Ga naar inhoud

Geen beeld Seca3 kaart (ecms en emms probleem?)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb geen beeld op de betaalzenders. (wel op FTA) zowel met Gbox als CCcam 2.14 in mijn Dreambox 7000S blijft het beeld zwart.

Data CCcam info Managament 2010-9-8 en Canal Digitaal 2010-9-9. Ik heb een activatie aanvraag gedaan via Mijn Info op de website en telefonisch via het 035 nummer zonder resultaat.

In CCcam Info zie ik handled 210(0) ecms en 98(98) emms. Het eerste getal bij ecms loopt op (zou toch beeld moeten geven) evenals beide getallen bij de emms (updates). Het lijkt wel of beide gewoon niet verwerkt willen worden. Voor de zekerheid de SECA3 kaart nog even in de andere 7000S gehad maar ook daar geen beeld.

Geplaatst:

Ook ik krijg het gevoel dat ik geen updates meer krijg. Ik ben onlangs geupgrade naar EntertainmentHD, wat wel werkt. Echter gaan de erotiekkanalen niet open, terwijl ik in mijn CD heb aangegeven dat dat wel moet.

Geplaatst:

Je kaart inderdaad niet geupdate maar hij is ook nog niet verlopen. Werkt die wel in een andere ontvanger?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Hallo Zuppelan,

Origineel bericht van: Zuppelan
Start een telnet naar je Droomdoosje, en voer de volgende commando's uit:

killall CCcam

/bin/CCcam -d

Graag de uitvoer hier plaatsen.

Jouw opdracht werkte niet, maar heb wel het proces gevonden

$ ps –aux | grep root

582 root 1820 S /var/bin/CCcam_2.1.4

583 root 1820 S /var/bin/CCcam_2.1.4

584 root 1820 S /var/bin/CCcam_2.1.4

585 root 1820 S /var/bin/CCcam_2.1.4

586 root 1820 S /var/bin/CCcam_2.1.4

587 root 1820 S /var/bin/CCcam_2.1.4

588 root 1820 S /var/bin/CCcam_2.1.4

589 root 1820 S /var/bin/CCcam_2.1.4

593 root 1820 S /var/bin/CCcam_2.1.4

$ killall CCcam_2.1.4

killall: Could not kill pid '583': No such process

killall: Could not kill pid '584': No such process

killall: Could not kill pid '586': No such process

killall: Could not kill pid '587': No such process

killall: Could not kill pid '588': No such process

killall: Could not kill pid '589': No such process

killall: Could not kill pid '593': No such process

Proces is dan echter wel weg bij een ps -aux

$ /var/bin/CCcam_2.1.4 -d >dump-cccam.txt

Heb hem even laten dumpen naar een tekst bestand die vind je in de bijlage

dump-cccam.txt

Geplaatst:

Hallo,

Hmm een gewone text dump. Ik kan hem zelf ook niet downloaden. Ik heb de dump in een pm gezet naar je.

Geplaatst:

Het lijkt erop dat je kaart op zich goed werkt (datums zijn goed, EMM's worden verwerkt), maar denkt dat je geen rechten hebt om de betreffende zenders te bekijken, en daarom de ECM's weigert.

Gebeurt dit op alle zenders? Of doen NED1/2/3 het nog? Wie weet denkt CDS dat je abonnement verlopen is en hebben ze daarom je kaart opdracht gegeven de zenders niet meer te decoderen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Zuppelan
Het lijkt erop dat je kaart op zich goed werkt (datums zijn goed, EMM's worden verwerkt), maar denkt dat je geen rechten hebt om de betreffende zenders te bekijken, en daarom de ECM's weigert.

Gebeurt dit op alle zenders? Of doen NED1/2/3 het nog? Wie weet denkt CDS dat je abonnement verlopen is en hebben ze daarom je kaart opdracht gegeven de zenders niet meer te decoderen.

Het gebeurt op alle zenders zelfs op Ned1/2/3 en ook op de andere 7000S. Ik zal morgenavond eens bellen naar Canal Digitaal. Vreemd dat de rechten ineens weg zijn, de kaart is niet inactief gezet vanuit Canal Digitaal want dan zou de entitlements datum ook terug gezet zijn. Bedankt voor het meekijken.

Geplaatst:

Ik had dit probleem sinds afgelopen donderdagavond. En na contact met Canal Digitaal hebben ze eerst mijn kaart gereset en vervolgens opnieuw een activatiepuls gestuurd. Helaas mocht dat niet baten, dus ik heb maar opnieuw gebeld. Ze zijn tot de conclusie gekomen dat mijn kaart kapot was en dat ik binnenkort een ander kaartje zal ontvangen.

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Geplaatst:

Ik heb hetzelfde probleem... maar er zijn meer mensen die hier last van hebben. Kaarten die nu opeens spontaan kapot gaan... Ik vind het een beetje te toevallig.

Ik krijg ook een nieuwe kaart toegestuurd. Al binnen 10 seconden na het gesprek kwam de medewerkster tot dit wijze besluit. Hieruit ga ik concluderen dat het een probleem is dat vaker voorkomt. crazy

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Geplaatst:

Als men zo gemakkelijk besluit tot het verstrekken van nieuwe kaarten lijkt het op een reeds bekend probleem.

Zou dit een bijverschijnsel zijn van het emm bombardement?

Geplaatst:

Hallo Niels,

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Ik had dit probleem sinds afgelopen donderdagavond. En na contact met Canal Digitaal hebben ze eerst mijn kaart gereset en vervolgens opnieuw een activatiepuls gestuurd. Helaas mocht dat niet baten, dus ik heb maar opnieuw gebeld. Ze zijn tot de conclusie gekomen dat mijn kaart kapot was en dat ik binnenkort een ander kaartje zal ontvangen.

Zitten we in het zelfde script :-) Mijn kaart wordt nu ook gereset en de activatiepuls wordt handmatig verzonden ondanks dat ik gisteren twee keer zelf een heractivatie heb uitgevoerd. Zou beeld moeten hebben over een uurtje. Ik verwacht eerder dat ik over een uurtje weer aan de telefoon hang maar wacht wel braaf even af.

Geplaatst:

Ik heb mijn nieuwe kaart binnen. Ik deed deze kaart in mijn DreamBox en had binnen paar seconden beeld.

De datum van de kaart stond eerst op 1 juli 2010. Direct ontving ik 3 EMM's op Nederland 1 HD en de datum stond op 1 maart 2011... ik ging zappen en zag dat ik ook beeld had op zenders waar ik geen abonnement op heb, zoals Film1...

Hoe lang dit duurt weet ik niet...

Gelukkig kon ik afgelopen dagen nog kijken via Ziggo... maar handig was het niet...

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen