Ga naar inhoud


Denk ik nu zo verkeerd of doet Ziggo raar ?


Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Psychosammie
Jammer dat sheeplover zo'n kort lontje heeft en zich op zijn dinges getrapt voelt.

Maar dat komt dan toch echt door zijn eigen vraagstelling. Hij heeft inderdaad het woord "gratis" niet gebruikt maar wat anders zou de reden van zijn vraag kunnen zijn?



Als jij op vakantie gaat in Nederland en je neemt een radio mee plugt hem in werkt hij toch ook, als je een mobiel hebt kun je bellen in Hilversum maar ook in Breda.
Helaas is een modem geen mobiel apparaat. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: dream7020
Persoonlijk snap ik het probleem ook niet.

Ziggo is per maand opzegbaar. dus de maanden als je er niet bent zeg je die op.



Het gaat niet om Ziggo als jij op vakantie gaat en je hebt een satontvanger en eenmalig zet je op je woning in Drenthe ook een schotel en je neemt je ontvanger mee kun je ook TV kijken hoef je ook geen verhuizing door te geven aan CDS.
Heb je internet via de satelliet precies hetzelfde je hoeft niets op te zeggen of om te laten zetten je hebt internet.
Dat het met een vast modem net iets anders werkt OK. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dream7020
Persoonlijk snap ik het probleem ook niet.

Ziggo is per maand opzegbaar. dus de maanden als je er niet bent zeg je die op.



Je hebt toch ook administratie kosten/aansluit kosten ?

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Greatone
Je hebt toch ook administratie kosten/aansluit kosten ?


Alleen als je nog totaal geen klant bent bij Ziggo betaal je aansluitkosten. Heb je al standaard RTV dan betaal je niets eenmaligs voor internet. Zo was het in ieder geval altijd.

Probleem is natuurlijk wel dat je je modem in moet leveren als je opzegt dus het wordt dan wel een hobby om modems naar Ziggo te sturen wink.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

"Jammer dat sheeplover zo'n kort lontje heeft en zich op zijn dinges getrapt voelt.

 

Maar dat komt dan toch echt door zijn eigen vraagstelling. Hij heeft inderdaad het woord "gratis" niet gebruikt maar wat anders zou de reden van zijn vraag kunnen zijn?"

 

Commentaar: Jammer dat psychosammie zo impulsief is en meent via interpretaties voor anderen te kunnen denken.

Maar dat komt dan toch echt door zijn eigenwijsheid. Omdat topicstarter het woord gratis niet gebruik heeft, maar zich afvroeg of er mogelijkheden waren binnen hetzelfde netwerk, wilde hij via een normaal bedoelde vraag te weten komen hoe dat zat.

 

Groetjes van John uit Den Bosch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Het zou een mooie boel worden omdat hij nu niet thuis onder de douche gaat en geen water en gas verbruikt en het licht thuis niet brand hij dat op zijn vakantie adres gratis wil gebruiken omdat dit toch al betaald is, zo werkt dat dus niet cry


Dat klopt natuurlijk niet @Sjaak(k) thuis betaalt hij niet als hij niet verbruikt buiten het vastrecht.
Als hij op zijn vakantie woning gas of elektra verbruikt betaalt hij dat hoeveel hij verbruikt heeft.
Als er niemand anders in zijn woning in den Bosch is gebruikt hij niets en betaalt hij niets buiten zijn dingen die hij aan heeft staan zoals de koelkast.

Met Ziggo is het anders als hij niets verbruikt op zijn woonadres betaalt hij gewoon de volle mep.
Maar probeer je eens in te denken in een netwerk zou het niet uit moeten maken waar je precies inlogt het modem meld zich aan wordt herkent en zegt dat is John uit den Bosch die heeft een abo en kan hier gewoon internetten.

Nu werkt het niet zo dat weet ik ook wel maar het idee is toch helemaal niet verkeerd. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan allen die zich betrokken voelen met betrekking tot het bovenstaande onderwerp:

 

Allereerst een citaat:

 

"@En laat laat sheeplover maar eens uitleggen dat zijn "het gaat om het principe" iets anders zou betekenen dan gewoon "gratis" Ziggo internet te willen gebruiken whistle

En aub graag een "normale" reactie en niet zoals bij Psychosammie."

 

Door bovenstaande uitlating geeft Sjaak (k) te kennen dat hij de reactie van psychosammie normaal vindt, waarvan akte.

 

De reacties zoals gegeven sinds gisteren varieren van begrip tot onbegrip; dat betekent in elk geval dat de vraagstelling discussie oproept en daar is dit board volgens mij voor bedoeld.

 

En dan nu inhoudelijk, namelijk het principe. Ik dacht gisteren dat ik duidelijk was in de uiteenzetting van mijn vraag. Blijkbaar niet, daarom een laatste poging:

 

In mijn naïviteit zie ik het Ziggonetwerk als 1 geheel waar je -als je abonnee bent- "plaatsonafhankelijk" kunt inpluggen. Na betaling van aansluitkosten waarover ik het gisteren ook al had dacht ik dan op een andere plaats van dezelfde diensten gebruik te kunnen maken. Omdat ik nooit en te nimmer op 2 plaatsen zal internetten(immers ik heb maar 1 modem), zie ik het als het gebruik maken van dezelfde dienst maar dan op een andere locatie. Als je -redenerend volgens het bovenstaande mijn abonnementsprijs van €67,95 per maand en de bereidheid om aansluitkosten te betalen voor een andere locatie- dat wil interpreteren als gratis internet, dan geef mijn portie maar aan fikkie.

 

En dan nu wat losse gedachten:

Vaker dan mij lief is, kom ik hier nogal eens "afzeikreacties" tegen. Ik geef het voorbeeld hier even van psychosammie omdat hij degene was die zo reageerde en verder dient het louter als voorbeeld. Ab

 

Ik zie -en dat is een beeld dat opgeroepen wordt door zijn avatar- iemand die op zijn motor langskomt, even snel een lullige opmerking neerlegt en er vervolgens weer als een haas vandoor gaat op zijn motor. Als dat een inhoudelijke reactie is, dan denk ik laat het alsjeblieft en zwijg dan. Nodeloos om hier verder allerlei personen en situaties aan te halen maar ik hoop dat mensen eerst eens goed in de spiegel willen kijken alvorens allerlei aanmatigende opmerkingen menen te moeten maken.

 

Tenslotte bied ik mijn excuses aan al diegenen die zich door mijn uitlatingen gegriefd voelen. Als je vraagt om inhoud en in plaats daarvan krijg je allerlei stront over je heen, dan reageer ik ook wat korter door de bocht. Degene die meent dat ik in mijn vraagstelling al de basis heb gelegd tot het oproepen van dit soort reacties, nodig ik graag uit om via pm daarop inhoudelijk in te gaan.

 

Groeten van John uit Den Bosch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO

Overigens was het vroeger inderdaad wel zo dat je je modem in dezelfde wijk gewoon ergens anders weg kon zetten maar dat is erg lang geleden.


Ik heb pas geleden mijn modem eens bij mijn ouders aangekoppeld en dat werkte prima. Ik kon bellen met mijn eigen tel nummer en bij inkomende tel ging tel gewoon over. Internetsnelheid was ook snelheid behorende bij mijn abo. Ik moet daarbij wel vermelden dat mijn ouders niet ver bij mij vandaan wonen. Zover ik weet kijkt de Ziggo server naar het mac adres van het modem maar of er nog meer mac adressen zijn waar ie naar kijkt bijvoorbeeld een groepsverdeler of zoiets weet ik niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@sheeplover

 

Citaat:
Vaker dan mij lief is, kom ik hier nogal eens "afzeikreacties" tegen. Ik geef het voorbeeld hier even van psychosammie omdat hij degene was die zo reageerde en verder dient het louter als voorbeeld. Ab

 

Kun je even aangeven waarom jij je door mij afgezeken voelt? Ik heb in mijn 2 berichtjes nergens een onvertogen woord laten vallen.

 

Tot twee keer toe ben je onduidelijk over je bedoelingen je hebt het over "het principe" en "de mogelijkheden".

 

Terwijl je natuurlijk al lang weet dat die mogelijkheid er is. Gewoon een abonnement op je tweede adres nemen.

 

Het is dus ook niet zo gek als ik aanneem dat je op je 2e adres gewoon gratis internet wil. En daar is ook niets mis mee, we blijven uiteindelijk Nederlanders.

 

Maar de kern is dat jij met Ziggo een afspraak voor levering van internet op een adres hebt (dat is de geleverde dienst) en niet voor internet verbruik op een willekeurig adres.

 

Vergelijkingen met gas of canaal digitaal gaan dan ook niet op omdat het een totaal andere dienst is met een ander betaalmodel.

 

Blijft dus het punt dat jij je verongelijkt voelt omdat ik en anderen denken dat jij gratis internet wil. Geen gekke gedachte en geen enkele reden voor jou om zo'n heftige reactie te geven.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@psychosammie: wat jammer als ik de moeite neem om in alle rust het probleem nog eens uit te leggen en zelfs mijn excuses aan te bieden jij het nog steeds niet snapt. Jammer, jammer, jammer...

 

Als ik kijk naar deze zeer recente link:

 

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1874763/all/Hulp_bij_M3U_tool_maken

 

zie ik dat jij in de interactie met anderen hetzelfde gevoel weet op te roepen als bij mij. Een geruststellende gedachte.

En om nog even terug te komen op de term "leesvaardigheid"; eerst heb je het over gratis en nu weer een vergelijking met gas en canal digitaal; allemaal termen die ik echt niet gebruikt heb. Zucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook in dat topic heb ik geen lelijk woord gezegd en heb ik de vrager zelfs een prima en gratis oplossing gegeven. Het is jammer dat hij er niet even serieus naar wil kijken omdat hij eigenlijk al iets in gedachten had, en dan is er meestal geen ruimte meer voor alternatieven.

 

Achteraf blijkt dat hij helemaal niet om een M3U oplossing vraagt maar dat kon ik niet weten.

 

En inderdaad, leesvaardigheid. Nergens zeg ik dat jij gas en CD hebt genoemd. Deze en soortgelijke voorbeelden zijn door anderen genoemd. Ik haal ze alleen aan om aan te geven naar jou en de anderen dat het onjuiste voorbeelden zijn.

 

Dus als jij vreemde gevoelens krijgt in de interactie met mij dan denk ik nog steeds aan jouw korte lontje. Je kan je ook te snel aangevallen voelen. Die intentie had ik in elk geval niet.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...