Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Bootloader


krutchie

Aanbevolen berichten

Bij mij gebeurt het meestal tijdens zappen, maar toch ook wel eens tijdens gewoon kijken...

Ik denk daarom (zoals ik al eens eerder had gemeld) dat het heel interessant zou zijn, om te vragen of iemand met 1.08.37 en veel problemen jouw systems settings file zou inladen. (of die van iemand anders zonder problemen)

 

Als dan zijn problemen zijn opgelost, ligt het aan een instelling...

(Ikzelf heb helaas 1.08.26)

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Peter,

 

Goed plan, ik heb op de RE-9000 op dit moment ook weer 1.08.26 geïnstalleerd totdat het Freeze probleem is verholpen.

Dus stuur mij maar via PM jouw e-mail adres dan stuur ik mijn recente system file op.

Ben benieuwd maar ik denk niet dat het aan de instellingen ligt.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan dat doen, maar mijn systeem loopt nu gemiddeld 1x per week vast. (Gaat ook wel eens een weekje goed smile )

Misschien als er iemand is met heel veel problemen, dan is de uitslag wat duidelijker en eerder te zien?

 

(Meerdere vastlopers per dag zou natuurlijk ideaal zijn :D )

 

Ook een vergelijkbare installatie zou een voordeel zijn (qua schotel/disecq), zodat e.e.a. zo weinig mogelijk hoeft te worden veranderd in de instellingen.

(Anders heeft dat misschien ook weer invloed)

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Toch blijft het een gek verschijnsel dat de één wel en de ander geen vastlopers heeft.
Mijn RE-9000 heeft nog nooit een vastloper gehad terwijl ik elke dag minimaal 1 HD zender opneem en circa 5 uur HD TV kijk.

Is er niet een bepaald schema of systeem te ontdekken wanneer de ontvanger vastloopt?
Een bepaalde zender of tijdens het veelvuldige zappen of noem maar op?


Ik neem altijd alles op in HD, en kijk altijd later. (behalve het journaal)
Vaak neem ik 2 xHD tegelijk op, en kijk 1x HD

Ook kijk ik vaak in timeschift.
Sinds ik een WD HDD er in had gezet, waren alle vastlopers verleden tijd.

Moet ik er eigenlijk ook nog bij zeggen, dat ik amper aan het zappen ben!

Het blijft vreemd waarom de ene wel last heeft, en de ander niet!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Jürgen, ook hier 2 vannen ingebouwd en op een aparte voeding.

ook de voeding op hoge snelheid loopt mijn ontvanger ook met grote regelmaat vast

 

Als ik een A4 velletje op de ontvanger leg, wordt deze er vanaf geblazen door de vannen. en nog vast lopers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henri,

 

Kun je een bepaald stramien ontdekken in het vastlopen?

Gebeurt dit bij bepaalde handelingen of bepaalde tijden of bij bepaalde zenders?

Ergens moet toch wel een gemeenschappelijk noemer te vinden zijn waarbij de ontvangers vastlopen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Het vastlopen gebeurd, als ik gewoon naar een zender kijk. Beeld staat stil, en alleen weer aan de gang te krijgen via schakelaar achterzijden.

 

maakt bij mij niet uit, naar welke zender.

Op een avond gebeurd dit een a twee maal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Henri, wat jij hier beschrijft is onacceptabel en ik begrijp alleen niet goed waarom jij dan met dit apparaat niet teruggaat naar de dealer / leverancier.

Als dit één á twee keer per avond gebeurt dan moet dit ook bij de dealer gemakkelijk reproduceerbaar zijn en dientengevolge claimbaar.

 

Althans zou ik persoonlijk met een dergelijk probleem bij de dealer zolang voor de deur gaan liggen totdat hij het probleem heeft opgelost.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vraag over de bootloader is momenteel het volgende, waarom geven ze die niet vrij.

Dus de nieuwe bootloader zonder andere firmware er bij zodat een ieder deze in de rebox kan zetten en de rest van de firmware kan behouden zoals het voor een ieder het beste uitkomt.

 

Is dit onwil of begrijp ik iets niet, de bootloader zou naar mijn inzicht dus ook los van andere software op de site van rebox kunnen staan.

Op die wijze hoef je niets uit te ruilen, altijd goed dat je jou specifieke instellingen kan overdragen, al kan dat ook door te zeggen hoe of jij tot die instellingen gekomen bent en waardoor jou receiver goed werkt zoals jij zelf zou willen en waarvoor je deze receiver aangekocht hebt.

 

Zelf zou ik de nieuwe bootloader er ook graag inzetten maar zonder toegevoegde firmware en ik denk dat er wel meer mensen zijn die dat op die wijze beter zouden vinden.

Voor rebox Haarlem zou dit een overweging moeten zijn om hun produkt de waarde te geven die zij (de importeur) er aan toekennen.

Tot op heden komen ze dit nog niet na voor hun, teleurgestelde, klanten.

 

catw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ik ben er ook mee terug geweest naar de dealer, deze geeft aan, dat de nieuwe firmware zeer gebrekkig is, en alleen maar problemen veroorzaakt, maar met de eerdere firmware, heb ik nagenoeg de zelfde problemen.

 

Als de volgende firmware niet naar behoren gaat werken, zeg ik satellietontvangst vaarwel, en ga terug naar de kabel.

 

Mijn buurman heeft dan ruim een week ook gedaan, en heeft perfect beeld, met een digitale decoder.

 

Ik heb hier nu vele verschillende merken ontvangers gehad, en ze hebben allemaal nagenoeg de zelfde problemen.

 

Al die verhalen, van Fortis hecht ik weinig waarde aan, eerst zien, en dan geloven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
Mijn vraag over de bootloader is momenteel het volgende, waarom geven ze die niet vrij.
Dus de nieuwe bootloader zonder andere firmware er bij zodat een ieder deze in de rebox kan zetten en de rest van de firmware kan behouden zoals het voor een ieder het beste uitkomt.

catw


Zou het niet zo kunnen zijn dat alleen de bootloader vervangen bij andere firmware problemen geeft? Je kunt na de update volgens mij oudere firmware terugzetten.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels ook de nieuwe bootloader geinstalleerd, maar de rode spikkel problemen blijven helaas (zij het iets minder volgens mij).

 

Verder moet ik zeggen dat ik eigenlijk helemaal geen last heb van andere problemen, behalve dan van sporadisch SERVICE FOUT in beeld bij het zappen, maar dit lost zichzelf binnen een paar seconden op altijd.

 

Ik zit nu dus een beetje in tweestrijd. Of terug naar de dealer en zorgen dat ik een ontvanger krijg die geen spikkelproblemen meer heeft, maar met het risico dat ik allerlei andere problemen er voor terugkrijg, of het spikkelprobleem maar accepteren en hopen dat het toch met een andere firmware ooit verholpen kan worden (met de .97 firmware was het immers niet aanwezig).

 

Ohja, het afstandsbedieningprobleem:

Wanneer de ontvanger niet reageert op de a.b. moet je er maar eens op letten of, zodra je een toets indrukt, de STB knop oplicht. Dit is bij mij op zulke momenten dan niet het geval en na 1x weer op die knop drukken reageert alles weer normaal.

 

*REBOX9000HD320GB, DM7020S80GB

*VisiosatG4, 3x Inverto Quad + 1x Alps Quad @ Astra1/2/3/Eurobird/Hotbird

*3x Spaun SAR411 + 1x Triax MFD41D DiSEqC 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten
Origineel bericht van: edwin40
Henri

Ik moet bekennen dat ik niet het hele topic weer gelezen heb.
Maar probeer eens de hardisk eruit te halen en kijk eens of je het nog hebt.

Ik heb de vatslopers max 1x per week



De HDD heb ik los gehad, en het probleem blijft??
Ik geef het nog een kans, als het dan niet naar behoren werkt, gaat hij er uit.

Ik voel mij behoorlijk bedonderd door REBOX !!!!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Salient
....behalve dan van sporadisch SERVICE FOUT in beeld bij het zappen, maar dit lost zichzelf binnen een paar seconden op altijd.

Dit probleem zou op een niet goed werkende DiSEqC switch kunnen wijzen.
Voor zo ver ik me nog kan herinneren zijn er een aantal forumleden met hetzelfde probleem geweest.
Na het aanpassen van hun configuratie is het probleem niet meer opgetreden.
Meestal ging het om de DiSEqC switch.
Met een aantal merken - typen heeft Rebox problemen mee maar dat was ook met de Dreambox het geval.
Ik weet niet welke DiSEqC je nu gebruikt maar misschien is het wel handig om dat eens te testen of een andere switch dit probleem oplost.
Hier liep trouwens ook al eerder een draadje over.
Ook de bekabeling kan soms de oorzaak zijn.

Een Service Fout treed op als de transponder niet kan worden gevonden.
Dit is uiteraard het geval als deze foutief in de zenderlijst staat maar ook als de DiSEqC niet goed of snel genoeg schakelt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...