Ga naar inhoud


jura impressa ultra geeft steeds please wait


gerrit B

Aanbevolen berichten

Mijn jura geeft na ruim 11 duizend kopjes koffie nu de melding please wait.

Normaal verdween dat na een halve minuut maar al wacht ik nu een uur, de melding blijft in het display staan.

Zelf dacht ik eerst aan het verwarmingselement, maar schakel ik over naar stoom of warm water dan geeft hij vrijwel direct kokend heet water of stoom.

Het waterreservoir heb ik al schoon gemaakt, kontakten van de tray al goed schoongemaakt.

Compleet ontkalkingsprogramma doorgelopen, maar nog steeds helpt dit alles niets.

Wie heeft nog een idee?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is de latere uitvoering S7 of S9 die geven inderdaad veel storingen maar dit is de oudere uitvoering met de nog verwisselbare zetgroep en naast een defect pompje en een verstopt buisje heb ik nog maar weinig problemen gehad.

 

Weet wel dat als je Jura in Zoetermeer belt er meteen groot onderhoud uitgevoerd moet worden a bijna 500 euro en meestal blijkt dat helemaal niet nodig te zijn.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
Ik zou nog eens proberen de boel goed te ontkalken met azijn oid.

 

In me gebruiks aanwijzing van de saeco staat dat je absoluut geen azijn mag gebruiken ivm corrosie van de alu onderdelen.

 

Dat apparaat zal ongetwijfelt een service mode hebben.Daar kan je zien wat er fout gaat.

 

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook altijd speciaal spul voor espresso apparaten voor het ontkalken en de speciale tabletten voor de Jura voor het verwijderen van koffievet maar nu al 2 keer uitgevoerd zonder resultaat.

 

Normaal gaf hij een halve minuut "please wait" en kwam dan met de melding "Rinse unit" maar dat laatste doet hij dus niet meer.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
Gek is dat Philips schrijft juist voor zijn Senseo schoonmaak azijn voor

 

lol..

dat is geen koffie apparaat maar een poederdoos smile

 

En de levensverwachting van een senseo ligt veel lager dan een koffiemachine.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat ik er uit ben, als ik rechtstreeks op het verwarmingselement meet dan blijft hij oneindig aangeven en dat lijkt me niet goed.

Het verwarmingselement voor de stoom en warm water geeft wel netjes 50 Ohm en dat lijkt er toch meer op.

 

Kijk ik op de site waar je onderdelen voor dit toestel kunt bestellen dan wordt daar ook aangegeven dat dit element meestal stuk is als het toestel steeds maar "wachten" aan geeft.

Probleem is alleen dat ze deze verwarming niet op voorraad hebben dus hoop dat ze hem snel kunnen leveren want als je koffie uit zo'n apparaat bent gewend en je moet terug moet naar Senseo sick

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, helaas zijn (bijna) al deze soort apparaten leuker voor de fabrikant dan voor de consument.

 

Voor mij hoeft al deze soort apparaten niet, waardoor je na een bepaalde gebruikstijd al die schoonmaak- en ontkalk werkzaamheden voor je kiezen krijgt.

 

Wanneer ik buiten de deur b.v. een z.g.n. "heerlijk" sensio-bakkie krijg aangeboden, drink ik dit wél, maar meer uit beleefheid dan voor de smaak. - Tjonge wat een bocht !

 

Zelf zet ik thuis mijn heerlijke bakkie koffie op de ouderwetse manier n.l. met kokend water opgieten via een papieren koffiefilter zakje in de losse filter rechtstreeks in het koffiepotje wat op een z.g.n. theelichtje staat.

Resultaat: genieten van een héérlijk en geurig kopje koffie, wat ik tot op heden toe hier in NL nog nergens buiten de deur ooit heb gedronken.

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...