Ga naar inhoud


Open bericht aan TV Vlaanderen


DreamboxFreak

Aanbevolen berichten


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@ erudiet

 

Er is niets verkeerd mee om af en toe eens de pleister op de wonde te willen leggen. Amager heeft hier een paar berichten eerder een prima samenvatting gemaakt van wat momenteel toch bij vele TVV klanten leeft. Zelf vind ik satelliettelevisie nog altijd een van de betere manieren om TV te kijken dus is het alleen al m'n hoop dat TV Vlaanderen eindelijke eens rekening begint te houden met al die punten (hier reeds eerder opgesomd) i.p.v hardnekkig hun ding te blijven waardoor uiteindelijk het merendeel hun abonnement zal stopzetten. Persoonlijk zou het geen slecht idee zijn om dit ergens bij TV Vlaanderen eens bekend te maken (hopelijk lezen ze hier mee...) zodat we nog lang van Vlaamse satelliettelevisie in België (en dus ook in het buitenland) kunnen genieten.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@erudiet,

 

Een tijdje geleden werkte de tntkaart nog perfect in de VU+Duo,de vrouw des huize wilde nu en dan eens iets opnemen maar nu ze de kaart weer dicht hebben getimmerd zijn we terug verplicht om de strong te gebruiken. Zoals hier eerder al vermeld staat zou die kaart terug werken voor de SD kanalen met een oscam software,Misschien later weer de hd kanalen. Ook de klantgerichtheid laat tewensen over en zeker als ze de prijs verhogen zonder de mensen iets te laten weten via normale weg, nee je moeten kijken op internet!

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk worden die glitches opgelost voordat mijn einde contract opzegperiode nadert, dwz in 2 maand, want dan is het gedaan met TVV. Terug naar zorgeloze tv, belgacom of telenet maakt me niet uit. 2 maand zou toch moeten haalbaar zijn om dit probleem op te lossen, alhoewel ze er al zeker 2 maand mee bezig zijn..

 

Spijtig natuurlijk, maar ik ben zeker niet de enige met deze beslissing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben anders toch ook heel tevreden over tvvlaanderen.

Heb het nu ook al een 4 tal jaren.

Ben zelf ex techn. van belgacom geweest. En heb veel bgc installaties gedaan. Naar mijn mening, is tvvlaanderen nog het stabielst.

 

Belgacom is streaming video, minste fout op de kabel, en je heb last van storingen. Ligt de kabel over, en dit gebeurt veel, heb je niets meer, en dan mag je een weekje of langer wachten.

 

Oke ze hebben een groot aanbod, omdat ze het geld ervoor hebben. Maar je moet voor elk appart boeket betalen, veel meer als bij tvvlaanderen.

Maar de beeldkwaliteit is via schotel vele beter!

 

Telenet, ander verhaal, beeldkwaliteit vind ik ook bedroevend, en je moet nog kabel abbo blijven betalen. Trouwens dat zijn schurken eerste klas. Hoeveel mensen ik al niet heb horen klagen door verkeerde facture en deurwaarders enzo.

 

En dan nog, het zappen op een bgc box of een telenet box, is stukke trager als via men schotel. (via dm8000).

 

Van die haperingen heb ik ook al een tijdje last van. Maar dit gebeurd maar enkele keren op een dag, een sec. Kan ik mee leven. Ze zullen het wel oplossen.

 

En dan nog, tvvlaanderen is echt het goedkoopst! Tel alles maar eens op.

dm800hd, dm8000, wdtv live, multytenne 45 twin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AAley
Hopelijk worden die glitches opgelost voordat mijn einde contract opzegperiode nadert, dwz in 2 maand, want dan is het gedaan met TVV. Terug naar zorgeloze tv, belgacom of telenet maakt me niet uit. 2 maand zou toch moeten haalbaar zijn om dit probleem op te lossen, alhoewel ze er al zeker 2 maand mee bezig zijn..

Spijtig natuurlijk, maar ik ben zeker niet de enige met deze beslissing.


Wat bedoel je eigenlijk met "glitches"?
Ik ben nu wel geen grote tv kijker, maar toch bijna elke avond het nieuws en terzake op canvas, ik heb nog nooit geen enkele storing gezien, of kijk ik niet lang genoegmisschien?.
Hier altijd perfecte kwaliteit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Triss
En heb veel bgc installaties gedaan. Naar mijn mening, is tvvlaanderen nog het stabielst.

En een beetje verder spreek je dan van een paar haperingen per dag.
Dat noem ik niet stabiel.

Origineel bericht van: Triss
Belgacom is streaming video, minste fout op de kabel, en je heb last van storingen. Ligt de kabel over, en dit gebeurt veel, heb je niets meer, en dan mag je een weekje of langer wachten.

BelgacomTV lijkt mij inderdaad een zwakker systeem, een korte onderbreking in je internetverbinding is al voldoende voor een hikje.
Maar dat de kabel veel "over" ligt vind ik toch wel bij het haar getrokken.
Dat de kabel eruit ligt heb ik hier op 6 jaar tijd één keer meegemaakt, en dan was het op een paar uur opgelost.
Als ik dat dan vergelijk met de vele pannes die TVV de laatste jaren gehad heeft is dat een peulschil.

Origineel bericht van: Triss
Oke ze hebben een groot aanbod, omdat ze het geld ervoor hebben. Maar je moet voor elk appart boeket betalen, veel meer als bij tvvlaanderen.

Bij TVV moet je toch ook voor elk pakket betalen, maar wat erger is, is dat je dan nog bepaalde zenders niet kunt krijgen (regionale omroep, Ketnet+/Canvas+, bijv. of de Waalse zenders).

Origineel bericht van: Triss
Maar de beeldkwaliteit is via schotel vele beter!

Ik vind de beeldkwaliteit van BelgacomTV inderdaad niet goed.
Een paar weken geleden heb ik het zien draaien op een oude CRT TV waar van tevoren TVV op draaide, en ik vind dat BTV beeld scherpte missen.

Origineel bericht van: Triss
Telenet, ander verhaal, beeldkwaliteit vind ik ook bedroevend

Dan wil ik toch wel eens weten wat je met wat vergeleken hebt.
De Vlaamse zenders krijgen gewoon pakken meer bandbreedte bij Telenet dan bij TVV, en dat zie je gewoon direct aan de kwaliteit.
NED1-2-3 zijn dan weer duidelijk beter bij TVV, zeker omdat je ze daar in HD hebt.
De Duitse zijn beter op satelliet, maar daar zit TVV dan ook absoluut niet tussen.
De Britse zijn gelijk qua kwaliteit, maar zijn wel van zowel DVB als teletekst ondertiteling voorzien op satelliet, en gratis...
De Waalse zenders heb je niet eens op TVV, net als een pak andere zenders zoals Studio 100 TV, Disney Vlaanderen, de regionale omroep, één+, Ketnet+/Canvas+, enz.

Origineel bericht van: Triss
en je moet nog kabel abbo blijven betalen.

Ja, en anders betaal je TVV abonnement.
Is het dan goedkoper ?
Je moet om NED1HD,2H en 3HD te kunnen zien al het duurste abonnement nemen, dat is al 20€/maand, en dan moet je nog altijd je eigen apparatuur kopen !

Origineel bericht van: Triss
En dan nog, het zappen op een bgc box of een telenet box, is stukke trager als via men schotel. (via dm8000).

Dat klopt helemaal, alleen zijn het dit soort ontvangers dat TVV illegaal noemt !
Gaan we ze in het najaar nog kunnen gebruiken als hun nieuwe anti-CS maatregelen van start gaan ?
Dus als je hun eigen lamme decoders moet gebruiken met al die beperkingen, ben je dan nog altijd beter af ?
Ik denk dat je dan met een systeem zult zitten dat qua hardware veel duurder is, en qua mogelijkheden beperkter.

Origineel bericht van: Triss
Van die haperingen heb ik ook al een tijdje last van. Maar dit gebeurd maar enkele keren op een dag, een sec. Kan ik mee leven. Ze zullen het wel oplossen.

En dan noem jij dat het stabielste systeem...

Origineel bericht van: Triss
En dan nog, tvvlaanderen is echt het goedkoopst! Tel alles maar eens op.

Moet je zeker eens doen, dan zul je zien dat TVV gewoon het duurste systeem is.
Zeer dure aankoop van de hardware (en als je goedkoop gaat zul je nog eens een aantal zenders missen die wel op de kabel zitten), en nadien moet je niet het goedkoopste abonnement kiezen, of je hebt echt maar een heel mager aanbod.

TVV vind ik interessant voor :

1) mensen die afgelegen wonen of in het buitenland, en dus eigenlijk weinig keuze hebben.
2) mensen die de vrije hardwarekeuze belangrijk vinden, en de voordelen die daarmee gepaard gaan.
Met het vele gepruts aan de codering de laatste jaren lijkt TVV nu net die klanten te willen wegjagen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzz

Origineel bericht van: Triss
Telenet, ander verhaal, beeldkwaliteit vind ik ook bedroevend

Dan wil ik toch wel eens weten wat je met wat vergeleken hebt.
De Vlaamse zenders krijgen gewoon pakken meer bandbreedte bij Telenet dan bij TVV, en dat zie je gewoon direct aan de kwaliteit.
NED1-2-3 zijn dan weer duidelijk beter bij TVV, zeker omdat je ze daar in HD hebt.
De Duitse zijn beter op satelliet, maar daar zit TVV dan ook absoluut niet tussen.
De Britse zijn gelijk qua kwaliteit, maar zijn wel van zowel DVB als teletekst ondertiteling voorzien op satelliet, en gratis...

De Duitse, de BBC's en ITV's zijn de beste op satelliet. Telenet en Belgacom halen deze signalen van waar jij op sat naartoe kijkt. Bovendien zullen zij dit beeld resamplen naar een lagere bitrate. De gratis FTA kijkers op satteliet hebben voor die omroepen dus een beter beeldkwaliteit dan Telenet & Belgacom. Daar zit TVV voor niets tussen.
Origineel bericht van: zzzzzz

De Waalse zenders heb je niet eens op TVV, net als een pak andere zenders zoals Studio 100 TV, Disney Vlaanderen, de regionale omroep, één+, Ketnet+/Canvas+, enz.

Eén+, Ketnet+/Canvas+ kan je gratis, ik bedoel zonder abonnementskost, bekijken via DVB-T. Met een kleine binnenantenne, of als dat niet lukt een (kleine) antenne ergens rond je schotel bevestigen ben je al klaar. Een extra kabel hoef je niet te leggen. Je kan dit DVB-T antennesignaal met een koppelaar, samenvoegen aan je satelliet signaal. Binnen bij je sat-tuner een splitter en tegenwoordig snappen de meeste TV's ook DVB-T. Afhankelijk waar je woont, met een beetje geluk, kun je ook nog DVB-T ontvangen van Nederland, Wallonie of Frankrijk.

Een ouderwetse hark antenne is er perfect geschikt voor. Tov de vroegere analoge uitzendingen is de modulatie techniek gewijzigd maar dat maakt niets uit voor een ouderwetse antenne. Wel opletten dat de polarisatie klopt, op de meeste plaatsen betekent dit een kwartslag draaien (= rond de lengterichting = richting naar zendmast) tov de vroegere analoge uitzendingen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry als dit off topic is, doch totale leek zijnde :

 

"Je kan dit DVB-T antennesignaal met een koppelaar, samenvoegen aan je satelliet signaal. Binnen bij je sat-tuner een splitter en tegenwoordig snappen de meeste TV's ook DVB-T. "

 

Hoe moet dit dan gebeuren (o.a. dat samenvoegen)?

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz

Origineel bericht van: Triss
En dan nog, het zappen op een bgc box of een telenet box, is stukke trager als via men schotel. (via dm8000).

Dat klopt helemaal, alleen zijn het dit soort ontvangers dat TVV illegaal noemt !
Gaan we ze in het najaar nog kunnen gebruiken als hun nieuwe anti-CS maatregelen van start gaan ?


Ik verwacht wat dat betreft weinig problemen:
* Er is geen reden waarom anti-kaartdelen TV-kijken op een Droomdoosje onmogelijk zou maken
* Men weet bij TVV drommels goed dat Droomdoosjes populaire ontvangers zijn
* Als er een probleem ontstaat wordt het opgelost. De Dreambox is nu 8 jaar op de markt. De oudste apparaten geven vandaag met SECA3-kaart nog perfect beeld, met als reden dat problemen die ontstaan snel aangepakt worden.
* Als laatste redmiddel kan je nog altijd een CI-module in je Droomdoos prikken.

Waar je wel bang voor moet zijn is of intern delen nog gaat werken en of je nog een hele transponder tegelijk kunt opnemen. Die functies behoren tot kracht van de combinatie Satelliet+Droomdoos+TVV; het verdwijnen ervan maakt TVV en dus satelliet wel degelijk minder interessant. Dat is een open vraag, en of de soep zo heet gegeten wordt als hij opgediend wordt zal pas over enkele maanden duidelijk worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: testerbe
sorry als dit off topic is, doch totale leek zijnde :

"Je kan dit DVB-T antennesignaal met een koppelaar, samenvoegen aan je satelliet signaal. Binnen bij je sat-tuner een splitter en tegenwoordig snappen de meeste TV's ook DVB-T. "

Hoe moet dit dan gebeuren (o.a. dat samenvoegen)?

mvg


DVB-T gebruikt frequenties onder de 900 MHz, DVB-S boven de 1GHz. Beide signalen kunnen dus zonder dat ze elkaar storen over dezelfde kabel lopen. Om de signalen samen te voegen zijn er handige blokjes te koop, die tegelijk via filters voorkomen dat satellietsignaal naar je antenne lekt en omgekeerd, met Google vind je zo een paar winkels waar je ze kunt krijgen:

http://www.google.nl/search?q=Combiner+satelliet+en+kabel+TV&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Ik verwacht wat dat betreft weinig problemen:
* Er is geen reden waarom anti-kaartdelen TV-kijken op een Droomdoosje onmogelijk zou maken

Er staat bij het nieuws hier een topic over de anti-CS maatregelen die in voege zouden zijn bij de MTV zenders.
Blijkbaar hebben toch heel veel gebruikers (Dreambox en andere) daar last van.
Origineel bericht van: Zuppelan
* Men weet bij TVV drommels goed dat Droomdoosjes populaire ontvangers zijn

Maar of het hen daarom kan schelen is een andere zaak.
Ze lopen niet echt over van de klantvriendelijkheid.
Kijk maar naar de glitches, dat probleem duurt nu al maanden.

Origineel bericht van: Zuppelan
* Als laatste redmiddel kan je nog altijd een CI-module in je Droomdoos prikken.

Maar dan zit je met dezelfde beperkingen als die lamme TVV bakken.
Ik weet het, de DM8000 is zowat de meest veelzijdige ontvanger, maar als ze de boel van bovenhand saboteren door allerlei mogelijkheden weg te nemen, wordt het toch wel vervelend.

Origineel bericht van: Zuppelan
Waar je wel bang voor moet zijn is of intern delen nog gaat werken en of je nog een hele transponder tegelijk kunt opnemen. Die functies behoren tot kracht van de combinatie Satelliet+Droomdoos+TVV; het verdwijnen ervan maakt TVV en dus satelliet wel degelijk minder interessant. Dat is een open vraag, en of de soep zo heet gegeten wordt als hij opgediend wordt zal pas over enkele maanden duidelijk worden.

Tja, bij TVV willen ze precies alle geavanceerde klanten weg.
ze willen alleen nog van die simpele zielen die in de supermarkt op een verloren zaterdag in een gekke bui zo'n grote doos kopen.
Maar ik geloof niet in dat soort klant, satelliet is ietsje te complex daarvoor.
Jan Modaal heeft dan ook veel kans gefrustreerd te raken.
Zenders die verschuiven, zal hij nog wel kunnen opvangen met die fastscan lijst, maar als ze dan weggaan naar een andere satelliet is het minder lollig.
En waar zit de BBC ?
Ah, op een andere satelliet, tja, maar dat setje dat hij meegenomen heeft bevat maar een duo LNB.
En dat is dan nog zonder die technische problemen van de laatste tijd : glitches en zenders die niet open gaan.

Ik vind dat je als kleinste aanbieder niet te selectief moet zijn met je klanten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz

Origineel bericht van: Zuppelan
* Als laatste redmiddel kan je nog altijd een CI-module in je Droomdoos prikken.

Maar dan zit je met dezelfde beperkingen als die lamme TVV bakken.
Ik weet het, de DM8000 is zowat de meest veelzijdige ontvanger, maar als ze de boel van bovenhand saboteren door allerlei mogelijkheden weg te nemen, wordt het toch wel vervelend.


Niet mee eens. Wat nemen ze weg? Je kunt met een CI nog steeds vrijelijk zenders opnemen, zenders naar je PC streamen, je eigen zaplijsten aanleggen, het geluid van een zender met het beeld van een andere combineren, DVD's kijken, DivX kijken, YouTube op je TV toveren. Eigenlijk gewoon alles.

Waar dient een Softcam voor? Het is lekker goedkoop, erg toekomstbestendig, je kunt er kaarten mee delen, en je hebt het nodig als je een hele transponder wilt opnemen. Kan heel nuttig zijn, maar je zit echt niet op het nivo Philips als je zonder moet.

Dan nog zie ik dat als een worst-case, ik ga ervan uit dat mijn kaartje volgend jaar nog steeds in de kaartlezer en niet in een CI-slot zit.

Origineel bericht van: zzzzzzz

Maar of het hen daarom kan schelen is een andere zaak.
Ze lopen niet echt over van de klantvriendelijkheid.
Kijk maar naar de glitches, dat probleem duurt nu al maanden.


Ik ben daar niet zo pessimistisch in. Je kunt tussen de regels doorlezen dat er wel degelijk op Droomdoosjes getest wordt voordat dingen uitgerold worden. Dat is volkomen logisch ook, TVV wil echt niet de helft van z'n klandizie verliezen.

(Ik heb overigens al maanden geen last meer van glitches...)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Niet mee eens. Wat nemen ze weg? Je kunt met een CI nog steeds vrijelijk zenders opnemen, zenders naar je PC streamen, je eigen zaplijsten aanleggen, het geluid van een zender met het beeld van een andere combineren, DVD's kijken, DivX kijken, YouTube op je TV toveren. Eigenlijk gewoon alles.

Ik heb dat eens getest een jaartje geleden, 2 Aston CAMs die elk 2 zenders tegelijk kunnen decoderen, elk met een dummy kaartje voorzien van een Smartwi.
Op de Dreambox moest ik dan instellen dat die CI module meerdere zenders kon decoderen.
Maar er zat geen instelling in, over hoeveel het precies gaat.
Gevolg : er werd altijd voort dezelfde CI module en kaart aangesproken, en een 3e zender werd niet gedecodeerd.
Ook zappen was beduidend trager in vergelijking met zappen met softcam.
Zo simpel is het dus allemaal niet.

Origineel bericht van: zzzzzzz
Waar dient een Softcam voor? Het is lekker goedkoop, erg toekomstbestendig, je kunt er kaarten mee delen, en je hebt het nodig als je een hele transponder wilt opnemen. Kan heel nuttig zijn, maar je zit echt niet op het nivo Philips als je zonder moet.

Maar intern sharen is ook afhankelijk van een softcam.
Trouwens, je spreekt nu direct over een hele transponder.
TVV kan het aantal ECM's ook op 2 leggen.
Dan is 3 al een probleem, wat nog ver verwijderd is van een hele transponder.

Origineel bericht van: zzzzzzz
Ik ben daar niet zo pessimistisch in. Je kunt tussen de regels doorlezen dat er wel degelijk op Droomdoosjes getest wordt voordat dingen uitgerold worden. Dat is volkomen logisch ook, TVV wil echt niet de helft van z'n klandizie verliezen.

Getest om ze te kunnen saboteren, zul je bedoelen.
Weet je nog hoe ze de Dreambox een illegale ontvanger noemden ?

Origineel bericht van: zzzzzzz
(Ik heb overigens al maanden geen last meer van glitches...)

Er bestaat nochtans een forum op deze zelfde site, en daar staan nog dagelijks berichten in.
Ook op een meer CD bevriend forum staan er dagelijks berichten over glitches.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...