Ga naar inhoud


Open bericht aan TV Vlaanderen


DreamboxFreak

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Zuppelan
Ik zeg niet dat je over een jaar nog intern kan delen of een hele transponder opnemen. Ik zeg ook niet dat dat met een CI wel kan.

Maar dat m'n Droomdoosje (of beter Vu+) volgend jaar nog beeld geeft, met Softcam en de kaart in de kaartlezer, daar slaap ik toch redelijk gerust op.

Ja, als je de lat maar laag genoeg raakt, geraak je er natuurlijk over.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik leg de lat graag op de juiste plaats: De keuze van vrije hardware was en is een belangrijk voordeel ten opzichte van bijv. Telenet. Speculeren dat men erop zint daar een eind aan te maken ontbreekt naar mijn mening iedere grond.

 

De kaartdeelkwestie is een andere, en de zorgen die daaromtrent zijn lijken mij volledig terecht omdat er velen mensen geinvesteerd hebben in intern delen, hetzij via Droomdoosjes, hetzij via SmartWii's en elke duidelijkheid daarover ontbreekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Ik leg de lat graag op de juiste plaats: De keuze van vrije hardware was en is een belangrijk voordeel ten opzichte van bijv. Telenet. Speculeren dat men erop zint daar een eind aan te maken ontbreekt naar mijn mening iedere grond

Wel, wij hebben dan een andere mening over het nut van die vrije hardwarekeuze.
Intern sharen, meerder zenders van een transponder opnemen met één tuner en één kaart zijn voor mij essentiële onderdelen van vrije hardwarekeuze.
Dat jij andere verwachtingen hebt, kan gerust zijn, maar je kunt niet ontkennen dat als het uitkomt wat nu gezien wordt met de MTV transponder het een serieuze stap achteruit is.

Een paar jaar geleden keek ik meer dan nu, en zelfs als ik FTA (veel BBC, Arte HD, TV5ME enz.) keek gebruikte ik vaak beide tuners, en nam makkelijk tot 6 opnames tegelijk op (eigenlijk maar 4, maar door de overlappingen kom je wel aan 6).
Dat dat FTA wel kan, maar voor een betalend abonnement niet, vind ik een schande (niet dat DMM daar iets kan aan doen, natuurlijk).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: testerbe
"Je kan dit DVB-T antennesignaal met een koppelaar, samenvoegen aan je satelliet signaal. Binnen bij je sat-tuner een splitter en tegenwoordig snappen de meeste TV's ook DVB-T. "
Hoe moet dit dan gebeuren (o.a. dat samenvoegen)?

Dat kan met een Diplexer. Effe googlen op "Diplex dvb-t sat" en/of "TV Sat combiner". Een satshop heeft daarvan een heel mooi plaatje maar ik vrees dat de moderators het niet op prijs stellen die link te posten
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Citaat:
De kaartdeelkwestie is een andere, en de zorgen die daaromtrent zijn lijken mij volledig terecht omdat er velen mensen geinvesteerd hebben in intern delen, hetzij via Droomdoosjes, hetzij via SmartWii's en elke duidelijkheid daarover ontbreekt

 

Ik wil nog even duidelijk maken dat als ik me goed herinner, in de periode dat ik begonnen ben met TVV dat ze op hun site als oplossing voor meerdere ontvangers de Smartwi aanraden...

 

Heb er zo ééntje aangeschaft op aanraden van TVV, bij een officiële dealer, koste toen 199€.

 

Gooi weg dat ding...

 

TVV beslist wel dat het genoeg is? Krijg ik dan ook 199€ terug van TVV?

 

Dit lijkt op het gegeven woord van een politieker...

 

 

M.v.g.

 

Eddy Vl

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We wachten rustig af met de overgebleven TV Vl. kijkers. Eentje is een jurist en die heeft al gezegd dat als bepaalde hardware plots waardeloos wordt hij TV Vl. collectief in gebreke gaat stellen (wat dat ook moge zijn).

 

Ze kunnen altijd bij mij Belgacom TV komen kijken ;-)

SAT: momenteel niets meer 😞

Kabel: Telenet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het niet betekenen dat als tvv de vroegere ontvanger die ze zomaar toelieten nu verbieden dus (de niet officele ontvanger). Dit waarschijnlijk niet zomaar kunnen omdat ze er vroeger hun klanten hebben mee gelokt en nu plots zeggen dit mag niet meer. Dus breekt tvv met een van zijn hoofd voorwaarden van toetreden.

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Homer
Zou het niet betekenen dat als tvv de vroegere ontvanger die ze zomaar toelieten nu verbieden dus (de niet officele ontvanger). Dit waarschijnlijk niet zomaar kunnen omdat ze er vroeger hun klanten hebben mee gelokt en nu plots zeggen dit mag niet meer. Dus breekt tvv met een van zijn hoofd voorwaarden van toetreden.
homer

Bij CD en TVV zijn het echte juridische haarklovers, dat is al langer duidelijk.
Ze gaan die alternatieve ontvangers niet verbieden, ze gaan gewoon zeggen dat ze nooit gegarandeerd hebben dat ze gingen blijven werken.
En verder gaan ze dan zeggen dat de wijzigingen binnen de SECA3 norm vallen.

Voor smartwi kunnen ze dan zeggen van "jamaar, je kunt nog altijd op 2 ontvangers tegelijk naar 1 kanaal kijken (of 4, afhankelijk van waar ze hun limiet leggen).
Je kunt hem zogezegd dus nog altijd gebruiken.

Allez, kijk eens wat ze gedaan hebben met die losse smartcards.
Stopzetten, en verplichten om er een module bij te kopen.
Met als argument dat het voor extra zekerheid op beeld geeft.
Maar tegelijk, als dan een ontvanger er niet mee samenwerkt, verwijzen ze weer gewoon naar de fabrikant van die ontvanger.
Dus je extra zekerheid heb je in de praktijk toch niet, maar je moet wel die module erbij nemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn die losse chipkaarten nu echt weg? Ze zijn namelijk wel erg goed verkrijgbaar voor een produkt wat niet meer gevoerd wordt en ik had dan ook geen enkele moeite om een losse chipkaart zonder CI te bestellen. In de webwinkel van TVV zijn ze inderdaad niet meer te vinden, maar zowat iedere satwinkel/webwinkel heeft ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Zijn die losse chipkaarten nu echt weg? Ze zijn namelijk wel erg goed verkrijgbaar voor een produkt wat niet meer gevoerd wordt en ik had dan ook geen enkele moeite om een losse chipkaart zonder CI te bestellen. In de webwinkel van TVV zijn ze inderdaad niet meer te vinden, maar zowat iedere satwinkel/webwinkel heeft ze.

Misschien zijn ze er dan in stilte op teruggekomen, dat zou kunnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...