Ga naar inhoud


Open bericht aan TV Vlaanderen


DreamboxFreak

Aanbevolen berichten

Ik ben satellietkijker van het -bij wijze van spreken- eerste uur. Begonnen met een set van Echostar (de SR500), nadien Luxcrypt doosje gekocht, dan Amstrad voor de D2Mac toestanden, draaibare wok (eerst met gewone antennerotor, nadien de Satwalker, STAB HH100), Nokia 9600, Dreambox, Clarke-Tech, MaxPlus, MaxDigital, Philips, SAB,... Ontelbare schotels, vast en draaibaar, opgehangen bij vrienden en collega's.

 

X jaar later hebben we eindelijk een eigen Vlaamse satellietaanbieder: TV Vlaanderen! Joepie, het plezier kon niet op.

 

In het begin ontzie je als klant de kinderziektes, maar het is pas écht fout beginnen lopen met de nieuwe smartcard. Dit, samen met de ondertussen ontelbare uitvallen (en ja, het is altijd iemand anders z'n fout: Scarlet, Belgacom, probleem met uplink,...) maakt dat dit bedrijf het qua communicatie slechter doet dan een reus als pakweg Belgacom of Telenet... En zo zie je maar dat je als kleintje toch in iets groot kan zijn (sic).

 

Als ik op satellietgebied ergens spijt van heb, dan is het mijn blinde geloof in TV Vlaanderen. Tientallen vrienden, kennissen en collega's heb ik 'het kleintje' aanbevolen. Tot grote spijt achteraf.

Daarom aan hen: sorry! Maar: er is beterschap op komst :-)

 

Sorry ook aan de lieve dame van TV Vlaanderen die me enige tijd geleden opbelde om aub toch mijn abonnement niet op te zeggen (ik had dit nl. enkele weken geleden opgezegd). Een stopzetting van een abonnement is blijkbaar wél een reden om eens een klant te bellen. Véél te laat weliswaar, maar het deed me plezier om vast te stellen dat daar ook mensen "met een stem" werken en niet enkel stemcomputers waar je terug communiceert met druktoetsen en pincodes.

 

De schotel blijft hangen uiteraard, prima oplossing om de vele Britse kanalen te ontvangen. Vlaamse TV kijk ik via Belgacom. Groter aanbod, in mijn geval betere prijs, tot nu toe prima communicatie en geen uitval of 'freezes'. TV kijken is opnieuw 'vanzelfsprekend' geworden.

 

En wat met de tientallen vrienden, kennissen en collega's? Wel, enkele blijven TV Vlaanderen trouw (kijken toch niet zoveel TV), zo'n 21 stappen voor het einde van hun contract over naar Belgacom en 11 gaan terug naar Telenet. Hou de veilingsites in het oog: er zijn binnenkort koopjes te doen ;-)

SAT: momenteel niets meer 😞

Kabel: Telenet

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wel ik kan je op veel vlakken gelijk geven, de vele ongemakken die er de laatste tijd zijn bijgekomen speel bij ons ook de vraag van een overstap naar een andere provider! De schotel zou natuurlijk ook wel blijven hangen voor de kanalen op 28.2 en 28.5.

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je frustraties.

Ook ik heb van juni 2007 een tiental familieleden en vrienden TvV aanbevolen, van die aanbevelingen heb ik intussen al lang spijt, want ik ben al te vaak hun eerste aanspreekpunt voor problemen met TvV.

Vorig jaar hebben we gebruik gemaakt van omwisseling naar TvV gecertificeerde plipsen. Een jaar en tientalle updates later is daar nog geen update motorsturing voor en blijven die dus onder het stof zitten.

De meeste onder ons hebben al van bij het begin de Humax 2000 HDCI als wij van SD TvV naar overschakelen naar HD TvV moeten we eerst terug naar stand-by gaan en terug opzetten om beeld te hebben en dan nog duurt dit lang. Met de FTA HD geen probleem.

Intussen zijn er al 5 die afgehaakt hebben en hun Humax met motorgestuurde schotel gebruiken om kanalen uit hun land van oorsprong te bekijken.

Een kleine update voor hun gecertificeerde plipsen en men had deze klanten zeker behouden en mss wel meer erbij.

Ik betaal een jaar vooruit, maar overweeg ook naar een andere provider over te stappen, DVB-T heb ik al met de meeste gratis Belgische, NL en Duitse.

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, de meesten onder jullie kennen ondertussen ook mijn frustratie over TV Vlaanderen. Neem daar dan ook nog eens de gedeelde zenders (Kanaal Z, Acht,...) bij, de nog steeds ontbrekende zenders zoals SciFi, Exqi, TMF enz., de te hoge Mpeg compressie enz. en een mens zou al eens snel beginnen kijken naar de concurrentie. Als ik nu de rekening maak en gebruik maak van internet en TV bij dezelfde provider zoals Belgacom, dan komt satelliettelevisie me niet meer goedkoper uit.

 

Jullie herinneren zich waarschijnlijk nog de goeie begintijd toen TV Vlaanderen nog regelmatig feedback aan z'n klanten vroeg (bvb. welke ontvangers werken enz.) Nu worden die Philips ontvangers opgedrongen met als resultaat een hoop frustratie bij vrienden aan wie ik TV Vlaanderen had aanbevolen. Bovendien werkt de klantendienst nu meer tegen als voor hun klanten.

 

Uit principe wou ik nooit bij Telenet/Belgacom gaan maar ik vrees als TV Vlaanderen zich zo arrogant blijft opstellen en bewust naast de kwestie antwoorden blijft geven op vragen van klanten, Belgacom zich een nieuwe klant voor TV mag verwachten.

Deze zijn helaas de triestige feiten...

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog maar net een smartcard doorverkocht in opdracht van een oudere dame.

Zij is ook naar BelgacomTV gegaan en heeft en passant haar internet ook veranderd.

Ik moet wel zeggen dat ik de beeldkwaliteit van BelgacomTV nog altijd slecht vind.

Zij wou echter geen Telenet omwille van het Belgisch voetbal, dat haar vriend vaak wil zien.

 

Het is in eer en geweten niet zo eenvoudig om nog TVV aan te bevelen aan iedereen die zich niet tot het clubje van satellietliefhebbers rekent.

 

Voor een gewone gebruikers (zoals die oude dame) is het heel moeilijk om daar allemaal wijs aan uit te raken.

Zij had een schotel met Hotbird+Astra1, een configuratie die veel verkocht werd in het begin van TVV.

Wat gebeurt er ?

Zenders verdwijnen constant, er komen andere in de plaats, de zenders veranderen van locatie of van satelliet (naar Astra3 = bye bye voor haar), de verkochte decoder blijkt niet om te kunnen met het constante gepruts aan de codering door TVV, dan valt nog eens de verbinding verschillende keren weg (Scarlet, uplink, noem maar op...).

Je krijgt dat gewoon niet uitgelegd aan een gewone gebruiker.

Een zender die dan maar gedeeltelijk meer uitzendt (KanaalZ bijv.), omschakeling naar H264...

 

Dus tegenwoordig neem je ofwel TV Vlaanderen met

 

* de gecertifieerde ontvangers.

allemaal leuk en wel, maar dan zit je wel met al de grillen en beperkingen van die bakjes.

Goede support ?

Hmm, als ik de ervaringen van gebruikers lees krijg ik de indruk dat ze je vaak laten wachten en wachten op firmware updates en uiteindelijk een omruil tegen betaling naar weer een nieuw toestel voorstellen, waarna het weer van vooraf aan begint.

 

* de niet-gecertifieerde "gewone" ontvangers.

daar zitten er een aantal tussen die het goed schijnen te doen, maar vraag is weeral wat het gevolg van de volgende ronde "prutsen met de codering" zal zijn.

 

* de Linux ontvangers (Dreambox, VU+Duo, etc.)

die hebben heel veel mogelijkheden, maar of ik die nu voor een heel gewone gebruiker zou aanraden ?

Neen, daarvoor vind ik het ietsje teveel hobbydozen.

 

Andere redenen waarom het niet meer zo aantrekkelijk is ?

Zenders als TVEi, RAI zitten nu tegenwoordig ook al op Hotbird.

RTBFsat is verdwenen.

Dat betekent dat een aantal van de zenders die de gebruiker op kabel had nu verdwenen zijn naar andere satellieten, waardoor de installatie weer duurder wordt, of de gebruiker moet alweer een duurder systeem nemen, met 2 smartcards enz.

 

Veel van de misverstanden uit de beginperiode die in het voordeel van TVV speelden, zijn ook weg.

In het begin waren er misschien gebruikers die dachten dat er mettertijd wel een heus filmkanaal zou komen.

Er werd gedacht dat eens er een Waalse provider zou komen, ook wel de Waalse zenders er gingen bijkomen.

Men dacht dat TVV een echte prijsbreker ging zijn.

Men dacht dat TVV snel zenders zou bijvoegen, maar een VTM HD of Ketnet/Canvas HD lieten jaren op zich wachten.

 

Tegen dat een gebruiker zijn peperdure smartcard + CI module + ontvanger + schotel laten uitrekenen heeft beseft hij algauw dat hier geen besparing inzit.

Zeker als je dan ziet welke zenders je allemaal niet meer hebt.

En met de prijs- en communicatiepolitiek is ook de laatste mythe verdwenen, die van TVV als sympathieke underdog.

Een "eenmalige" activatiekost die helemaal niet zo eenmalig blijkt te zijn, een abonnement waar niets aan verandert voor de gewone gebruiker, maar eventjes later doodleuk gelijkgeschakeld wordt.

 

Toen ik mijn kaart doorverkocht, vond men het zelfs de moeite niet om te vragen waarom.

Ze waren niet geïnteresseerd in een motivatie zeiden ze, want de kaart werd doorverkocht, dus ze verloren geen klant...

Van kortzichtigheid gesproken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

 

ben ook al vanaf het begin klant bij TV vlaanderen. Begrijp niet waar iedereen zich druk om maakt om die enkele uitvallen. Hier draait alles prima en klaag niet over tv vlaandern.

 

een volwassen persoon

herman

dreambox 7000, dreambox 500, dreambox 800, VU duo, Vizyon 820HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: herman9
hallo

ben ook al vanaf het begin klant bij TV vlaanderen. Begrijp niet waar iedereen zich druk om maakt om die enkele uitvallen. Hier draait alles prima en klaag niet over tv vlaandern.

een volwassen persoon
herman


Als je de postings goed leest zijn de uitvallen maar een bijkomende ergernis. laugh

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een veel in het buitenland verblijvende abonnee vind ik dat ook deze mensen hun klok moeten laten horen.

Wij zijn tevreden dat tvvlaanderen bestaat, dat wij de vlaamse zenders kunnen bekijken en up to date blijven aanzake de gekke politieke toestand die er heerst en nog veel meer.

Uitvallen op tv vlaanderen hebben we nauwelijks. En als dat gebeurt, wel indertijd, welk gepruts was het niet met telenet (tentijde van die Mechelaar); belgacom en derg heb ik nooit gekend. Ik heb de periode gekend dat wij een antenne hadden, en meer sneeuw kregen op onze tv dan een beeld.

Toen waren er geen ontvangers om met te spelen, en te 'ontregelen' waardoor glitches, freezes en vastlopers ontstonden. Als de tv niet werkte, dan deden we wat anders.

Wij ( inderdaad in het meervourd-want ik weet dat we met velen in het buitenland zitten-gewild of ongewild) zouden het jammer vinden dat tv vlaanderen zou 'verdwijnen'.

En de prijs: Als je in Frankrijk wil satelietkijken dan betaal je minimume 35€ per maand, en dan heb je een ontvanger waar je helemaal niet kan aan prutsen, voor die vele hobbyisten die maar klagen dat niet degelijk marcheert, zou het een nachtmerrie zijn. En dan nog zonder BVN, want je kon in die tijd, geen bijkomende transponders inbrengen!!!! Niet meer met hun ontvanger kunnen spelen.

Ik vergelijk mijn ontvanger met een computer, als je programma's van het internet download en op je pc zet, loop je ook het risico dat je pc er zelfs mogelijk het leven bij inschiet!!!!

En de klantendienst? Ik heb nog nooit in de 4 jaar dat ik klant ben bij tv vlaanderen de klantendienst hoeven te bellen. kZou niet weten waarom. Toen tv vlaanderen kwam is mijn aboprijs van Canalsat en Canal+ van 70€ naar 9.90 gedaald, wat een besparing dankzij tv vlaanderen. Dank U wel, tv vlaanderen en als het beeld al eens uitvalt wegens onweer of defekt, probeer het zo snel mogelijk te herstellen. Weet je, dat beeld dat om 20u in brussel vertrekt dat legt zo'n 76.000 km af om op het zelfde moment bij jou op de buis te komen. Daar al eens over nagedacht, ik zie het velen onder jullie al doen......

Als als jullie tv vlaanderen wil buitengooien, doe het dan gewoon en ga naat telenet of Belgacom...niemand verplicht jullie van te blijven.

Een tevreden tv vlaanderen klant.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herman sorry jong maar dan ben jij de enige die geen problemen hebt met zowel de kaart als de ontvanger en het zomaar verdwijnen van kanalen! Toch raar dat er veel mensen last hebben van het gesoemel op de kaart van tvv waardoor je geregeld even stil staand beeld hebt of blok vorming onder ander ik heb dit ook en vindt het veel ambetant.

 

erudiet

 

35 per maand klopt niet helemaal je heb een keuze, je kan via tntsat aan 98€ kijken voor 4 jaar dus reken maar even!

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Homer
Herman sorry jong maar dan ben jij de enige die geen problemen hebt met zowel de kaart als de ontvanger en het zomaar verdwijnen van kanalen! Toch raar dat er veel mensen last hebben van het gesoemel op de kaart van tvv waardoor je geregeld even stil staand beeld hebt of blok vorming onder ik heb dit ook en vindt het veel ambetant.

homer


Sorry Homer, maar dat heb ik nu net ook niet. Jammer hoor, misschien woon je te dicht tegen de uitzenders, lol
Erudiet
Link naar reactie
Delen op andere sites

erudiet

 

35 per maand klopt niet, je kan via tntsat aan 98€ kijken voor 4 jaar dus reken maar even!

 

homer

Canalsat kost minstens 35€, Canal + kost minstens 335€, Tntsat: 18 zenders en niet meer dan dat kost inderdaad voor de ontvanger tussen de 98€ en de 299€ ( sd of hd) voor 4 jaar, maar je kan de kaart niet alleen kopen!!!!!! Tnt sat geeft geen Canalsat of Canal+, daar moet je een abo voor hebben, je kan zelfs BVN niet ontvangen want de cryptage komt niet overeen.

Goed om weten. Raadpleeg www.tntsat.fr

Erudiet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok maar je hebt een keuze die je kan maken, en op tnt staan namelijk de laat ons zeggen de belangrijkste kanalen! Als ik mij niet vergis zou er misschien een verlenging komen van de tnt kaart of eventueel een andere in de verkoop komen, Zou tvv morgen uitkomen met zo'n optie dan neem ik die onmiddelijk voor ik op reis zou gaan, maar dit is natuurlijk niet mogelijk. Wat hebben de walen meer dan wij vlamingen, wel deze krijgen de belgische zenders bij op hun kaartje had ik vernomen, krijgen wij dan ook rtbf1 en 2 of rtl enz.

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...