Ga naar inhoud


vakantie goed voor je?


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Vakantie is zogenaamd uitrusten en bijkomen.

Wat werd er echter tijdens een populair medisch televisie programma gesteld:

je hebt ten opzichte van werken

- inpak stress

- reis stress en oververmoeid raken tijdens het reizen

- gewenningsproces nieuwe omgeving

- cafeïne ontwenningsverschijnselen

- de eerste dagen ziek worden tijdens vakantie is veelvoorkomend verschijnsel

- niets doen maakt je nerveus en geïrriteerd

- op je partners lip zitten waardoor agressie ontstaat over van al en nog wat

- te weinig uitdagingen en beweging

- het gejengel van je kinderen (die ook van slag zijn) maakt je ongelukkig

- de, voor de reis, onopgeloste problemen met je partner komen allemaal boven

- je terugreis (dus stress) zit al een dag of twee in je hoofd

 

:D

 

herkennen jullie dat?

ciao

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
- cafeïne ontwenningsverschijnselen

 

De enige die ik herken. Een dag barstende koppijn, meestal na een dag of 2 zonder de straffe 4 dubbele espresso 's ochtends op kantoor. Na een dag is het gelukkig over.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat probleem opgelost, door het hele jaar vakantie te nemen. En dat gaat al zo'n ruim 15 jaar uitstekend :D. Ik ben nu in Nederland en moet wat thuis klussen, dat is pas strech, ook om het af te hebben voordat ik weer naar het zuiden vertrek.

 

Salu2, D.Quijote

 

 

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie
Citaat:
- cafeïne ontwenningsverschijnselen


De enige die ik herken. Een dag barstende koppijn, meestal na een dag of 2 zonder de straffe 4 dubbele espresso 's ochtends op kantoor. Na een dag is het gelukkig over.

groeten,
Peter.


geen last van, neem een espresso machine mee.... #verslaafd?

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Earthfinder
Origineel bericht van: D.Quijote
Ik heb dat probleem opgelost, door het hele jaar vakantie te nemen. En dat gaat al zo'n ruim 15 jaar uitstekend :D.


En hoe krijg je het voor elkaar om het hele jaar vakantie te nemen?



Ik denk op onze kosten blush

Ben zelf 6 weken halve dagen gaan werken net zo leuk als drie weken niks doen , ben dan om 12.00 uur thuis en heb de hele dag nog.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga over 2 weken naar de Hoge Tatra op de grens met Polen en Slowakije. Ik ga daar 4 dagen door de bergen wandelen en overnachten in berghutten. Lekker weg van de bewoonde wereld en halverwege de middag kom je bij je eindbestemming voor die dag aan. Lekker relaxen met één (of meerdere laugh ) halve liters en de volgende dag weer op pad. Dus ik heb geen last van huilende kinderen, vrouw of ontwenningsverschijnselen

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, vakantie is mijn hobby nummer 1. Ik ga graag en zo vaak mogelijk, al is het maar vaker een lang weekend. Tussendoor moet ik werken om alles te bekostigen, maar meer dan dat is het werk voor mij dan ook niet.

 

Heerlijk, nog 2 1/2 week werken, en dan mag ik weer! 4 weken vrij... :D

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Tussendoor moet ik werken om alles te bekostigen, maar meer dan dat is het werk voor mij dan ook niet.

 

Dan zou ik morgen ander werk zoeken. Je spendeert een groot gedeelte van je leven op je werk. Nu is het niet zo dat iedereen van zijn of haar hobby zijn werk kan maken, maar met plezier naar je werk gaan en plezier in je werk hebben lijkt mij toch een van de belangrijker zaken. Als je alleen maar naar je werk gaat voor het loonstrookje dan ben je in mijn ogen echt verkeerd bezig.

 

Werk ze smile

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet gezegd dat ik geen lol in mijn werkt heb. Dat bedenk je zelf.

 

Ik bedoel alleen aan te geven dat ik abosluut geen carriere slaaf ben. Ofwel dat ik gewoon tevreden ben met wat ik heb, en dat is tegenwoordig ook al een behoorlijke uitzondering!

 

En dan nog kun je afvragen of je verkeerd bezig bent, als je alleen voor het geld werkt. Wie zegt dat? Volgens mij zijn er velen die thuis zouden blijven als ze daarvoor hetzelfde geld zouden krijgen als voor hun werk.

 

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan nog kun je afvragen of je verkeerd bezig bent, als je alleen voor het geld werkt. Wie zegt dat? Volgens mij zijn er velen die thuis zouden blijven als ze daarvoor hetzelfde geld zouden krijgen als voor hun werk.

 

ik wel in ieder geval wink (en nee ik heb geen hekel aan me werk, maar ik weet wel leukere dingen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@The Iron Maiden,

 

Citaat:
Ik ga over 2 weken naar de Hoge Tatra op de grens met Polen en Slowakije.

 

Ik ben jaloers op je laugh .......

 

Nog even een tip, in de buurt van Vrachlaby zit een vliegveld waar je een vliegtuig met piloot kunt huren wat voor onze begrippen niet duur is. Is een hele ervaring om deze omgeving ook eens vanuit de lucht te kunnen bewonderen.

 

 

@All,

 

Ik heb in het verleden toen ik met mijn vrouw alleen op vakantie ging, en we nog geen kinderen hadden, weleens gehad dat ik een aantal weken nodig had om weer bij te komen van de vakantie cool ...............

 

Oorzaak was om bijna iedere dag van de ene plek naar een andere plek te trekken, toen nog met een klein tentje.

 

Altijd erg veel gezien en wij denken daar nog vaak aan terug.

 

Helaas is dat met kinderen geen haalbare kaart om alle dagen van de ene naar een andere plek te trekken, we hebben dat bewust ook nooit gedaan. Voordeel hiervan was dat je toch een veel rustiger vakantie had.

 

Wat me wel is bijgebleven is het volgende, vroeger had men maar 2 weken vakantie en naar mijn gevoel had ik in zo'n korte periode nooit tijd genoeg om aan het vakantie gevoel te wennen. Dit werd beter toen we 3 weken vakantie kregen, vooral de laatste week had ik echt een vakantie gevoel en wanneer ik daarna weer op het werk kwam was ik helemaal gereset.

 

Dus topic starter, ik denk dat vakantie goed voor je is smile .

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We beginnen onze wandeltocht in Polen, dus een tripje naar Vrachlaby (is dit hetzelfde als Vlachy??) zit er helaas niet in.

Wel willen we op de terugweg naar Auschwitz gaan. Dit lijkt me ook een bijzondere ervaring, maar heeft niks met vakantie en plezier te maken...

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

@The Iron Maiden,

 

Sorry, had een type foutje, op bovenstaande manier spreekt men het uit, maar de letter a moet er niet tussen staan.

 

Men schrijft het als Vrchlabi.

 

 

Zoek maar eens met google op cz Vrchlabi, bovenaan zie je dan direct al een plattegrondje. Als ik mij goed herinner zit het vliegveld aan weg nummer 14, rechts af richting Lanov.

 

Vanuit Polen dus, boven op het hoogste punt van de berg zit de grens, vanaf daar heb je ook een mooi uitzicht, ook richting Polen. Aan de bomen is de invloed van de zure regen nog goed te zien helaas.

 

In Auschwitz ben ik zelf nog nooit geweest, maar ook dat moet een hele ervaring zijn wat ik hoor van mensen die er wel geweest zijn.

 

We gaan nu wel erg off topic hier, excuses daarvoor blush , gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...