Ga naar inhoud


Open bericht aan TV Vlaanderen


DreamboxFreak

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: erudiet
Als een veel in het buitenland verblijvende abonnee vind ik dat ook deze mensen hun klok moeten laten horen.


Oei, in het buitenland TV Vlaanderen kijken mag niet tired

Origineel bericht van: erudiet

Wij zijn tevreden dat tvvlaanderen bestaat, dat wij de vlaamse zenders kunnen bekijken en up to date blijven aanzake de gekke politieke toestand die er heerst en nog veel meer.
Uitvallen op tv vlaanderen hebben we nauwelijks. En als dat gebeurt, wel indertijd, welk gepruts was het niet met telenet (tentijde van die Mechelaar); belgacom en derg heb ik nooit gekend. Ik heb de periode gekend dat wij een antenne hadden, en meer sneeuw kregen op onze tv dan een beeld.
Toen waren er geen ontvangers om met te spelen, en te 'ontregelen' waardoor glitches, freezes en vastlopers ontstonden.


België heeft een enorme digitale achterstand. Toen Nederland en Duitsland "10 jaar digitaal" vierde, wist men bij "ons" nog niet waar het over ging.
Telenet heeft, ondanks de vele opstartmoeilijkheden, een prachtig product weten neer te zetten dat als Europees rolmodel dient. Belgacom, met haar IPTV idem. Enkel TV Vlaanderen blijft een beetje ter plaatse trappelen. Da's geen verwijt maar een vaststelling.
Als je daar kan mee leven: OK. Maar voor MIJ kon dit niet langer.
Eén van de eerste verkoopsargumenten was 'vrijheid van hardware': wel deze is er niet meer. Ze gaan er binnen dit en 3 maanden alles aan doen om de boel enkel performant te laten draaien op hun hardware.
Aspect "goedkoop" gaat ook niet op, gelukkig laten we ons niet meer 'vangen' aan "meer dan 400 kanalen": los van de grote commerciële wordt het niche-aanbod niet doorgegeven en telefonisch zijn ze enorm slecht bereikbaar.

Origineel bericht van: erudiet

Als de tv niet werkte, dan deden we wat anders.

Tja, waarom heb je dan een TV??

Origineel bericht van: erudiet

Wij ( inderdaad in het meervourd-want ik weet dat we met velen in het buitenland zitten-gewild of ongewild) zouden het jammer vinden dat tv vlaanderen zou 'verdwijnen'.
En de prijs: Als je in Frankrijk wil satelietkijken dan betaal je minimume 35€ per maand, en dan heb je een ontvanger waar je helemaal niet kan aan prutsen, voor die vele hobbyisten die maar klagen dat niet degelijk marcheert, zou het een nachtmerrie zijn. En dan nog zonder BVN, want je kon in die tijd, geen bijkomende transponders inbrengen!!!! Niet meer met hun ontvanger kunnen spelen.
Ik vergelijk mijn ontvanger met een computer, als je programma's van het internet download en op je pc zet, loop je ook het risico dat je pc er zelfs mogelijk het leven bij inschiet!!!!
En de klantendienst? Ik heb nog nooit in de 4 jaar dat ik klant ben bij tv vlaanderen de klantendienst hoeven te bellen. kZou niet weten waarom. Toen tv vlaanderen kwam is mijn aboprijs van Canalsat en Canal+ van 70€ naar 9.90 gedaald, wat een besparing dankzij tv vlaanderen. Dank U wel, tv vlaanderen en als het beeld al eens uitvalt wegens onweer of defekt, probeer het zo snel mogelijk te herstellen. Weet je, dat beeld dat om 20u in brussel vertrekt dat legt zo'n 76.000 km af om op het zelfde moment bij jou op de buis te komen. Daar al eens over nagedacht, ik zie het velen onder jullie al doen......
Als als jullie tv vlaanderen wil buitengooien, doe het dan gewoon en ga naat telenet of Belgacom...niemand verplicht jullie van te blijven.
Een tevreden tv vlaanderen klant.


Voor de Vlamingen in het buitenland zal TV Vlaanderen best wel OK zijn. Het is keuze tussen alles of niks bij wijze van spreken. Voor de Vlamingen in Vlaanderen waar er keuze is in de aanbieders van digitale TV voldoet TV Vlaanderen niet langer aan de technische mogelijkheden die vandaag de dag kunnen geboden worden.
Terug: mijn mening, je kan je er in vinden of niet.
En het plaatje van de 76.000 km: met 72.000 km zit je er korter bij :-) (nog niet exact, I know)
Inderdaad, niemand verplicht ons te blijven... Nog 'n geluk!

SAT: momenteel niets meer 😞

Kabel: Telenet

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat is jouw goed recht om tevreden te zijn over TV Vlaanderen, en moest ik als Vlaming in het buitenland wonen zou ik waarschijnlijk ook tevreden zijn als ik ook maar iets van Vlaamse tv zie, en niet over een hapering meer of minder klagen, maar ik zou het in Vlaanderen zelf toch ook niemand aanbevelen die voornamelijk naar Vlaamse zenders kijkt en het FTA-aanbod niet interesseert. En dat is eigenlijk het publiek waar TVV zich primair op moet richten, officieel mag je als vaste buitenlander zelfs niet kijken!

 

Enkele nadelen t.o.v. Telenet en Belgacom:

- Hogere instapkosten om digitaal te kijken t.o.v. de kabel.

- Niet gecertificeerde ontvangers doen het meestal beter dan de standaard-dozen, maar kan het nog nodeloos duurder maken, sinds smartcards niet meer los mogen verkocht worden.

- SD-transponder overbezet waardoor sommige zenders het met slechts 544x576 pixels moeten doen ipv 704x576, en de geluidskwaliteit @ 128/160 kbps is ook te laag in vergelijking met andere TV-aanbieders. (Beeldverhouing van Acht en Kzoom is na bijna een jaar nog altijd niet correct bij 4:3-uitzendingen, wat het beeld nog waziger maakt!)

- Teveel time-sharing, Kanaal Z kijken is quasi onmogelijk geworden voor een mensen met een normale levensstijl.

- Geen teletekst op de Vlaamse HD-kanalen.

- Basic Light is toch wel erg licht geworden in vergelijking met vroeger en 2 prijsstijgingen later. (Ik heb geen probleem met een prijsstijging, maar nu is het 'less for more'.)

- Waalse tv-zenders onmogelijk beschikbaar op dezelfde smartcard, in tegenstelling tot TéléSAT nu.

- Communicatie met klanten zonder internet is zeer beperkt, wat voor verrassingen kan zorgen bij veel klanten (vb. transponderwissels, toegevoegde of verwijderde zenders, prijsaanpassingen,...).

 

Niet dat ik een gefrustreerde TV-kijker ben, maar er is toch nog wat werk aan de winkel om klanten te lokken én ze te houden...

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amazor,

 

Ik denk dat jij de nagel op de kop slaat.

 

Ik heb ook geen probleem met prijsaanpassingen, maar er mag daar toch voorafgaandelijk wel over gecommuniceerd worden met de betreffende klanten en niet door één of andere verborgen melding ergens op een website, die iedereen dan zou moeten gezien hebben. Er mag toch ook verwacht worden dat die abonnees die niet akkoord zijn met de prijsverhoging de kans krijgen kostenloos op te zeggen.

 

Je zal maar geen internet hebben ......

 

Er is op dat vlak dus inderdaad nog veel werk aan de winkel en ik vraag mij af of veel ongenoegen niet voortkomt uit gebrekkige of verkeerde communicatie met de klanten, meer nog dan haperingen in het beeld, hoewel ook dit een onuitroeibaar probleem blijkt te worden.

 

Greets

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook al eens problemen gehad met hen,maar is altijd heel erg snel en vriendelijk opgelost,

zelf met een sorry erbij van hun kant.

 

in verband met Kzoom,dit komt ook soms voor bij telenet,

heb dit al gecheckt op dezelfde moment van bepaalde progamma's.

 

de rest klopt als een bus.

ze zijn veel gedaald in m'n ogen qua optie,

geen extra transponder mogelijk voor de overvolle transponder op 19.2 voor de vlaamse zenders omdat ze liever een transponder delen tussen CD/TVV/Telesat omdat dit hen dan in het beste geval 3 keer opbrengt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schotelkijken in Vlaanderen blijft toch vooral iets voor de hobbyist, en dat is spijtig. Als Vlaming in het buitenland is het inderdaad een geweldige oplossing om de zenders van het thuisfront nog te kunnen kijken maar eigenlijk is dat illegaal blush

 

Hetgene waar ik mij het meest over erger is de traagheid van het toevoegen van zenders en het vrij schrale aanbod. En voor dat aanbod moet je tegenwoordig toch al vrij veel betalen, vind ik. Mensen die films of (Belgisch) voetbal willen kijken kunnen bij TVV ook niet terecht want Prime is Telenet-only en 11 is exclusief bij Belgacom. TVV is ook niet kapitaalkrachtig genoeg om zelf een degelijk premiumaanbod kunnen aan te bieden en van samenwerken om iedereen een zo volledig mogelijk aanbod te kunnen geven heeft men in Vlaanderen nog nooit gehoord.

 

Als men bij de M7 Group nu ook nog eens gaat prutsen aan de smartcards zodat het wel eens verplicht zou kunnen worden een CI of ontvanger bij hun te huren/kopen dan kan men het wel gaan vergeten wat mij betreft. Ik heb een kaartje gekocht, een Dreambox voor de hobby en zelf een (niet TVV-)schotel gezet en dat wil ik zo houden. Let wel: dit is natuurlijk speculatie.

 

Trouwens, erudiet, het is wél mogelijk om CanalSat/Canal+ & TNTSat-kaart in een "alternatieve" ontvanger te laten draaien. Daarnaast is BVN niet gecodeerd en vrij te ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een belgisch adres hebt, is er wettelijk geen probleem!!!!!!

Wil toch wel graag reageren op dit allemaal, maar wees gerust, ik reageer daarna niet meer.

Aan dreamboxfreak: Die campers zullen maar hun abo opzeggen, dan is tv vlaanderen failliet.

 

Waarom we tv hebben? om ernaar te kijken als we al dat andere gedaan hebben, en niet omgekeerd.

En over 4000 km gaan we niet discussieren, hé, het is en blijft een menselijk wonder.

 

Amazor: Wat kost Telenet en Belgacom eigenlijk per maand, voor iemand die geen internet heeft?

Ik hoorde mijn zoon bij het laaste bezoek zeggen, iets van 50€ per maand?

En denk je dat een doorsneekijker zich afvraagt of hij nu tv kijkt in 576-720-of 1080 p of i, laat staan dat ie weet wat het betekent!

Die teletekst op vlaamse HD kanalen heb je gelijk, dat is een punt. Maar dat komt ooit wel. Beetje geduld, een regering is er ook niet van vandaag op morgen, en dat mogen we als belg ZELF bepalen bij de kiezing!

Kan de smartcard van telesat buiten Telesat ook Tv vlaanderen en Canaal Digitaal aanbieden? allemaal voor dezelfde prijs...Dan wil ik die, waar kan ik die kopen?

 

aan Dreamboxfreak: Vroeg me af waarom het nodig is zoveel naar Tv vlaanderen te bellen, maar als ik goed zie draai je met een Philips HD, nu begrijp ik het .....

 

aan Digitaal kijker: Het leven wordt duurder, tv kijken dus ook, transponders huren kosten stukken van mensen, en is er een betere satelietprovider op de markt? Is Canaal Digitaal zoveel beter?

 

Algemeen besluit:

Ik snap gewoon niet wat jullie nog meer verwachten dan naar een tv programma te kunnen kijken en te genieten. Wij doen dat. En als de tv uitvalt, in Brussel of Luxemburg of op 19 Oost of 23 Oost, dan zetten we die uit, en we .......maar dat is een ander verhaal. En als we daarmee gedaan hebben, dan speelt verdorie die tv toch weer normaal zeker. Bedankt tv vlaanderen van af en toe de stekker eruit te trekken zodat we de onze ....

Allez, nog veel discussie genot...

wij, wij gaan andere dingen doen. Erudiet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: voodoodoll

Trouwens, erudiet, het is wél mogelijk om CanalSat/Canal+ & TNTSat-kaart in een "alternatieve" ontvanger te laten draaien. Daarnaast is BVN niet gecodeerd en vrij te ontvangen.


Toch nog deze reactie hierop: dat gaat niet, sorry.
De Franse TNT SAT kaart is niet leesbaar in een andere tuner dan degene die samen met de kaart wordt verkocht. Bewijs mij het tegendeel. Wij hebben getest om dit uit te proberen: Rebox, Aston, Maxdigital, Emubox, Philips en nog een paar andere. Zelfs met een CI module die Viaccess 1-2-3 leest, lukt het niet. Als jij beweert dat het wel kan, verwacht ik van jou merk en model van de receiver en welke eventuele module met welke firmware-versies. Fransat heeft me telefonisch bevestigt dat er een speciale cryptage op de kaart zit, die lezen onmogelijk maakt, om fraude in het 'buitenland' te vermijden.

Ik zie uw antwoord tegemoet, want ik kan op dit moment TF1 niet in digitaal ontvangen tenzij via de zogenaamde emitteur en rateau die eind 2011 verdwijnt.
Met dank voor een antwoord, liefst via PM aub.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nochtans schijnt dit met een Dreambox wel te lukken en ik heb recent nog ergens alternatieve software gezien voor een Clarke-Tech ontvanger waarbij als vermelding TNTSat stond, dus ik ga ervan uit dat het ging om een aanpassing van de software om die kaart te kunnen lezen.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: erudiet
aan Digitaal kijker: Het leven wordt duurder, tv kijken dus ook, transponders huren kosten stukken van mensen, en is er een betere satelietprovider op de markt? Is Canaal Digitaal zoveel beter?


Canaal Digitaal en TVV en Telesat zijn allemaal van dezelfde stal,dus het is net hetzelfde.
en er zijn veel klanten die ik ken die deze lage beeldkwaliteiten melden.
als ze alsmaar meer zenders op 1 transponder zetten dan gaat de kwaliteit naar beneden en dat zie je echt wel,
of je moet kijken op een 37cm schermke,dan merk je dit niet,
maar op een 70 cm scherm merk je het echt wel goed.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: erudiet
Amazor: Wat kost Telenet en Belgacom eigenlijk per maand, voor iemand die geen internet heeft?
Ik hoorde mijn zoon bij het laaste bezoek zeggen, iets van 50€ per maand?
Telenet: €13,33/maand voor het digitaal basispakket (met een gekochte decoder, zonder andere verplichtingen)
Belgacom: €12,50/maand + vaste lijn, als je naast je vaste lijn ook Belgacom-internet hebt, is digitale tv 'gratis'.
Origineel bericht van: erudiet
En denk je dat een doorsneekijker zich afvraagt of hij nu tv kijkt in 576-720-of 1080 p of i, laat staan dat ie weet wat het betekent!
Uiteraard niet, maar in het HD-tijdperk vind ik het toch jammmer dat er ook nog aan het SD-beeld geprutst wordt om het toch maar op die ene transponder te kunnen knijpen. En op de steeds groter wordende tv's is ieder beetje beeldinformatie meer dan welkom.
Origineel bericht van: erudiet
Kan de smartcard van telesat buiten Telesat ook Tv vlaanderen en Canaal Digitaal aanbieden? allemaal voor dezelfde prijs...Dan wil ik die, waar kan ik die kopen?
Sinds kort is het voor TéléSAT-abonnees mogelijk de optie TV Vlaanderen te nemen op hun huidige smartcard. Vlamingen moeten meteen een 2de smartcard kopen (€79 + 9,90/maand abonnement) voor iets dat ze bij andere TV-aanbieders in het basispakket ontvangen. (Er kunnen trouwens geen 2 smartcards in de gecertificeerde Philips-ontvangers als ik me niet vergis.)
CanalDigitaal ontvangen in België is uiteraard onmogelijk met TVV & TéléSAT-smartcards, en zou niet legaal zijn, maar dat weet jij ongetwijfeld ook.
Origineel bericht van: erudiet
En als de tv uitvalt, in Brussel of Luxemburg of op 19 Oost of 23 Oost, dan zetten we die uit, en we .......maar dat is een ander verhaal.
Nog eens, dat is je goed recht en ik respecteer jouw mening, maar ik vrees dat niet iedereen zo tolerant is. TV komt bij mij ook zeker niet op de eerste plaats, maar dat was ook de essentie niet van mijn opstel. Het gaat erover dat TVV hoe langer hoe minder een concurrentiële speler is qua prijs en aanbod, en wees er maar zeker van dat ik het ook liever anders had gezien.
Groeten, en nog veel kijk- en ......-genot.

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: erudiet
Wij zijn tevreden dat tvvlaanderen bestaat, dat wij de vlaamse zenders kunnen bekijken en up to date blijven aanzake de gekke politieke toestand die er heerst en nog veel meer.

Dat begrijp ik maar al te goed, in jouw positie.
Zoiets heet geen tevredenheid maar afhankelijkheid.
Jij hebt geen andere optie dan TV Vlaanderen als je bijv. Canvas wilt zien.
Je kunt niet vergelijken, dus is het ook niet moeilijk om tevreden te zijn.

Origineel bericht van: erudiet
Ik heb de periode gekend dat wij een antenne hadden, en meer sneeuw kregen op onze tv dan een beeld.

Tja, met wat vergelijk je nu eigenlijk ?
Zo kan ik zeggen dat ik tevreden ben met mijn auto omdat ik vergelijk met de tijd dat ik nog op mijn driewieler in de straat rondging.
Origineel bericht van: erudiet
Ik vergelijk mijn ontvanger met een computer, als je programma's van het internet download en op je pc zet, loop je ook het risico dat je pc er zelfs mogelijk het leven bij inschiet!!!!


Vreemde internetconnectie heb jij :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: erudiet


Toch nog deze reactie hierop: dat gaat niet, sorry.
De Franse TNT SAT kaart is niet leesbaar in een andere tuner dan degene die samen met de kaart wordt verkocht. Bewijs mij het tegendeel. Wij hebben getest om dit uit te proberen: Rebox, Aston, Maxdigital, Emubox, Philips en nog een paar andere. Zelfs met een CI module die Viaccess 1-2-3 leest, lukt het niet. Als jij beweert dat het wel kan, verwacht ik van jou merk en model van de receiver en welke eventuele module met welke firmware-versies. Fransat heeft me telefonisch bevestigt dat er een speciale cryptage op de kaart zit, die lezen onmogelijk maakt, om fraude in het 'buitenland' te vermijden.

Ik zie uw antwoord tegemoet, want ik kan op dit moment TF1 niet in digitaal ontvangen tenzij via de zogenaamde emitteur en rateau die eind 2011 verdwijnt.
Met dank voor een antwoord, liefst via PM aub.


Ach, dat hoeft niet via een PM. Fransat is inderdaad niet mogelijk, daar heb je 100% gelijk in. De kaarten van CanalSat, zowel Seca als Viaccess, lopen gewoon in CCcam in een Dreambox of elke ontvanger waar je CCcam mee kan draaien. Voor TNTSat ligt het al wat moeilijker. Op dit moment is dat alleen mogelijk in Oscam en de HD-zenders werken niet omdat dit een andere AES key is dan de gewone SD zenders.

En als je mij niet gelooft moet je maar eens even hier op het forum zoeken of gewoon googlen. Volgens mij loopt hier zelfs een vrij updated draadje over TNTSat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila, wat ik dus al zei. Hercryptage van hun ontvangstmogelijkheden maken dat de kaart gebonden is aan het type ontvangers en niet bruikbaar zijn via een andere ontvanger.

Heb het draadje hier gelezen: Achterhaald. Via googlen kom je uit op systemen die gedateerd zijn en niet (meer) werken.

Dus voorzichtig met berichten die niet heleaal juist zijn, aub.

Erudiet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hij schrijft toch dat het alleen werkt met Oscam op een Dreambox, wat is daar dan niet juist aan.

 

Trouwens, dit stond op een site die software aanbiedt voor CT:

 

" EMU Firmware C-Tech 155p (2500plus/3100plus)

 

changelog

 

1.patched:

 

- .......

 

2.fixed support:

 

- TNTSat "

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...