Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Bootloader


krutchie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Jürgen
Jurgen, allereerst bedankt voor het contact met rebox over de bootloader laugh . Zou graag met hun contact willen komen, maar heb hen al enkele malen mail gestuurd zonder dat hier respons op kwam.(misschien toch maar bellen?)

Dag Lars,

Volgens mij ben jij de enige met het Pixel probleem die nu ook daadwerkelijk heeft gereageerd, de meeste andere reacties op dit bericht zijn meer of minder irrelevant.
Waarom Rebox niet op jouw verzonden mailberichten reageert weet ik uiteraard niet maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat als jij een mail naar Rebox stuurt Rebox niet antwoordt.
Zet in het Onderwerpvak de tekst 'Verzoek om upgrade Loader 1.23' en daarbij vraagt om een afspraak te maken om de loader in jouw RE-9000 te upgraden.

Hallo
Zie onderstaand mijn contact met Rebox binnen 1 uur
Hallo Rob,
Bedankt voor het snelle antwoord.
Ik wacht gewoon de volgende software update af.
Vind het geen groot probleem.
Vriendelijke groet
Simon Muller


Van: Info| Rebox [mailto:info@rebox.tv]
Verzonden: woensdag 11 augustus 2010 10:40
Aan: 'Simon Muller'
CC: info@rebox.tv
Onderwerp: RE: 9000 HD

Geachte heer Muller,

Bedankt voor uw reactie.

Wij kunnen loader versie V1.23 alleen installeren bij ons op kantoor installeren.

Met de volgende software update stellen wij ook een versie beschikbaar inclusief loader V1.23. Wij verwachten deze software binnen een paar weken beschikbaar te hebben.

Als u de loader eerder wil vervangen dan kunt u de ontvanger naar ons opsturen.

Met vriendelijke groet

Rob van Moorst

Rebox

Van: Simon Muller [mailto:info@simonmuller.nl]
Verzonden: woensdag 11 augustus 2010 10:02
Aan: info@rebox.tv
Onderwerp: 9000 HD

Hallo,

Ik ben in het bezit van een 9000 HD met bootloader 1.19, echter deze geeft de reeds bij u bekende Pixelproblemen.
Nu het ik vernomen dat met bootloader 1.23 dit probleem zou zijn opgelost.
Hoe kan het probleem met de bootloader worden opgelost?
Verder ben ik zeer tevreden over de ontvanger.

Vriendelijke groet
Simon Muller

Loader L 1.19
H/W versie RE 9000 1.00
Software RE v1 1.08.26
API versie API 16.2010
Data Versie FDU V1.3

Rebox 9000 HD, Loader 1.52 FW 1.10.05, Multytenne45, Philips 47PFL9705H/12, Onkyo TX-NR808, Harmony 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: erudiet
..........
VERDIEN EEN VERGOEDING OM DE TIP DIE IK HIER HEB BINNENGEBRACHT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
OF TOCH MINSTENS EEN VRIENDELIJKE DANKUWEL.

ERUDIET

Mischien een inzamelings actie houden voor "onze" schreeuwende erudiet.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Origineel bericht van: erudiet
IK VIND DAT IK RECHT HEB OP EEN DEEL VAN EEN EVENTUELE SCHADEVERGOEDING.
IK BEN HET DIE DE BOATLOADERKWESTIE HIER OP DE DRAAD HEEFT GEBRACHT,KIJK MAAR IN DE VOORGAANDE BERICHTEN.
VERDIEN EEN VERGOEDING OM DE TIP DIE IK HIER HEB BINNENGEBRACHT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
OF TOCH MINSTENS EEN VRIENDELIJKE DANKUWEL.

ERUDIET

Waarom schreeuw je zo?

Omdat ik het in werkelijkheid ben die de bal aan het rollen heeft gebracht. Ik ben de eerste geleverde geweest met die loader1.23 en dat heb ik op de draad hier vermeld.
Daarop heeft edwin40 zijn reeds verkochte(verise 1.19) vervangen door een nieuwe(versie 1.23). Ere wie ere toekomt.
Of zijn jullie niet zo?
Erudiet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: erudiet
Origineel bericht van: erudiet
....
...
ERUDIET


.. Ere wie ere toekomt.
Of zijn jullie niet zo?
Erudiet


Dat kan zo zijn, dat weet ik niet.. Maar je zit op een forum, je helpt andere forum leden als je een positieve bijdrage kan aanleveren.. Dus je helpt andere mensen, dit zou in mijn opinie erkenning genoeg moeten zijn. Uiteindelijk heeft heel deze discussie er toe geleid dat de loader 1.23 in de firmware komt te staan, dus dat is mooi... Maar probeer die schreeuw berichten voor je te te houden, dat leest niet prettig voor anderen.........

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een eventuele vergoeding zal je moeten claimen bij degene, met wie je de verkoopovereenkomst hebt afgesloten.

 

Je zal dus naar je handelaar moeten gaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij gemis van gevoel voor humor stel ik voor dit draadje af te sluiten.

Als je een apparaat buitengooit en daarna hetzelfde terugkoopt, moet je ook niet zeiken over het feit dat je een verlies hebt.

Alle dingen zijn relatief in het leven.

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: erudiet
Bij gemis van gevoel voor humor stel ik voor dit draadje af te sluiten.
Als je een apparaat buitengooit en daarna hetzelfde terugkoopt, moet je ook niet zeiken over het feit dat je een verlies hebt.
Alle dingen zijn relatief in het leven.
xxxx

O!!
Was het bedoeld als humor?
Zo kwam het anders niet over.

Mvrg!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien dit item over de bootloader van de Rebox 9000 gaat wil ik daar graag wat over vragen.

Ik heb mijn box van herfst 2009, met bootloader L1.19, HW RE9000 1,00, FW rev.1.08.26, en FDU v1,3.

In enkele onderwerpen wordt gesuggereerd dat bepaalde klachten zouden kunnen verdwijnen na upgrading van de bootloader, v1,21 of 1,23, (of nog hoger?).

Indien dat al waar is, hoe kun je die bootloader flashen? En waar haal je die vandaan?

NB: niet iedereen woont twintig meter van Haarlem, dus naar Rebox lopen is voor mij geen optie. smirk

De belangrijkste klachten zijn; af en toe mislukte opnames, bij snelle commando's van AB vastlopers, af en toe onterechte balk met b.v. "geen signaal" en de lastigste, dat stupide terugspringen van de markering tijdens doorlopen van de tijdbalk van een opname (skipprobleem).

 

 

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij had ik het antwoord al in dit draadje hierboven gegeven, zie de kopie hieronder.

Daar staat dus dat er een versie komt met loader 1.23 en dat is toch naar mijn mening het antwoord op jouw vraag.

 

Origineel bericht van: Jürgen
Er komt nu toch wel wat vaart in.

Rebox geeft vanmorgen aanvullend door dat naast de binnenkort te verschijnen update 1.08.34 ook op redelijke termijn een update 1.08.34 beschikbaar komt met loader 1.23.

Ik veronderstel dat de laatst genoemde dan ook via de download beschikbaar komt en jezelf kunt kiezen voor welke optie je gaat.

Wil je niet wachten totdat de update met loader 1.23 beschikbaar is dan toch maar de ontvanger naar Rebox opsturen om de loader te vervangen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lennie

In enkele onderwerpen wordt gesuggereerd dat bepaalde klachten zouden kunnen verdwijnen na upgrading van de bootloader, v1,21 of 1,23, (of nog hoger?).


Klopt het pixelprobleem schijnt met 1.23 verledentijd te zijn. Andere problemen zijn mij niet bekend.

Origineel bericht van: lennie

Indien dat al waar is, hoe kun je die bootloader flashen? En waar haal je die vandaan?


Even geduld er is gemeld door Rebox (via mail zie correspondentie andere forumleden in eerdere berichten) dat er een update komt incl. bootloader 1.23 smile

Wat een service binnen een minuut 2 x een antwoord!! wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik had dergelijke berichten wel gelezen, maar vond ze nogal onder voorbehoud en tegenstrijdig. Want een opmerking dat problemen als met pixels niet oplosbaar zijn met een bootloaderupdate leek mij terecht. Een bootloader is immers vergelijkbaar met het BIOS van een PC dat alleen de bootup regelt? Afwachten dus, en welk deel van de update bepaalde problemen oplost zal me trouwens worst wezen, als het maar gebeurt.

Pixelproblemen heb ik eigenlijk nooit last van gehad, maar des te meer van dat skipprobleem. Uiterst irritant.

Ik begrijp tevens dat die bootloader ook via een USB-stick overgezet kan worden, dus opsturen hoeft niet?

 

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lennie
Ja, ik had dergelijke berichten wel gelezen, maar vond ze nogal onder voorbehoud en tegenstrijdig.

Dag Lennie,
Misschien is het wel handig om de reacties eens goed te lezen.

In een van de reacties in deze thread schrijf ik toch heel expliciet dat Rebox heeft aangegeven dat er een nieuwe firmware komt met daarin een ingebakken loader 1.23 en in een daaropvolgend bericht dat dit over plusminus 14 dagen gaat plaatsvinden.
Hoe zo, onder voorbehoud en tegenstrijdig.

Origineel bericht van: lennie
Ik begrijp tevens dat die bootloader ook via een USB-stick overgezet kan worden, dus opsturen hoeft niet?

Ook hier geldt het bovenstaande, als er nieuwe firmware komt, installeer die zoals altijd met de USB stick en dus ook de ingebakken loader.
Opsturen alleen als je niet op de update wilt of kunt wachten.

Lijkt mij toch allemaal helder en duidelijk.


Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen tijd en zin alle items opnieuw door te lezen die ik de afgelopen week heb gezien. Maar er werd hier en daar toch heftig gediscussiëerd over de kans op het inderdaad verdwijnen van reeds lang bekende klachten met een volgende update.

Ik heb zelf ook meermaals de belofte van Rebox gehad dat ze bepaalde, door mij en vele anderen vermelde klachten met de volgende update zouden meenemen, maar tot nog toe is daar bitter weinig van terecht gekomen.

Dus enig wantrouwen omtrent de komende update is begrijpelijk.

Ook de discussie omtrent de werking van bootloaders kwam ik eerder tegen. Waren de meningen ook nogal verdeeld over.

We zullen het zien. Ik ben benieuwd.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lennie
Ik heb geen tijd en zin alle items opnieuw door te lezen ..

Als je geen zin en tijd hebt om (opnieuw) te lezen dan vind ik dat je ook geen opmerkingen moet plaatsen die niet gebaseerd zijn op feiten.
Dat je misschien geen vertrouwen in Rebox hebt is één zijde van het verhaal maar mij gaat het om het feit dat als iemand in deze thread desgevraagd heldere en duidelijke informatie geeft, je dit niet in twijfel moet trekken door te roepen dat dit tegenstrijdig is.
Hiermee doe je geen recht aan de informerende partij.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...