Ga naar inhoud


Denk ik nu zo verkeerd of doet Ziggo raar ?


Aanbevolen berichten

In mijn woonplaats Den Bosch zit ik -als het om mijn internetaansluiting gaat- tot volle tevredenheid bij Ziggo. Nu hebben wij in Drenthe een recreatiewoning gekocht en dat valt ook onder het voorzieningengebied van Ziggo. Nu heb ik aan een medewerker van Ziggo de vraag gesteld of het mogelijk is mijn modem uit Den Bosch los te maken en mee te nemen naar Drenthe en daar weer aan te koppelen. Uiteraard wil ik dan aansluitkosten betalen om de "poorten open te zetten" maar de medewerker vertelde me dat het zo niet werkt en kwam met de mogelijkheid van het goedkoopste abonnement van € 19,95 per maand. Maar:

-We zullen daar op jaarbasis hooguit een dag of 50 à 60 zitten.

-We verhuren het huisje niet dus als ik het in Drenthe gebruik, is er in Den Bosch geen dataverkeer en vice versa.

Het is een luxeprobleem want als je je een tweede huis kunt veroorloven, kan een abonnement er ook nog wel bij maar het gaat me meer om het principe.

 

 

Groetjes van John uit Den Bosch

 

PS: Het is daar zeer rustig dus de mogelijkheid om even op iemand zijn netwerk in te pluggen is er niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:
maar het gaat me meer om het principe

 

Welk principe? Dat jij daar gratis internet wil?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Citaat:
maar het gaat me meer om het principe


Welk principe? Dat jij daar gratis internet wil?


Vindt ik weer tekort door de bocht, hij betaald voor diensten waar hij dan op een andere lokatie van wil genieten.

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt inderdaad zo niet omdat het modem gekoppeld is aan aan perceel. Of het in theorie kan wat je wilt: misschien wel, maar Ziggo is daar kennelijk niet op voorbereid, technisch dan wel administratief. Het netwerk is verdeeld in diverse segmenten, waarschijnlijk zijn er technische obstakels om een modem zomaar te kunnen verplaatsen. Het zou wat anders zijn als je 2e woning vlak bij de 1e staat, waarschijnlijk dat het dan wel werkt, maar dat is hier niet aan de orde.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, het tijdelijk afsluiten internet op locatie x en het tegelijkertijd aanzetten op locatie y is wel een vage theoretische mogelijkheid maar daar zit nogal wat werk in. Dat moet immers gewoon met de hand gebeuren. Geen enkel bedrijf gaat dat voor je doen.

 

Komt nog eens bij dat je niet voor je modem betaalt maar voor een internetverbinding op een bepaald adres. Dat adres in Drenthe is een ander adres en dus zul je ook daar moeten betalen. Ook dat is niet anders dan bij andere providers.

 

Conclusie: Ziggo doet niet raar maar houdt zich aan wat redelijk gezien mogelijk is en houdt bovendien vast aan haar eigen principes.

 

Wat jij beter kan doen is een mobiel internetabonnement (met zo'n dongle) nemen, bijvoorbeeld prepaid. Als je van administratieve rompslomp houdt en je bent telkens een aaneengesloten termijn in je tweede huis dan kun je er ook nog voor kiezen om Ziggo telkens op te zeggen en aan te vragen voor je huis in Drenthe. Dat vervolgens weer op te zeggen en aan te vragen voor je eigen huis. Ziggo heeft immers maandcontracten.

 

Qua administratie is dat hetzelfde als wat Ziggo anders voor jou zou moeten doen.

 

 

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Dit vind ik dan weer kort door de bocht, hij zou dan ook het gas water en licht gratis op zijn vakantie lokatie willen hebben. sick Het zou een mooie boel worden omdat hij nu niet thuis onder de douche gaat en geen water en gas verbruikt en het licht thuis niet brand hij dat op zijn vakantie adres gratis wil gebruiken omdat dit toch al betaald is, zo werkt dat dus niet cry


Sjaak, appels en peren, dat zijn geen digitale diensten, ik denk dat jij ook wel weet dat er wel degelijk diensten zijn zoals voip kastjes die je wel mee mag/kan nemen en op andere lokaties aan kunt sluiten.
maar internet providers is wel ff iets anders natuurlijk, technisch zal t wel kunnen maar providers zullen wel hier niet aan willen want dan is t einde idd. zoek.

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is de oorspronkelijke vraag zo gek nog niet. Ik heb bijv. een abonnement op Canal Digitaal. Als ik mijn apparatuur (ontvanger en smartcard) meeneem naar een ander adres (mits daar een schotel hangt) kan ik daar ook kijken met mijn abonnement.

 

Een Ziggo modem is niets anders dan een netwerkdeelnemer in een groot computernetwerk. Waarom zou je deze niet los kunnen koppelen en ergens anders weer aansluiten? Technisch zou het misschien kunnen, maar zoals ik al zei denk ik dat er te veel hobbels genomen moeten worden en het te veel problemen voor Ziggo met zich meebrengt. Het zou bijvoorbeeld de IP adressering, netwerkroutering, capaciteitsberekeningen en storingsmeldingen bemoeilijken als ze niet meer weten waar alle modems precies aangesloten zijn.

Tot slot: heb je het eens geprobeerd? Misschien dat het wel gewoon werkt?

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn god,

Waarom kan men niet gewoon antwoord geven in plaats van

meningen. Altijd dat muggenziften.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste alx,

 

Je bedenkt je wel drie keer voordat je een vraag wil stellen. Voor je het weet gaan mensen interpreteren of dichten ze je allerlei karaktereigenschappen toe die ze tussen de regels door menen te lezen. Dat gebeurt naar mijn mening veel te vaak op dit board. En verder constateer ik dat wanneer je de "kwantitatief tot de veelposters behoort, de kwaliteit er nogal eens in wil schieten. Qua lidmaatschap behoor ik tot de oude l..... maar de zin wordt met de dag minder....Nederland gaat nog eens kapot door het vele geze.. en gezeur. Maar ja, tijdens de WK hebben we ook 16 miljoen trainers; zal wel bij de volksaard horen.

 

Groetjes van John uit Den Bosch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Sjaak nu blijkt maar weer hoe "intelligent" je reacties zijn. Als je mij citeert, moet je het goed doen want dit was een reactie op iets waarover jij als eerste begonnen bent. Zie hieronder:

 

"Dit vind ik dan weer kort door de bocht, hij zou dan ook het gas water en licht gratis op zijn vakantie lokatie willen hebben. Het zou een mooie boel worden omdat hij nu niet thuis onder de douche gaat en geen water en gas verbruikt en het licht thuis niet brand hij dat op zijn vakantie adres gratis wil gebruiken omdat dit toch al betaald is, zo werkt dat dus niet".

 

Ik vind het prima als hier een slotje op komt want een aantal mensen heeft mij inmiddels op een normale manier verder geholpen.

 

En voor het overige sluit ik me aan bij wat hierboven vermeld is door alx. Door "zinnige bijdragen" zoals door Sjaak (k) raakt mijn enthousiasme voor en zin in dit board behoorlijk vertroebeld.

 

Groetjes van John uit Den Bosch

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Frank67

 

Technisch is het vast en zeker mogelijk maar commercieel niet. Je betaalt niet voor een apparaat in een netwerk maar voor een aansluiting op een bepaald adres. Sjaak(K) zegt het wat bot maar in feite komt het er wel op nee dat TS een gratis aansluiting op zijn tweede adres wil.

 

Technisch geredeneerd misschien niet totaal wereldvreemd gedacht maar absoluut onmogelijk bij een bedrijf als Ziggo. Bovendien moet er ook nog eens een complete internetaansluiting aangezet worden op dat adres. Dat gaat wel remote overigens.

 

Een dienst die naar een bepaald adres gaat is iets anders dan een dienst die iedereen uit de lucht kan plukken.

 

Overigens was het vroeger inderdaad wel zo dat je je modem in dezelfde wijk gewoon ergens anders weg kon zetten maar dat is erg lang geleden.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om het antwoord te geven aan de TS.

 

"Denk ik nu zo verkeerd of doet Ziggo raar"

 

Nou Ziggo doet niet raar en verleent jou toegang op het internet middels een modem die bij jou thuis staat. Hiervoor hebben ze vanuit Ziggo zelf eea geconfigureerd dat het aan jouw huisadres is gekoppeld.

 

Wil je dus met jouw abonnement ergens anders Ziggo kunnen gebruiken dan dien je Ziggo op de hoogte te stellen van je verhuizing en kan het op het nieuwe adres worden opgeleverd.

 

Ziggo doet dus zeker niet raar en jij denkt verkeerd.

 

Een heel goed voorbeeld is jouw vaste telefoonlijn. Als hij nu staat op 012-3456789 dan is ie gekoppeld aan jouw huisadres.

Als jij die telefoon meeneemt naar weet ik waar in Nederland, dan kan je niet verwachten dat ie overgaat als ik dat nummer bel.

 

Het beste alternatief, ook gezien de kosten is een Pre-Paid Dongle. Je betaald alleen gebruik van internet als je erop zit. Met een VOIP-Programma kan je ook nog eens bellen. Betaal je een luttel bedrag aan de VOIP dienst dan heb je zelfs een eigen nummer. Maar ik mag aanemen dat dat niet nodig zal zijn daar bijna iedereen een GSM bezit.

 

Je vraagstelling is hiermede wel beantwoord. En denk je dat je meer als normaal zal internetten overweeg dan ipv een Dongle (Pre-Paid zijn de kosten niet, een Dongle-abbo is rond de 20 Euro/maand) een ADSL only van Online ofzo van 12,50 Euro per maand met 3 MB.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat sheeplover zo'n kort lontje heeft en zich op zijn dinges getrapt voelt.

 

Maar dat komt dan toch echt door zijn eigen vraagstelling. Hij heeft inderdaad het woord "gratis" niet gebruikt maar wat anders zou de reden van zijn vraag kunnen zijn?

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...