Ga naar inhoud


Weet iemand wat er met sat-sjaak (sjaakp) aan de hand is?


Michel

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Michel
Origineel bericht van: klinkie
overbodige info lijkt mij,je kan ook vragen weet iemand hoe ik deze gebruiker kan bereiken.

Ik heb hem dat zelf al diverse keren gevraagd en geen antwoord gekregen.
Dan heeft hij geen enkel recht op discretie meer.

Origineel bericht van: Michel
Satfreak liet mij vandaag weten dat Sjaak helemaal geen enkele poging meer heeft gedaan om hem te benaderen en het op te lossen.
Ik kan niet anders concluderen dan dat je dan gewoon een oplichter bent.
Zo heet het namelijk als je iemand 150 euro afhandig maakt en vervolgens niet levert wat je beloofd hebt en niet meer reageert.
Let dus op met deze Sjaak, ofwel sat_sjaak. Ga niet in op eventuele te koop aangeboden goederen. Ook niet op andere sites!


@Michel,

Ik ben het met klinkie eens.
Volgens mij ware het beter geweest de vraagstelling te beperken tot hoe/waar sat-sjaak te bereiken is.
Als iedereen die ik meermalen iets vraag en geen antwoord geeft het recht op discretie zou verliezen
dan kan ik een lang lijstje op Sat4all publiceren met daaronder namen die je niet zou verwachten.
Mijns inziens is echter uiterste terughoudendheid in deze aan te raden.

Zover ik weet is het de eerste keer dat sat-sjaak kennelijk iemand financieel benadeeld heeft.
Er zijn geen andere dergelijke feiten bekend dus dan moet ik daar in eerste instantie vanuit gaan.
Een oplichter ben je volgens mij pas als je stelselmatig mensen bedriegt,
als het als het ware in je karakter zit en je 'handelskenmerk' is.
Iemand die 1 keer handelt zoals sat-sjaak blijkbaar heeft gedaan is volgens mij geen oplichter
maar eerder iemand die door faillissement, depressie of wat dan ook
geestelijk/lichamelijk in de problemen is gekomen.
Dat maakt het uiteraard niet minder zuur voor de benadeelde maar de benadeling is
wellicht geschiedt door iemand die geen echte oplichter is maar wel anderszins in de problemen zit.

Als het inderdaad een echte oplichter is zal hij op andere sites
zeker niet oplichten onder de naam sat-sjaak of een naam die daarop lijkt.
Dan helpt de waarschuwing om op sat-sjaak en dergelijke namen te letten ook niet echt.

Ik waardeer de goede bedoelingen van Michel/Sat4all ten zeerste maar als dat
tot gevolg zou kunnen hebben dat er beschuldigingen komen van smaad/laster
leiden de goedbedoelde pogingen tot hulp tot vervelende zaken waar niemand op zit te wachten.

Nogmaals, het is niet mijn intentie de hulpverlener verwijten te maken
maar alleen om te vermelden dat ik denk dat je het beste
zo voorzichtig/behoedzaam en terughoudend mogelijk opereert.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

nou,

 

er is niets mis mee om iemand zijn nickname te vermelden onder een lijst van "beter geen zaken mee doen omdat ......"

 

en het mom die ik hier hoor van dan krijg je snel een rechtzaak.

Sta mij toe te zeggen dat bepaalde dingen in het verleden die vermeld werden door mods over leden en dit ook openlijk schreven zonder dat de persoon publiekelijk uitleg kon geven, had je meer kans op een echt proces verbaal wegens laster en eerroof dan simpelweg zeggen : persoon X staat bij ons gekend om geen antwoord te geven na verkoop, dit kan mogelijk gaan om misbruik.

 

een duidelijke vermelding dat alle genoemde nickname ten alle tijde het tegendeel kunnen bewijzen is sluitend genoeg hoor.

 

maar goed, ik vind als je als site niet de verantwoordelijkheid neemt om dergelijk dingen tegen te gaan, kan je alsnog verantwoordelijk gesteld worden voor tussen persoon bij handel en heb je toch weer het spek aan uw rekker zoals wij zeggen :D

 

enfin, jammer dat het moet gebeuren en jammer dat er voor de gedupeerde geen opheldering is.

 

enige tip zoals hier al vermeld, stuur nooit iets op, betaal nooit op voorhand...

ga het afhalen, bekijken en betalen ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...