde loaderversie niet vervangen.
Iets wat goed functioneert kan immers niet beter functioneren.

klopt, maar ik heb wel dat pixelprobleem

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg de bootloader versie 1.23 niet geinstalleerd op de rebox 9000. Ik heb de TDTmaxiboot geinstalleerd hoe krijg ik de 1.23 versie op de rebox? Als ik de orginele u-boot installeer dan is mijn rebox een Atevio 7000 en dan geeft porter een foutmelding. Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik toch de bootloader vervangen en dan maar afwachten of het pixelprobleem is verholpen.

Uiteraard kun je dan v37 gebruiken maar dan moet je met het Freeze probleem rekening houden.

Wil je dit voorkomen dan daarna weer v26 installeren.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cars
Ik krijg de bootloader versie 1.23 niet geinstalleerd op de rebox 9000. Ik heb de TDTmaxiboot geinstalleerd hoe krijg ik de 1.23 versie op de rebox? Als ik de orginele u-boot installeer dan is mijn rebox een Atevio 7000 en dan geeft porter een foutmelding. Iemand een idee?

Deze bootloader kan alleen i.c.m. de Rebox firmware worden toegepast.
Als je andere firmware gebruikt moet je de bootloader bij de andere Reseller downloaden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Zie de bootloader als de BIOS van de lap- / desktop.
De bootloader zorgt ervoor dat het systeem op gang komt en is een soort intermediar tussen de hardware (componenten) en de software.

Dat begrijp ik, maargoed je hebt ook Windows drivers nodig om de uiteindelijke hardware goed aan te spreken smile

Als er een bug zit in de BIOS, dan moeten alle moederborden van dit type hier last van hebben. Dit ervaren wij hier niet. Bij een Windows Driver (of de normale firmware) zou het de software kunnen zijn of andere interne afhandelingen. Het lijkt dus dat het pixelprobleem wordt opgelost voor de Bootloader, maar ik vraag het me nog steeds af of het ook mijn probleem kan oplossen

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Dan zou ik toch de bootloader vervangen en dan maar afwachten of het pixelprobleem is verholpen.
Uiteraard kun je dan v37 gebruiken maar dan moet je met het Freeze probleem rekening houden.
Wil je dit voorkomen dan daarna weer v26 installeren.
ik heb de bootloader nu vervangen, naar de 1.23 met de software 108.37. had het zelfde probleem als iedereen hij zag mijn smartkaart niet meer, ik vind dit toch raar, ik heb toen de software 108.37 met de USB sticks die zag die bij mijn weer wel overschreven. nu ziet die de smartkaart wel.zo als het er nu uit ziet! draat alles goed, nu maar hopen dat het pixelprobleem is verholpen. gr. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de site van Rebox staat duidelijk dat je na het vervangen van de bootloader je opnieuw de firmware moet installeren (al bevat de bootloader al de firmware).

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de stoute schoenen maar aangetrokken en de 9000 met bootloader 1.19 geupgrade naar 1.23.

De upgrade gaat inderdaad niet simpel maar uiteindelijk is het gelukt.

Ik kijk nu een uur en heb geen rode spikkels meer kunnen ontdekken, afwachten maar!

Als er wat geks gaat gebeuren meld ik me wel weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff, had vanmiddag weer spikkels door het beeld. Eerst nog gedacht dat het aan de film zou liggen, maar ook de volgende uitzending(film) had hetzelfde. Ben nu een beetje 'moedeloos' geworden, heb goede hoop gehad dat het dit zou zijn.... frown Zou het dan toch aan het hardware/moederbord liggen? Het is in iedergeval een van de eerste series.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...