Ga naar inhoud


VU+ ten opzichte van dreambox 8000


peterksr

Aanbevolen berichten

Ik heb in de woonkamer een DM8000 + Philips TV met digitenne conax staan, beiden worden bediend met de AB van de Dream die zodanig in de hand ligt dat je alles blind en snel kan bedienen.

 

In de slaapkamer staat de VU+Duo en een Samsung LED tv, beiden worden bediend met de low-end AB van Logitech (27 euro, vaker besproken) Deze ligt niet zodanig in de hand dat je deze blind kan bedienen maar heeft wel als voordeel dat als je de aan knop bedient alles aan en uit gaat. Een prima vervanger voor de VU AB, als je met die AB ook de tv zou kunnen bedienen was er niets aan de hand geweest.

 

AB's voor de TV liggen in de kast.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ik vraag me eigenlijk af waarom iedereen met de afstandsbediening van de Vu+ de TV wil bedienen. Ik zet de TV aan met de Aan/Uit knop en voor de rest heb ik genoeg aan de afstandsbediening van de Vu+. Dit geldt ook voor de TV en m'n dm800, ook deze TV wordt alleen Aan/Uit gezet met het daarvoor bestemde knopje (op de TV) en de rest wordt met de AB van de dm800 gedaan.

Is de standby functie van de TV zo interessant ??????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Als je eenmaal gewend bent om met slechts 1 AB alles te kunnen doen zoals met de Dream AB ervaar je het noodzakelijke gebruik van een tweede AB als lastig, ook al is het voor het aan en uitzetten.


100% mee eens!

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al de gemakken ten spijt, maar van mij mag die standbye toets op de afstandsbediening verdwijnen. Toch vreemd dat al die regeltjes van <1 Watt in standbye nodig zijn voor een televisie. Ik zet de televisie altijd aan en uit met de knop op de tv. De afstandsbediening voor de tv ligt hier maar te verstoffen smile

 

Helaas schijnen niet alle televisies die knoppen meer te hebben. Actie voor de EU? wink

Vu+ Duo 4K (OpenPLi 9.0) Visiosat BigBisat met een hele kermis aan LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Allemaal,

 

Leuk dat het nu over AB's gaat. echter lees ik niemand reageren over het feit je met een DM8000 meer dan 5 zenders kan opnemen...

 

ik heb gisteren een VU duo gekocht met de verwachting dan ik meerdere zenders tegelijk kan opnemen. mocht het niet het geval zijn dan breng ik hem terug, ik heb de vu nog niet uitgepakt.

 

alvast bedankt voor jullie hulp.

DM7020 160G, VU DUO 1TB, 2 schotels: 1 met LBN, 1 met 4 LNB's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Leuk dat het nu over AB's gaat. echter lees ik niemand reageren over het feit je met een DM8000 meer dan 5 zenders kan opnemen...


ik kan al jaren met dm7020 en nu met VU+ duizenden zenders opnemen

of bedoel je tegelijkertijd opnemen?

als je meerdere tuners intern hebt, dus twin (VU+ DUO) of quattro (DM8000) betekent het dat je afhankelijk van de "Onafhankelijke Coax LNB aansluiting" een en ander kunt opnemen

per tuner gescheiden en per transponder gecombineerd.
denk daar maar eens over na voor er te snel op te reageren (ofschoon snel reageren mag ook)

het is echter zo dat per sata aansluiting naar je HDD een maximum bestaat aan data-verkeer.

dat is rekenkundig te bepalen of in laboratorium omstandigheden en sinds kort afhankelijk van je smartcard.

dus wie durft de juiste aantallen te vermelden en kan vergelijken.... tussen de twee als in de vraagstelling.

dm8000 <> VU+ Duo

ciao

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het hier zoveel over de AB (overigens wel een belangrijk onderdeel) gaat is een goed teken voor de VU, er zit namelijk niet ze gek veel verschil, dat komt met name door de software.

 

Nogmaals, ik kan gezien de behoefte aan meerdere tuners (2 DVB-t) niet zonder 8000 maar verder voldoet de VU aan alle verwachtingen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd dat klopt als de AB als min punt gezien wordt is de rest wel goed.

 

Ik ben zelf erg tevreden over mijn VU+, geniet er iedere dag van. (weet zelf geen vergelijking tussen beide, want ik heb geen dm8000)

1x VU+ DUO OpenPli, 2x VU+ solo

78 cm triax met quad duo lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Halve topic gaat over de afstandbediening, volgens mij is dit een bijzaak afgaande op de vraag van de topicstarter whistle

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovendien is vooral de witte AB van de VU subliem: je ziet hem meteen waar dan ook liggen.

Voor de rest is het wat je gewend bent. Vond de AB van de 8000 waar ik laatst mee speelde uiterst vervelend omdat ik die van de VU gewend ben en zonder kijken kan bedienen terwijl het bij die van de Dream zoeken is.

 

 

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...